/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Vittigheder / Spørgsmål
10  Tilde38 720
Hvem var Jesus?
Fra : Klumme
Vist : 1031 gange
10 point
Dato : 15-06-09 22:22

Der findes tre beviser for, at Jesus var Mexicaner:
- Han hed Jesus
- Han var tosproget
- Han blev altid generet af myndighederne

Men der findes også belæg for , at han var Irsk:
- Han giftede sig aldrig
- Han fortalte altid historier
- Han elskede at være ude i naturen

Samtidig findes der tydelige indikationer af at Jesus var sort:
- Han kaldte alle for "broder"
- Han kunne lide gospelmusik
- Han kunne ikke få en retfærdig rettergang

Tre stærke fakta taler for at Jesus var Italiener:
- Han gestikulerede når han talte
- Han drak vin til alle måltider
Han var sikker på at hans mor var jomfru, og moren var sikker på at han var
Gud

Men yderligere fakta tyder på at Jesus kan have været fra Californien:
- Han klippede aldrig håret
- Han gik barfodet
- Han grundlagde en ny religion

MEN, de mest overbevisende beviser taler faktisk for at Jesus var
KVINDE:
Han blev nødt til at bespise en mængde mennesker med kort varsel, selv om .der ikke var noget mad
Han forsøgte at blive hørt blandt en mængde mænd som ikke hørte efter

Da han var død blev han til og med nødt til at stå op igen fordi der var flere opgaver at udføre.

DERFOR:
Send denne til alle vidunderlige, hårdt arbejdende kvinder som aldrig hviler, for at opmuntre dem til at forstå at de er meget mere
guddommelige, end de aner......

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 15-06-09 22:26

Det er en god "historie"!, men ellers er der ikke noget virkeligt over den (historien),

Det er en "krønike".

Ole P, Bielefeldt
www.familytreeemaker.dk

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 15-06-09 22:27

Den er gemt og så får du denne her til dit arkiv :
(Jeg ka' sgu' ikke huske, om jeg har fyret den af før herinde)

Eksamen om helvede !

Det følgende er angiveligt et virkeligt spørgsmål, der blev stillet ved en halvvejseksamen på University of Washington.

Svaret var så slående og opsigtsvækkende, at professoren der modtog det, delte det med sine kollegaer via nettet, og det er så grunden til at vi kan læse det nu.

Ekstraspørgsmål :

Er Helvede eksoterisk (afgiver varme) eller endotermisk (absorberer varme)?

De fleste studerende skrev om deres overbevisninger, hvor de brugte Boyles Lov, dvs. gas køler ned, når det udvider sig, og varmes op når det bliver presset sammen), eller en lignende variant.

Der var dog en studerende, der skrev følgende:

Først skal vi finde ud af hvorledes Helvedes masse forandrer sig gennem tiden. Så vi skal finde ud af med hvilken rate sjæle ryger i Helvede, og med hvilken rate sjæle forlader Helvede.

Jeg tror at vi nogenlunde sikkert kan slå fast, at når en sjæl havner i Helvede, ja så forlader den det ikke igen. Ergo er der ingen sjæle der forlader stedet.

Når det så drejer sig om antallet af sjæle der ryger i Helvede, bør vi kikke på de forskellige religioner der findes i verden. De fleste af disse religioner påstår, at hvis du ikke er medlem af deres religion, ja så havner du i Helvede. Siden der er mere end en religion af den type, og siden folk som regel ikke tilhører mere end en religion, kan vi forudsige at alle sjæle havner i Helvede.

Med fødsels- og dødstal kan vi så forvente at antallet i Helvede øges hele tiden.

Derpå kikker vi på hastigheden af forandringen af størrelsen på Helvede, fordi Boyles Lov siger at for at temperaturen og trykket i Helvede skal forblive det samme, bør størrelsen af Helvede forøges proportionelt, efterhånden som der kommer flere sjæle til.

Dette giver os to muligheder:

1. Hvis Helvede øges ved en langsommere hastighed end med den, antallet af sjæle i Helvede øges, så vil temperaturen og trykket øges, indtil Helvede bryder løs.

2. Hvis Helvede øges med en større hastighed end den, hvormed antallet af sjæle i Helvede øges, så vil temperaturen og trykket falde indtil Helvede fryser til.

Hvilken mulighed er det så?

Hvis vi accepterer det som Teresa sagde til mig i løbet af mit første år som studerende, at "det ville blive en kold dag i Helvede før jeg går i seng med dig" og regner det faktum med, at jeg var i seng med hende i går nat, så må det være nr. 2 der er sand, og på den måde er jeg sikker på at Helvede er eksoterisk og allerede frosset til.

Det logiske resultat af denne teori er, at siden Helvede er frosset til, modtages der ikke flere sjæle, og Helvede er derfor udslettet. Dette efterlader kun Himlen, og forklarer derved en guddommelig eksistens, hvilket igen forklarer hvorfor Teresa blev ved med at jamre og råbe "Åh Gud !".

Denne studerende fik det eneste 13-tal

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 15-06-09 22:28

Citat
Det er en "krønike".
Tror du LOOL

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 15-06-09 22:30

Tak Gambrinus

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 15-06-09 22:44

Tak for nogel gode grin

Gambrinus, jeg har læst den før (den er nu lige morsom), men hvor han dumpede, og senere blev han en kendt et eller andet vist nok fysiker??....

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 15-06-09 22:45

Jesus havde ski’ også sine dårlige dage.

