/ Forside/ Karriere / Penge / Investering / Spørgsmål
10  miritdk 860
Kun een pc på nettet
Fra : henrik59
Vist : 1269 gange
100 point
Dato : 24-05-09 11:22

Min gamle router blev træt, så jeg har købt en D-Link DI-524. Jeg synes, jeg har rodet en del med netværk, men nu kan jeg kun komme trådløst på nettet med een pc. Jeg har tilmeldt routerens mac til always on hos Stofa, begge pc'er er på netværket, men kun en af dem har internetforbindelse. Nogen, der har et godt tip?

Kommentar
Fra : henrik59

Dato : 24-05-09 11:33

PS. Windows siger, at pc'en har forbindelse til netværket, men i routerens opsætning er kun den anden pc nævnt under "Dynamic DHCP Clients List"

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 24-05-09 11:33

Du har selvfølgelig været inde i routerens opsætning, og sat indstillinger som de skal være, ellers har du sikkert ikke fået forbindelse ud af huset, Stofa kan godt drille men ikke her, har du sat Mac filter på og husket at tillade begge computere? Er du på trådløs eller med kabel ? D-Link er sædvanligvis meget nem at sætte op

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 24-05-09 12:49

Har du indstillet pc til at gå på internettet via LAN

Kommentar
Fra : henrik59

Dato : 24-05-09 13:22

Jeg har ikke aktiveret MAC-filter, faktisk har jeg ledt efter denne mulighed, men kan ikke finde den i opsætningen. Jeg kan godt komme trådløst på med den ene pc, og via LAN med begge..

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 24-05-09 13:42

Mac filteret ligger under wireless.

Routeren kan give tilladelse til netværket og eller internettet.

Du må nok i gang med den store manual som ligger på medfølgende CD.

Husk lige at ændringer ikke rettes med det samme, for der er en "keep alive" funktion som husker seneste indstilling et stykke tid.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 24-05-09 13:50

Hvis ikke du har sat nogen sikkerhed i routeren, så er problemet på den computer som ikke kan komme på, hvad sker der når du højre klikker på trådløs ikonen nede ved uret, og klikker på Vis trådløse netværk som er tilgængelige?
Routeren er magen til min den er nem ar indstille

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 24-05-09 13:55

Citat
for der er en "keep alive" funktion som husker seneste indstilling et stykke tid.
er du sikker på det Eyvind? Routeren genstarter af sig selv hos mig, når jeg ændrer og indstillinger virker med det samme

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 24-05-09 13:58

Det oplevede jeg på en af naboernes router 635 og på hvores Di 624................

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 24-05-09 14:01

Hvis du vil bruge Mac filter, så klik på fanen Advanced og klik på Filters, der kan du skifte fra IP filter (standard) til Mac filter til de trådløse computere

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 24-05-09 14:02

Har du sikkert WPA2 eller`? network f.eks.

SSID:network navn

Pre-shared Key:sikkerheds nøgle

hvis så skal ovenstående indsættes på den nye pc

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 24-05-09 14:02

Og altså ikke under Wireless Eyvind

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 24-05-09 14:03

Jeg kan tage et bille ag hvordan det ser ud i min D-Link DIR655,øjeblik

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 24-05-09 14:05

i min Dir 566 ligger Mac filter under fanen ADVANCED >> NETWORK FILTER
et andet sted end selve den trådløse opsætning.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 24-05-09 14:10

Det ER blevet fortalt Manse9933 og på en DI-524 hedder det Filters, ikke Network filters

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 24-05-09 14:10

Jeg roder nok med for mange forskellige routere.................

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 24-05-09 14:14

Ser sådan ud,ligner nok ikke dit admin panel
http://manse9933.dk/test_info/vis/vis_img/75.jpg
Har ikke læst hele tråden
Citat
i min Dir 566 ligger

læg mærke til MIN
Mener du jeg skal skride o.v.n ?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 24-05-09 14:15

Det er i min egen hawking, at Mac filter kan styres únder wireless. Jeg har lige kigget.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 24-05-09 14:19
Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 24-05-09 14:21

Nej da Manse9933 her er plads til alle og du (og Eyvind) ved sikkert en del mere om netværk end jeg, men dit billede kan spørger ikke bruge til så meget, det ser lidt anderledes ud i en DI-524, hvis jeg nu kunne finde ud af dit upload, så kunne du se en rigtig DI-524

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 24-05-09 14:24

Tak o.v.n

Hva kan du ikke finde ud af med min uploade funktion??

