/ Forside/ Interesser / Hus og have / Andet hus og have / Spørgsmål
10  Stouenberg 3232
Vand løber fra vores køleskab
Fra : ceemsach
Vist : 2576 gange
20 point
Dato : 23-05-09 19:52

Efter at strømmen har været afbrudt i 6-8 timer (og tilslutte igen) løber der sagte vand fra køleskabet. Vandet kommer fra under køleskabet. Skabet er et 3-4 år gammelt LG Amerikaner skab. Der er ingen afrimningskanaler indvendig.

Vi har endnu ikke haft skabet ude, da det er rimeligt vanskeligt at få på plads igen.

Er der nogen som har en ide om hvordan dette stoppes?

mvh
Christian

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 23-05-09 19:55

Genfordampningsbakken er fuld. Ud med skabet og tøm den.

Kommentar
Fra : jepser30

Dato : 23-05-09 21:10

Det har af-rimet. sluk det, tør det godt af og igang igen med det.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 23-05-09 21:22

Hvis det er uhåndterligt så stik nogle aviser ind under så de kan opsuge vandet, en søndagsberlinger kan faktisk opsuge 5 liter.

Kommentar
Fra : snerose

Dato : 24-05-09 07:44

Der sidder en lille opsamlingsrende inde i køleskabet. Over dette er der et lille hul, der jævnligt skal renses, ellers løber der vand ud i køleskabet. Prøv at stikke noget blødt og bøjeligt ind i dette hul, så det bliver renset.
Der hører som regel en lille plastik pind med til køleskabet til dette formål.

Kommentar
Fra : alka

Dato : 25-05-09 09:02

Har du tilslutning afbrugsvand til skabet - en ventil hænger?