/ Forside/ Interesser / Rejser / Andet rejser / Spørgsmål
10  EA_HS 370
Cykler med til Bornholm?
Fra : Maksimus
Vist : 1437 gange
200 point
Dato : 25-05-09 18:53

Hejsa !

Vi er 2 der skal til Bornholm med en cykel hver og 1 anhænger.
Hvad er det nemmeste?
Er det via Køge? Vi kan jo ikke tage cykler og anhænger med i bussen j

Må vi have en cykel anhænger med i dsb s-tog?
Og er det virkelig den nemmeste måde at komme til Bornholm på? Vi bor i København.

Nogen der har et link til at bestille biletter osv.?

Tak.

Accepteret svar
Fra : ans

Modtaget 210 point
Dato : 25-05-09 19:03

Du kan jo starte med at læse her

http://www.bornholminfo.dk/Rejseveje/277we.aspx?langId=1

Kontakt DSB om din bagage, men cykler kan man da godt have med i et tog.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 25-05-09 19:05

anhænger sendes som rejsegods og håber så det kommer frem inden i skal hjem igen.

Kommentar
Fra : vic2000

Dato : 25-05-09 19:06

Citat
Bornholmstrafikken: Bornholmerbussen

hvis jeg var dig så vil jeg tage over Køge,
har selv boet der ovre du finder alle verdens 4 natura på et lille bitte kladt ude i østersøen

skov -- klipper -- supper strand og almindelig ager
men lov mig at du tar hjem igen for de har ikke råd til at have Københavner boende fast

men go ferie

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-05-09 19:07

Citat
Må vi have en cykel anhænger med i dsb s-tog?

Cykelanhængere og sammenklappede cykler
Cykelanhængere kan du generelt ikke tage med i toget, men sammenklappede cykler i emballage og sammenklappede anhængere hvor hjulene er afmonteret, kan tages med som håndbagage, hvis de blot ikke fylder mere end 100 x60 x30 cm.
Emballagen om cyklen skal omslutte cyklen fuldstændig, så øvrige passagerer ikke risikerer at blive tilsmudsede.

Kommentar
Fra : vic2000

Dato : 25-05-09 19:10

Bornholmstrafikken: Forside
Online reservation til tre færgeforbindelser mellem Rønne og København, Ystad og Sassnitz. Med sejlplaner og priser.

her det du har brug for

Kommentar
Fra : Maksimus

Dato : 25-05-09 19:12

Vlc:

"men lov mig at du tar hjem igen for de har ikke råd til at have Københavner boende fast"

Hahaha Vi er to naturmennesker uden lige, der uden problemer kan leve i pagt med naturen. Vi vil tværtmod tilføje øen noget godt, med fuld respekt for bornholm

Kommentar
Fra : ans

Dato : 25-05-09 19:13

Citat
Cykler i InterCity til Bornholm
I InterCity Bornholm kan du tage cykler med i begrænset omfang. Du skal altid reservere plads til cyklen. Der er en speciel pris til Bornholm, som inkluderer både pladsen og selve transporten af cyklen mellem Hovedstadsområdet og Rønne. Du kan ikke tage cykelanhængere, tandems eller specialcykler med i toget.

http://www.dsb.dk/Kundeservice/Service-i-toget/Cykler/#tab1

Kommentar
Fra : vic2000

Dato : 25-05-09 19:20

har lige snakket med kammerat som bor der pt.
han siger dem der kommer til hans sommerhuse på den måde,
de cykler til Køge og så er der ingen problemer med om der nu er lidt snavs på dækkene,
nej der bliver man taget med uanset hvad, på nær krut og kugler.

så fort sat go ferie

Kommentar
Fra : Maksimus

Dato : 25-05-09 19:25

Vlc:

Tak for info. Det er værd at overveje, hvis vi SKAL have den trækvogn med.

Kommentar
Fra : vic2000

Dato : 25-05-09 20:30

Citat
Hahaha Vi er to naturmennesker uden lige, der uden problemer kan leve i pagt med naturen. Vi vil tværtmod tilføje øen noget godt, med fuld respekt for bornholm

tja jeg kan igen kun ønske jer en go ferie
jeg boede der 12½ år

tro mig om i vil når man var samlet nogle stykker som boede der fast,
så varmelodien gi fanden ta de for bandede turister
jeg nåede ikke og lære deres skrive måde
men for at i ikke skal falde i vandet, så bruger de altid den over for fremmede
altså igen på deres underlige sprog brug
hvad er en pible ved du det???
hvad er en hore ved du det??????

men de har nogen alle helveds gode røget sild
og så en masse sten ( klippe )

