/ Forside/ Interesser / Rejser / Andet rejser / Spørgsmål
10  EA_HS 370
brug ad pas i norden.
Fra : suseline
Vist : 991 gange
50 point
Dato : 23-05-09 20:15

hygge hejsa lige et spørgsmål nogen der ved jeg mener man må
tage til de lande i norden, men er der nogen der ved om det er
rigtig, skal man bruge pas i norge eller sverige,.

Accepteret svar
Fra : HelleBirgitte

Modtaget 60 point
Dato : 23-05-09 20:17

Når du rejser i Norden (Norge, Sverige, Finland og Island)
Det er ikke nødvendigt, at du som dansk statsborger medbringer dit pas, hvis du rejser til andre lande i Norden. Du skal dog stadig kunne identificere dig og skal derfor medbringe anden form for legitimation. Du kan bl.a. blive afkrævet et bevis på, hvem du er ved overnatning på hoteller og lignende

http://www.politi.dk/da/borgerservice/pas/hvornaarskalduhavepasmed/

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 23-05-09 20:30

Hvis du skal flyve dertil er pas et krav i lufthavnen.

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 23-05-09 20:42

Det er ikke hvad SAS skriver på deres side :
Citat
Rejser i Norden
Statsborgere fra de nordiske lande behøver ikke medbringe pas ved rejser inden for de nordiske lande (Danmark, Finland, Sverige, Norge og Island).

Du skal dog alligevel altid medbringe billedlegitimation.
http://www.sas.dk/da/Alt_om_rejsen/Pas-og-Visa/?vst=true

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 23-05-09 20:45

MEN
Citat
- Det letteste for alle parter er, at flyrejsende til udlandet gør det til en vane at medbringe pas, også selv om de skal til ét af vore nordiske nabolande, hvor der ikke er pas-tvang ved indrejse, siger Aalborg Lufthavns sikkerhedschef Søren Bjerg.

Er man i tvivl er det en god ide at kontakte flyselskabet, da reglerne kan variere en smule. Men med passet er man helgarderet.

http://www.aal.dk/default.asp?PageID=180

Kommentar
Fra : vic2000

Dato : 23-05-09 20:49

Ja tager du flyebåden til Bornholm, som også kaldes solskinsøen er det også klogt at tage så mange pas med som muligt, da du skal regne med at det er et UUUUU land du møder
god tur

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 23-05-09 20:59

No pas

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 23-05-09 21:08

Der kan komme skærpet kontrol i løbet af få minutter grundet terrortrussel, så tag hellere passet med.

Jeg havde det såmænd også med da jeg skulle flyve til Aalborg for et par måneder siden

Kommentar
Fra : vic2000

Dato : 23-05-09 21:22

Citat
Jeg havde det såmænd også med da jeg skulle flyve til Aalborg for et par måneder siden

lUFFEA

du må da vide inden tiden at du var på vej ""INGEMANNS LAND ""

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 23-05-09 21:24

I så fald havde jeg også glemt min salmebog

Kommentar
Fra : vic2000

Dato : 23-05-09 21:55

Citat
I så fald havde jeg også glemt min salmebog

Luffea skidt med salme bogen

Du kan da som gammel sømand den her.

Der går altid både tilbage helt uden hjælpe midler incl, stok.

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 24-05-09 05:35

der kraves billedligimation eks. kørekort at rejse i norden

Godkendelse af svar
Fra : suseline

Dato : 24-05-09 10:47

Tak for svaret HelleBirgitte.
ja DET VAR OGSÅ DET JEG .
SELV MENTE OGSÅ LÆST DET DER
MEN MNE DRENGE MENTE DET VAR FORKERT, MEN VI IKKE
SAT NOGET PÅ SPIL FOR DET KNUS GOD DAG.

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 24-05-09 15:23

Tak skal du ha´ og god dag til dig også