/ Forside/ Teknologi / Administrative / Andre administrative / Spørgsmål
10  Teil 559
Kan en pdf-fil låses
Fra : fredag
Vist : 816 gange
200 point
Dato : 12-06-09 09:27

Hej, jeg vil høre om man på en eksisterende pdf-fil kan låse den så den kun kan åbnes med en kode?

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 12-06-09 09:35

Det er jeg 100% sikker på at du kan gøre.

Det skal gøres i programmet Acrobat fra Adobe. Jeg har ikke selv prøvet det. Du kan også lave det sådan at det ikke kan printes ud.

hawaii7

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 12-06-09 09:44

Jo det kan lade sig gøre. Fik lige startet den anden computer op. Jeg har lagt en pdf fil på denne adresse som du ikke burde kunne se læse at få et kodeord tilsendt.

http://peecee.dk/upload/view/175290

hawaii7

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 12-06-09 09:46

Hovsa jeg var lidt for hurtig med at hjælpe dig, da du nromalt annullerer dine spørgsmål.

Spørgsmål
- Ubesvarede 2
- Besvarede 86
- Annullerede 50
- Slettede 0
Ialt 138

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 12-06-09 10:01

Men måske kan open office åbne den alligevel.

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 12-06-09 10:08

Eyvind du kan da prøve.

hawaii7

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 12-06-09 10:18

Jeg bruger en reader der hedder Foxit og den kunne ikke åbne test.pdf uden kodeord

Kommentar
Fra : fredag

Dato : 12-06-09 10:18

Hvis de svar jeg får ikke kan hjælpe mig, så annullerer jeg dem, men er svarene brugbare så godkender jeg......

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 12-06-09 10:26

Hmm - så kan den nok ikke........................

Kommentar
Fra : fredag

Dato : 12-06-09 10:32

Men kan koden lavet på en pdf-fil som jeg har modtaget, altså en jeg ikke selv har lavet, men ønsker nu at andre ikke kan se den....eksempelvis et regnskab

Accepteret svar
Fra : hawaii7

Modtaget 200 point
Dato : 12-06-09 10:34

Ja, det har jeg gjort. Jeg tog en tilfældig pdf fil fra min computer ind i Acrobat og fandt en vindu her hed sikkerhed og lavede så en kode.

hawaii7

Godkendelse af svar
Fra : fredag

Dato : 12-06-09 10:42

Tak for svaret hawaii7. Det var jo nemt nok.

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 12-06-09 11:44

PDF filen lan åbnes med "hawaii".
Det er kun en tegneserie.

hawaii7