Engang kom Jesus spankulerende med sine groupies hen ad boulevarden.
Da de vraltede forbi en dadelpalme blev Jesus sliksulten.
Han sendte duksen Peter op i palmen for at negle nogen dadler.

Da Peter kom ned helt blå i hovedet af anstrengelser og rapporterede at alle dadlerne var ormstukne eller indtørrede, gik Jesus totalt agurk.

Han SMS’ede til sin papfar og bad ham om at nedkalde en forbandelse over den ganske sagesløse dadelpalme.

Dadelpalmen tørrede og skrumpede ind med det samme, så den ikke engang kunne bruges til tandstikker.

Jamen. . . Hvad pokker stak der lige Jesus ? ? ?
Hvad hulen ville der ske, hvis han kom ned i Aldi og der ikke var mere kærnemælk ? ? ?

Gambrinus

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 15-06-09 22:47

Njaaaa... Nordsted er det ikke denne, du tænker på ?

Fysikeksamen
Til den skriftlige eksamen i fysik ved Københavns Universitet lød spørgsmålet efter sigende en gang: "Hvordan kan man måle højden af et højhus med et barometer?"
En eksaminand svarede følgende:
"Man kan binde en snor til toppen af barometret og sænke det ned fra taget af højhuset. Snorens længde plus barometrets længde er så lig med højden af huset."
Dette meget originale svar ophidsede prøvens censor så meget, at han lod eksaminanden dumpe. Den studerende spurgte om grunden hertil, eftersom hans svar uden tvivl var fuldstændigt korrekt, hvorefter universitetet udpegede en uafhængig censor til at bedømme sagen.
Den nye censor fastslog, at selv om svaret havde være korrekt, så afslørede det ikke noget om eksaminandens kendskab til fysik. Derfor indkaldte han den studerende igen og gav ham seks minutter til mundtligt at give endnu et svar, som kunne dokumentere, at han i det mindste havde et minimalt kendskab til fysikkens basale principper.
De første fem minutter sad den studerende tavs og tænkte dybt over sit svar. Censor mindede ham derfor om, at tiden var ved at løbe ud, hvortil eksaminanden svarede, at der var adskillige særdeles relevante svar på spørgsmålet, og at han ikke kunne beslutte sig til, hvilket han skulle bruge. Da han blev bedt om at skynde sig, sagde han følgende:
"For det første kunne man tage barometret op på taget, lade det falde ud over kanten og måle, hvor lang tid det tager, før det når jordoverfladen. Bygningens højde kan så beregnes af formlen H = 0,5g x t2. Det er synd for barometret.
Hvis solen skinner, kan man også måle højden på barometret og længden af dets skygge. Derefter måler man længden af højhusets skygge, hvorefter det er ganske enkelt at bestemme husets højde ved forholdsregning.
Men hvis man ønsker at gå meget videnskabeligt til værks, ville man binde barometret til en kort snor og lade det svinge som et pendul først ved jordoverfladen og derefter på taget af højhuset. Højden finder man så ved forskellen i gravitationen T = 2pi kvadratroden af (l/g).
I det tilfælde, at højhuset har en udendørs brandtrappe, ville det være nemt at gå ad trappen og måle højden i antallet af barometerlængder.
Hvis man absolut vil gøre det på den mest kedsommelige måde, så kan man jo også bruge barometret til at måle lufttrykket både ved husets fod og oppe på taget og derefter omregne forskellen fra millibar til meter for at få bygningens højde.
Men eftersom vi her ved universitetet hele tiden opfordres til at demonstrere vores evne til selvstændig tænkning og anvendelse af videnskabelige metoder, ville den bedste måde være at banke på hos viceværten og sige, at han kan få et nyt barometer imod at fortælle, hvor højt huset er."
Studenten bestod eksamen.
Det siges, at det var Niels Bohr, som senere modtog Nobelprisen i fysik.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 15-06-09 22:49

Gambrinus... nu har du reddet min nattesøvn,... jo det var da den fysikeksamen jeg tænkte på

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 15-06-09 22:57

Ej nu kan jeg nok ikke sove alligevel, godt nok er mysteriet løst, men altså for nogle jokes i kan fyre af, jeg vågnede jo helt op

Accepteret svar
Fra : f.elsborg

Modtaget 10 point
Dato : 16-06-09 16:47

Klumme - du har ret ... det må have været en kvinde - fordi:

Hun kunne ikke nøjes med én mand, men skulle have et helt følge
Hun sørgede som noget af det første for, at alle hendes nærmeste kom af med hele deres formue.
Hun holdt stædigt på sine udtalelser - om det så skulle koste hende livet

og ikke mindst fordi:
Selv på dødens rand kunne hun ikke holde mund

Kommentar
Fra : Rosalil

Dato : 20-06-09 16:58

......det lyder nu mere som en matematikeksamen......

hilsen Per Nitten, som lige så stille lister ud igen

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 23-06-09 21:21

Selvfølgelig kunne Jesus gå på vandet..
Det var jo En kold vinter midt i istiden..

Hørt et sted ude på en sø..
Vi sgu ligeglade med hvad du hedder !
Du skal ikke gå her hvor vi fisker !

Godkendelse af svar
Fra : Klumme

Dato : 06-07-09 20:10

Citat
Selv på dødens rand kunne hun ikke holde mund

Netop

Kommentar
Fra : f.elsborg

Dato : 07-07-09 16:34

Takker for pointene, og er glad for at vi i disse ligestillingstider, hvor selv vores kongehus (M/K eller K/M) er ramt af ligestilling, lige fik afklaret den lille sag.

Venlig hilsen
Finn