/ Forside/ Interesser / Dyr / Katte / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 1440
Spiser katte avocado?
Fra : prio
Vist : 1425 gange
100 point
Dato : 14-06-09 22:27

Spiser katte avocado?

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 14-06-09 22:30

Nej, de spiser kattemad !

Kommentar
Fra : vic2000

Dato : 14-06-09 22:35

JA men det kniber med at de selv kan plukke og skrælle dem , samme med pære det spiser de også,

Accepteret svar
Fra : akle

Modtaget 110 point
Dato : 14-06-09 22:40

eller .... drikker katte kaffe? eller ... øl?
Okja, katte er ingen samlebåndsvare, de spiser og drikker hvad de har lyst til og hvad der smager dem.
Det er intet unormalt i avocado, bare det ikke er det eneste foder katten spiser.
MVH Akle

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 14-06-09 22:47

Det finder du kun ud af ved at prøve at give katten lidt af det. Vi havde en kat. Han kunne ikke fordrage kød (bortset fra mus, som han åd mere eller mindre, når han havde fanget en), men elskede aspargessuppe og champignonsuppe.

Ingen af vores andre katte har villet spise noget, man ikke forventede af en kat. Men Pjuske var for det meste vegetar.

Hilsen Jette

Kommentar
Fra : Birgitte32

Dato : 14-06-09 23:39

Mine katte spiser også avocado. Det bedste Freja ved, er kogte løg og rodfrugter. Men de spiser også begge to chokolade, ananas, bananer og elsker hvidløgsbrød .. så der er vist ikke noget entydigt svar, når man vil vide, hvad katte spiser

Kommentar
Fra : kammanoerup

Dato : 14-06-09 23:46

Hej-

Har fået fortalt om en kat, der spiste rå kartofler!

Min egen kat spiser malede kaffebønner!
V.H. Kamma

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 15-06-09 03:58

Vi havde engang en kat der åd rabarbergrød med største fornøjelse, og uden mælk.

Nu kan en avocado godt have en "grøn" smag, måske ligestiller katten det med græs som den jo også spiser for at holde maven i orden.
Men hold lidt tilbage, der er ret meget fedt i avocado.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 15-06-09 08:21

Katte kan ikke tåle Avocado (indeholder giftstof prunasin) , kiwi, rå kartofler, løg, hvidløg m.m.

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 15-06-09 16:15

Nej, de drikker afkølet urtete og spiser tonsvis af græs, mine gør!

Her står : "Meget giftig": http://www.siamis.com/Helse/giftigeplanter.html

Kommentar
Fra : dior

Dato : 15-06-09 17:16

Katte må ikke få chokolade...

Godkendelse af svar
Fra : prio

Dato : 16-06-09 23:15

Tak for svaret akle.

Kommentar
Fra : akle

Dato : 17-06-09 01:00

Til din Mis: Velbekomme!
MVH Akle