/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
Hvor mange hunde
Fra : snusi
Vist : 742 gange
200 point
Dato : 22-05-09 23:29

Vi har en her i byen som åbenbart "bare skal have hund" uanset hvad.
Han havde først to rottweilere. Da de overfaldt en hund, blev de aflivet.
Kort efter anskaffede han sig to stafforshire terrier, de overfaldt også en hund og de blev aflivet.
Nu har han anskaffet sig endnu en hund, dog kun een denne gang.
Jeg ved endnu ikke hvilken race det er, men kan det være rigtig at man bare kan blive ved med at købe hunde og så aflive når der sker noget?
Alt dette er sket indenfor to år.
snusi

Kommentar
Fra : dova

Dato : 22-05-09 23:35

Ja, desværre er det sådan, at alle kan anskaffe de dyr de vil, og så bare aflive dem, når de ikke formår at håndtere dyrene korrekt.

Sørgeligt at det skal være sådan, men det er jo ikke nemt at finde en løsning på sådan nogen problemer

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 22-05-09 23:38

Foreslå ham at købe en guldfisk.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 22-05-09 23:45

Man burde have "kørekort" til hund

Har vi ikke engang haft hundeskat her i landet??, det må da få sådan nogle til at lade være med at købe hund??

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 22-05-09 23:45

Kan i ikke samle sammen til en mekanisk hund til han? Den kan gå og sige vov. Og den skal ikke luftes, så den får heller ikke mulighed for at overfalde andre hunde.

Kommentar
Fra : vic2000

Dato : 22-05-09 23:46

Snusi
man skule tro at vedkommende var leveandør af hunde kød til Grækerne,

viste du ikke at mellem 40 og 60 % af det kød som bliver spist på Græske fortovs cafer er hunde kød,
Er du hunde elsker så lov mig at du aldrig sætter dine ben i Grækenland,

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 22-05-09 23:46

Det er da også nogle hyggelige racer han køber sig, desværre kan jeg næsten se ejerentypen for mig

Undskyld alle i der er ok, men desværre er det ofte de forkerte der har de hunderacer

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 22-05-09 23:55

Der skulle bestås et duelighedstegn inden man kunne anskaffe sig børn og dyr.

Kommentar
Fra : vic2000

Dato : 23-05-09 00:35

Citat
--------------------------------------------------------------------------------
Kan i ikke samle sammen til en mekanisk hund til han? Den kan gå og sige vov.

Der er nu på markedet kommet en mekanisk hundehvalp som afløser af sælhubden til plejehjem

Man burde have "kørekort" til hund "" Ja i allehøjeste grad,""

Har vi ikke engang haft hundeskat her i landet??, "" har det ikke bare været snakket om det ""

igen inden for det sidste døgn har sådan en kamp hund bidt en mindre hund ihjæl hvor en lille pige står og holder i snoren til den lille hund, og kamphundens ejer bare fortufter, det er forrykt at det ikke bliver total forbud mod de djævler
mvh
vic2000

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 23-05-09 07:10

Tænk over det når I stemmer. Det er politikerne, der ikke vil pålægge embedsmændene, at lave nye love og bekendt gørelser.

Problemerne har været kendt og debateret i årevis.

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 23-05-09 07:29

det er et tydelig eksempel på at det ikke er hundene der er et problem med ejeren bag hunden så det kan ikke siges for tidt kørekort samt tvunget hvælpetræning og dyrepoliti til at følge op på alle dyr. det der er problemmet i dag er at man ikke sender sagkyndige politifolk ud til problem dyr i dag
der er massere love på dette område men politiet kan ikke eller vil ikke gøre brug af dem desværre

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 23-05-09 07:42

Der findes noget der kalder sig Dyreetisk råd.
Der findes noget der kalder sig Dyrenes beskyttelse.
Der findes en dyreværnslov.
Og ja, der findes et politi, som ikke har tid, selvom de selv bruge "Kamphunde"....

Derfor er det politikerne, "kamphundene" skal sendes efter, for det er dem der sover.

Alle hunde i Danmark SKAL være registeret i Dansk Hunderegister, men ikke engang det overholdes, blot denne lov overtrædelse burde koste: X-tusinde kroner, samt frakendelse af retten til at holde hund i X- antal år..

Kommentar
Fra : vic2000

Dato : 23-05-09 08:17

Citat
Derfor er det politikerne, "kamphundene" skal sendes efter, for det er dem der sover.

