/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Børn / Spørgsmål
10  jeb3 1067
forældremyndighed
Fra : silentgirl
Vist : 665 gange
100 point
Dato : 04-06-09 21:31

Hej jeg vil gerne søge om fuld forældremyndighed til min datter på 10 mdr, faderen vil ikke have noget med hende at gøre, kun pga jeg ikke vil have et forhold til ham igen, han drikker og tager stoffer og har tæsket sine x kærester, prøvede at ligge hånd på mig 1 gang men jeg slog igen,han har ingen indkomst og intet hjem, bor lige pt hos sine forældre, men ikke meget længere, hvordan er mine muligheder for fuld forældremyndighed? og hvordan foregår det fra jeg søger i statsamtet og evt ender i retten?

Kommentar
Fra : Olesen-50

Dato : 04-06-09 21:44

Citat
kun pga jeg ikke vil have et forhold til ham igen, han drikker og tager stoffer og har tæsket sine x kærester, prøvede at ligge hånd på mig 1 gang men jeg slog igen

Kan det bevises??

Citat
bor lige pt hos sine forældre, men ikke meget længere

Flytter han i egen bolig?? en anden landsdel?

Hvornår har han sidst barnet??

Kommentar
Fra : Olesen-50

Dato : 04-06-09 21:48

Du skal søge statsamtet om den fulde forældremyndighed, og når far' ikke er interesseret i barnet, burde det ikke være et problem

Hvis han fortsat ønsker delt forældremyndighed, kan det ende i retten

Kommentar
Fra : silentgirl

Dato : 04-06-09 21:49

kan kun bevises ved søsterens udtalelser eller forældrenes, jeg aner ikke om han flytter i egen bolig, går jeg ikke ud fra, da han ingen indkomst har, han lever af sine forældres pension, og da vi var sammen, levede han af mine hårdttjente penge. Han har set barnet 1 gang, da hun var 8 mdr hun er 10 mdr nu. Og han bor på fyn og jeg i kbh.

Kommentar
Fra : silentgirl

Dato : 04-06-09 21:52

Han bad mig sende papirer så jeg fik myndigheden, men han er typen der aldrig skriver under, da han er ret sløset med alt ting, han har aldrig sendt retur med sin underskrift, så mit spørgsmål lyder egentlig også på om man kan få fuld myndighed uden hans samtykke, og de har vel også svært ved at finde ham, når ingen ved hvor han bor.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 04-06-09 21:56

Du kan ikke få fuld forældremyndighed uden hans underskrift

Kan du ikke få sendt papirerne igen, og vedlæg en frankeret kuvert.... inden han flytter??

Du kan altid få oplyst hans adresse i folkeregisteret, det koster ca 60 kr

Han lyder godt nok til at være noget af et kvaj - undskyld udtrykket -

Kommentar
Fra : silentgirl

Dato : 04-06-09 22:07

Jo men nu skal du høre vi gik fra hinanden da jeg var 3 mdr henne ca feb 2008, den dag idag har han endnu ikke skiftet add, selv politiet kunne ikke finde ham da jeg skulle have lavet pas til min datter, fik så pas uden hans underskrift på baggrund af det, jeg har faktisk sendt en frankeret svarkuvert og han gav mig en add jeg skulle sende til. de breve politiet sendte ham ang pas fik de retur da han ikke bor der længere på vores add, men stadig har folkeregister add der.

Jamen han er også et stort kvaj, selv hans søster har slået hånden af ham.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 04-06-09 22:20

Prøv at sende brevet med ATT: - til hans forældres adresse, det kan være det hjælper

Kommentar
Fra : silentgirl

Dato : 04-06-09 22:22

jeg fik add til hans forældre, hvor han boede og jeg sendte som CO. så både hans navn stod der og hans mor.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 04-06-09 22:32

Hans mor må jo ikke åbne hans breve

Måske du bare skulle stile det til hende, og vedlægge en begrundelse?? Det kommer jo an på hvor godt du kender hende, om du syntes du kan gøre sådan??

Kommentar
Fra : silentgirl

Dato : 04-06-09 22:37

jeg snakker stadig med hende, vi har det fint sammen, og hun ved også jeg har sendt til hans søn og at han ikke har sendt retur, hvor hun så sagde at " ja du kender ham jo" så hun ved jo godt at han aldrig havde tænkt sig at sende retur. men ja muligheden er at sende brevet igen, men til hans forældre. Men kender jeg ham ret ignorere han det, der var også faderskabs sag i gang i retten, da han ikke skrev under og ignorerede alle brevhenvendelser, tilsidst blev han truede med anholdelse, så skrev han under inde i retten.

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 50 point
Dato : 04-06-09 22:43

Når du snakker så godt med hans mor, ville jeg sende brevet til hende, og bede hende om hjælp til at få det returneret

Kommentar
Fra : silentgirl

Dato : 04-06-09 22:45

Jeg tror ikke hun kan, for han er en meget temperamentsfuld mand, han ved ikke engang jeg stadig snakker med hans mor, fordi han bliver tosset på hende. han har truet sin far på livet for ikke så længe siden. men jeg kan ialtfald gøre et forsøg og høre hende ad om hun kan få ham til at underskrive, men jeg tror det næppe.

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 04-06-09 23:18

Fed fyr at blive kæreste og få børn med..

Kommentar
Fra : Klojs

Dato : 04-06-09 23:58

Hvis du i retten bliver tilkendt forældremyndigheden alene, så behøver han ikke skrive under på noget. Så får du bare en skriftlig dom der erklærer at du har den alene.

At han har været ved at lægge hånd på dig eller andre, har iflg statsforvaltningen ikke noget med barnet at gøre. Det bliver ikke taget med i betragtningerne. Det er kun hvis han slår din datter.

Hvis du kan ikke kan få underskrevne papirer ud af ham, så er der ikke anden vej end gennem statsforvaltningen. Hvis i ikke kan blive enige der, går den videre til retten. Jeg ville oplyse diverse instanser om hvor han formodes at opholde sig - hos hans mor. Hvis ingen ved hvor han er, vil han blive efterlyst.

Må jeg lige slå et slag for www.singlemom.dk Der kan du hente rigtig mange gode råd og vejledning.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 05-06-09 09:03

Klojs, dit gode svar bliver desværre ikke set af spørger, efter hun har lukket spørgsmålet- det er kun os andre der får mail til spørgsmålet

Jeg syntes du skal skrive en pm, og fortælle at der stadig bliver skrevet i hendes tråd, så hun også kan se dine guldkorn

Kommentar
Fra : silentgirl

Dato : 05-06-09 09:28

ok men skal man ikk også kunne bevise, at han har et misbrug? Han har jo aldrig ville i behandling så der er ingen beviser udover hans families udtalelser og mine.