Kommentar
Fra : ans

Dato : 25-05-09 20:36

Så pak rygsækkene, cyklerne kan I have med i toget, anhængeren kan I leje, når i kommer til Bornholm

Kommentar
Fra : vic2000

Dato : 25-05-09 20:37

jeg kan så gi jer en mere

det er det sted i Danmark hvor folkene er mest ind avlet: viste du det ??? og det værste

er at det ikke engang er (løvn) løgn)))

Kommentar
Fra : vic2000

Dato : 25-05-09 20:46

kunne i ikke gøre mig en tjenste nu i skriver at i skal have anhænger med derover

jeg går ud fra at i ikke vil have dem fyldt op med deres skærve (sten( og ved at i så selv har proviant med i anhængerne så vil der jo blive tom plads

så er min bøn jeg sendte for 2år siden 2 stk helt Nye Plast døre over til min kammerat, som så ikke kunne bruge dem, men om i så ikke
kunne tage dem med retur til Køge f.eks. det ville jo bare være guf,

Kommentar
Fra : vic2000

Dato : 25-05-09 21:00

www.bornholms-cykeludlejning.dk/default.asp?id=15526

her er et link

og ejer hedder Birgit i må gerne sige det er mig der har oplyst, så kunne det jo være at i fik det
ril halv pris, ja måske gratis
Birgit er en sød pige, jeg arbejde sammen med hendes mand ( en rigtig stor brød, som havde arme som vi andre havde lår)

Kommentar
Fra : vic2000

Dato : 25-05-09 21:46

Citat
Vi vil tværtmod tilføje øen noget godt, med fuld respekt for bornholm

JA,e i må mig unskylde, men jeg kan ikke dy mig,

den eneste måde i e.v.t kan komme på forsiden af Bornholms Tidende på

Det er hvis i er helt fuld stændige to orginaler der e.v.t kan spille fransk klovn nede i
Brændergårdshaven eller også helt oppe på deres gamle ruin Hammershus og så synge enda meget højt Bornholme Sangen, men først da kan i e.v.t. sige at i har tilføjet dem noget

Nu skal i huske jeres PAS og sygsikringbevis, for det er jo et U land i kommer til,

Men jeg har en anden ide til jer med at komme der over hurtig og nemt: og så måske enda helt gratis, hvis i kunne tænke jer det,

Kommentar
Fra : Maksimus

Dato : 26-05-09 06:56

God morgen VlC

"Men jeg har en anden ide til jer med at komme der over hurtig og nemt: og så måske enda helt gratis, hvis i kunne tænke jer det"

Hvordan det? Det lyder da tiltalende for 2 SU modtagere

Kommentar
Fra : vic2000

Dato : 26-05-09 10:16

Citat
Hvordan det? Det lyder da tiltalende for 2 SU modtagere

a ha: her er endda tale om 2, S U personer som den danske samfund virkelig har brug for, går jeg ud fra, så fremt deres studie ikke handler om EU, for den studie gren har vi slet ikke brug for mere,
Ideen kan /// må ikke bruges hvis i ønsker at studere videre til politibetjent,

""" Ideen går på at i ringer eller henvender jer på Risseen - RH, og spørger/forhøre om de ikke skal have sendt en herkulæs til Bornholm, for at hente en af de halv døde Bornholmere til undersøgelse, ""
og så er i måske endda så heldige at komme derover hurtig hvis den Blå er tændt,

i har også mulighed ved sådan en tur, da man godt kan have side døren åben, at i kan smide noget ned i hovedet på jævle svensker hvis ikke i kan døje dem. med deres hooorrr doooeee sprit med,
da man normal går tværs ind over syd Skåne,
og når i så vil hjem igen, så henvender i jer bare ved Bornhoms Amtsygehus så er retur turen nok sikkert der,
det er da det man kan kalde service ud over alle grænser, for sådan et par SU,er
som pensionist ville jeg selv bruge sådan et tip. ho-ho-ho
mvh
vic2000

Kommentar
Fra : vic2000

Dato : 26-05-09 12:25

[
Citat
Hvordan det? Det lyder da tiltalende for 2 SU modtagere

Til Maksmus !

Jeg har en ekstra - ekstra god bid i ærmet til sådan et par gæve SU,er, der tør tage et så stort et

spring, som at fise helt over till Bornholm i en cykelanhænger og en sove pose,

jeg vil røbe så meget, at vi er ovre i Super-Super Deluxe udgaven,

Hvis det da har jeres interesse, ??

mvh
vic2000

Godkendelse af svar
Fra : Maksimus

Dato : 27-05-09 12:11

Tak for alle jeres svar og hjælp.

VLC2000: Nej ellers mange tak, vi booker en almindelig billet derover. Det er nok det nemmeste