Hvad med at vi skriver en mail til politikerne direkte, og fortæller at vi snart skal til stemmeboxen,
hvis de ikke gør noget her og nu så ryger hele bundtet ud, de har bevist at de kan få love hastegennemført, det må de også kunde her, ellers bliver KAMP vovse sluppet løs

Kommentar
Fra : snusi

Dato : 23-05-09 08:50

Ja jeg ved næsten ikke hvad vi kan gøre for at stoppe sådan noget, og ja jeg ved også at det ikke er hundene der er problemet, men ejeren.
Han har nu købt en Schæferhvalp og ikke fordi jeg mener at det er en race der overfalder mennesker/dyr men med den forkerte mand i enden af snoren kan vi kun gå og frygte hvornår det går galt igen, og er det så også "kun" et dyr denne gang?
Jeg har en cairn terrier som for nogle år siden blev overfaldet tre gange af en schæfer, og det kommer min hund eller jeg aldrig helt over.
Manden er faktisk ikke rigtig den type man tror når man hører hvilke hunde han køber. Han er stille og rolig, gift, familiefar, har hus bil og job. Det er i hvert fald ikke den type jeg tænker på når jeg tænker rottweilere, stafford osv.
snusi

Kommentar
Fra : dova

Dato : 23-05-09 09:23

Citat
Ja jeg ved næsten ikke hvad vi kan gøre for at stoppe sådan noget, og ja jeg ved også at det ikke er hundene der er problemet, men ejeren

Det kan du ikke gøre noget ved sålænge hundene passes med foder og vand.

Der skal foreligge bevis for grov vanrøgt/mishandel, før der kan skrides ind.

Se bare den hund, der for nyligt, flere gange inden for kort tid angreb og aflivede katte og kanin....den hund blev konfiskeret m.h.p. at den højst sandsynligvis skulle aflives....så kommer der F***** en elller anden blødsøden "hundepsykolog" og fastslår, at det skam er en "søøøøøøøjjjjj lille vuffer, der ikke er psykisk ustabil, og som ikke vil være til fare for nogen".....og så blev den tilbageleverettil ejeren, hvor naboerne så kan leve i evig skræk for dem selv, deres børn og kæledyr.

Og hvad skulle kørekort til hunde hjælpe.....jeg mener, det hjælper sgu heller ikke på ansvarsløse bilister, enten kører de uansvarligt alligevel, eller de kører uden kørekort.

Forholdene ændrer sig ikke, før det hedder tvangsaflivning af hunde, såsnart de har angrebet noget andet levende væsen..det redder selvfølgelig ikke dem det går ud over, men sender nogen signaler.

Og for visse racers vedkommede, skulle der være konfiskation og aflivning, såsnart sådan en hund kom til myndighedernes kendskab.

Kommentar
Fra : vic2000

Dato : 23-05-09 09:27

Citat
Jeg har en cairn terrier som for nogle år siden blev overfaldet tre gange af en schæfer, og det kommer min hund eller jeg aldrig helt over.
Manden er faktisk ikke rigtig den type man tror når man hører hvilke hunde han køber. Han er stille og rolig, gift, familiefar, har hus bil og job.

var det ikke en ide, hvis i nu var nogle styker, som gik sammen hend og spurte vedkommende, om han ikke nok ville tænke på sine omgivelser, og så i stedet for en hund til hans børn, at han så købte sig en hest f.eks eller mange andre slags dyr som ikke er til fare for sine omgivelser

Kommentar
Fra : chicapigen

Dato : 23-05-09 09:59

ja historierne gentager sig igen og igen !!!!! kamphunde / muskelhunde bliver aflivet på stribe fordi de overfalder andre dyr og menneker , det er sørgeligt at de forkert mennesker for lov til at erhverve sig sådan en slags hund , de er jo simpelthen ikke egnet til det . for at have sådan en hund skal man vide noget om racen og hvordan man opdrager den , så er jeg 100% over bevist om at man sagtens kan få den dejligste og sødeste hund ud af det. men sålænge hunden bliver brugt som potens forlænger i de forkerte kredse , og en stor del af dem der køber disse racer overhovedet ikke ved hvad de har med at gøre så vil det også gå galt .

jeg har selv haft schæferhunde i mange år og det har også været en race man før hen nærmest udråbte til at de spiste børn :) og de var aggresive og FARLIGE . ja selvfølgelig kan de da også være farlige men med den rigtige opdragelse og træning fra start af så får man da en fantastisk og lydig hund .