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 24-05-09 14:27
Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 24-05-09 14:27

Mon det her viser det rigtige billede: http://manse9933.dk/sub/hent/uploade/file/Mac_filter_DI-524.JPG prikken skal over Mac filters og der skal klikkes på Apply for at gemme

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 24-05-09 14:28

Det lykkedes vist Manse9933 men jeg synes altså stadig at du roder

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 24-05-09 14:31

Det skulle bare være så simpelt i min router
Det tager en uges tid at vænne sig til mine indstillinger,der er flere hundrede pluds blanding af disse.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 24-05-09 14:34

Citat
du roder

Hvis man læser hvad der står så kan hvem som helst finde ud af det selv granny henne på plejehjemmet

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 24-05-09 14:36

men, rigtige mænd gider ikke læse instruktioner,vel.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 24-05-09 14:56
Kommentar
Fra : henrik59

Dato : 25-05-09 07:07

Jeg har fundet ind til mac-filtret, det er ikke aktiveret. Når jeg får vist tilgængelige netværk på den pc, der har problemet, får jeg en oversigt, hvor der står, at den er tilsluttet mit netværk. Men når jeg går ind i browseren, kan jeg ikke få forbindelse til nogetsomhelst.

Som sagt er den heller ikke vist under DHCP clients i routerens opsætning, så den er vist ikke rigtigt på netværket, selv om windows påstår det. Den kører XP, den anden kører Vista, men det skulle ikke betyde noget, det har jo fungeret før.

Jeg har kun ændret password etc. i routeren, dvs. det man bliver bedt om, når man kører opsætningen via CD-rom'en

Kommentar
Fra : henrik59

Dato : 25-05-09 09:53

PS. Det kan vel heller ikke have noget med Stofa at gøre, for Stofa kan vel kun se routerens mac? (som er tilmeldt always on)

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 100 point
Dato : 25-05-09 11:35

Du har ret, det har ikke noget med Stofa at gøre, problemet er på den computer der ikke kan logge på, nu kan jeg ikke huske hele tråden, men har du kryptering på dit netværk ? Problemet kan være at det trådløse netkort i problem computeren ikke kan håndtere krypteringen, prøv at fjerne kryptering indtil du kommer på (under Wireless sætter du prik i Open system) hvis det så lykkes, så bør du vælge en lavere kryptering fremover (mindre sikker) det er et gæt jeg ved ikke hvilken netkort du har i

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 25-05-09 11:59

Er der et program til netkortet, som håndterer den trådløse forbindelse, eller er det Windows ?
Hvis ja, så prøv i programmet at sætte Windows til at håndtere netværket, det kan være nemmere at indstille, bagefter går du til Kontrolpanel og til Netværksforbindelser, højre klik på dit trådløse netkort og klik på Egenskaber, i midten af vinduet ruller du ned og markerer Internetprotocol (TCP/IP) og klikker på Egenskaber, der skal være prik i Hent automatisk en IP adresse og i Hent automatisk en DNS server adresse (medmindre du bruger Open DNS)

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 25-05-09 16:31

Citat
Jeg har kun ændret password etc. i routeren, dvs. det man bliver bedt om, når man kører opsætningen via CD-rom'en

Har du lavet en krypteringsnøgle.................så deaktiver den lige mens router og PC lige får set hinanden..................og sæt så kryptering til igen.

Bruger du en bedre krypteringstype på routeren end pc kan levere - kommer du ikke igennem.

Godkendelse af svar
Fra : henrik59

Dato : 25-05-09 23:44

Tak for svaret o.v.n..

Jeg er selv kommet på det, inden jeg så dit svar, men jeg synes alligevel du skal have dine point. I min ældste pc (den som ikke kunne komme på nettet) har jeg et D-Link DWL-610 netkort, som åbenbart højst kan håndtere WPA-TKIP, men ikke WPA-AES eller WPA2. Det kan jeg leve med, selv om jeg godt ved, at WPA2 er mere sikker. Jeg har også kun én lås på min dør...

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 25-05-09 23:51

lige en tilføjelse til alle de andre udmærkede forslag, hvilken kanal er routeren sat op til at bruge, har før haft folk i røret og så efter længere tids eftersøgning fundet ud af at deres router kørte på kanal 13 (som er ok i danmark) men den nye computer kun var i stand til at gå op til kanal 11

en anden ting, check lige at det er DIT netværk den påstår at være forbundet med og ikke naboens

Kommentar
Fra : henrik59

Dato : 25-05-09 23:53

PS. Jeg har iøvrigt sat D-Link softwaren til at bestyre den trådløse forbindelse (via DWL-610). Det fungerer bedre, end hvis Windows (XP) gør arbejdet. Fx er jeg på nettet hurtigere, når jeg tænder PC'en. På den anden PC styrer Vista tingene udmærket...

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 26-05-09 00:52

Tak - vi kom så til at tænke på det med netkort og kryptering næsten samtidig, det er ok at D-Link softwaren bestyrer netkortet, Windows er mere generel og nemmere at fortælle om hvordan indstilliger skal stå, det er nemlig ens på alle computere