der vil selvfølgelig altid være nogle eksembler i alle hunde racer hvor det slår klik i hovedet på dem ligesom på os mennesker , forskellen er bare at hunden kan blive aflivet og man køber en ny . os andre bliver enten spærret inde eller kommer i behandling .

hilsen chicapigen

Kommentar
Fra : dova

Dato : 23-05-09 10:45

Citat
kamphunde / muskelhunde bliver aflivet på stribe fordi de overfalder andre dyr og menneker , det er sørgeligt at de forkert mennesker for lov til at erhverve sig sådan en slags hund , de er jo simpelthen ikke egnet til det . for at have sådan en hund skal man vide noget om racen og hvordan man opdrager den , så er jeg 100% over bevist om at man sagtens kan få den dejligste og sødeste hund ud af det. men sålænge hunden bliver brugt som potens forlænger i de forkerte kredse , og en stor del af dem der køber disse racer overhovedet ikke ved hvad de har med at gøre så vil det også gå galt .

Og det er så ikke helt rigtigt, at det kun har med forkerte mennesker at gøre.

For der er desværre også mange af de tilfælde med "sådan en slags hund", hvor det indtil det går galt, har været den "dejligste og sødeste familiehund"

Kommentar
Fra : chicapigen

Dato : 23-05-09 10:51

ja dova du har ret . min pointe var bare at der er alt for mange der køber kamp/muskel hunde uden at vide hvad det er de køber .

Accepteret svar
Fra : vic2000

Modtaget 200 point
Dato : 23-05-09 11:20

Citat
uden at vide hvad det er de køber .

Mener i så ikke, at det hurtigst muligt skulle indføres en kontrol, med salg af hunde, på samme måde som f. eks. salg af små grise, og at man så skal fremvise et bevis på at man er egnet til at må erhverve sig en sådan hund.
Og mener i så ikke også at det skal være ved lov at hunde der færdes uden for dens egen matrikel nr, skal have mundkurv på,

Hvad med at tvinge de 179 individer på Chr. Borg til at få den lov gennemført inden sommerferie,
for alt muligt andet p--s kan de få trumfet igennem lyn hurtigt, når det er til deres egen fordel,

Ellers vil der blive rusket ydelige minimum 10 sagesløse hunde ihjæl på kort tid

Kommentar
Fra : vic2000

Dato : 23-05-09 11:59

Citat
Og for visse racers vedkommede, skulle der være konfiskation og aflivning, såsnart sådan en hund kom til myndighedernes kendskab

Helt enig,
men der er sq politik, også i det tilfælde her,
for kommer man dertil at dyret skal aflives, ved at man har henvendt sig, så er det jo det offentlige der skal betale dyrlægen kroner, og så bliver der jo ikke så meget til BONUS kassen for politidirektøren, "" humbukker hele bundtet "" der nok skal, og kan undgå at blive rusket i,

Snusi, jeg kan kun opfordre dig til at blive siddende f.eks. oppe på borgmesterkontoret indtil loven er vedtaget, "" for der er servicen bare i top med piccoloer der kommer med masse af nyheds aviser, og frisk lavet kaffe/the til borgmesteren og hans 7-10 sekt. o.s.v. en gang hver halve time, jo-jo for det skal jo se ud som de har pi---se tavlt, men det er med at file negle og piller ved bussemænd ""

Kommentar
Fra : chicapigen

Dato : 23-05-09 13:20

vic2000 jeg er ikke helt enig med dig i at de skal ha mundkurv på , jeg kunne godt forestille mig det kunne have en negativ effekt på hunden .....det er kun en tanke ......

Godkendelse af svar
Fra : snusi

Dato : 23-05-09 15:54

Tak for svaret vic2000.

Og tak til jer alle

Ja det gav jo en god debat og vi er jo stort set alle enige, problemet er jo sjældent hundene men ejeren.
Desværre ser det jo ikke ud til at jeg kan gøre så meget.
Håber bare på at (ved godt jeg nu er ond) hvis den nye hund på et tidspunkt "tænder af" at det så bliver ejeren det går ud over, men ja, så køber han jo bare en ny hund, da han åbenbart mener at han har styr på det.
Snusi

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 23-05-09 17:12

Hmm, hvis det var en landmand der udskiftede en hel besætning grundet at han ikke havde hoved til at passe dyrene ville det omgående få konsekvenser.

Kommentar
Fra : vic2000

Dato : 23-05-09 20:14

Hejsa Snusi

Alt hvad der kan stritte ud fra kroppen er her med fremme for at sige en stor TAK

mvh
vic2000