/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Fugemasse til trægulve ???
Fra : sigurd1101
Vist : 854 gange
40 point
Dato : 21-05-09 13:06

Vi har gamle træplanke gulve som er blevet slibet og sat istand
kunne godt tænke os at fylde mellemrum mellem plankerne med en
Elastisk fuge masse som kan optage bevægelse i fugen.
Uden at fugen revner.
Hvad kan i evt anbefale os at bruge ( mærke ) ?

Hilsen Søren.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 21-05-09 13:19

Hej med dig.
Du skal bruge sigaflex....det er det eneste rigtige.
Det bruges maritimt og kan klare hvis der er lidt "gyngende" grund på dit gulv.
Jeg sender dig et link. Der er mange slags og farver , men spørg dig for i en forretning der forhandler ting til både.
http://www.altombord.dk/-p-4579.html

Kommentar
Fra : vic2000

Dato : 21-05-09 14:07

hej Søren
du skulle ta og ringe til Nordjysk Fugeteknik v// Per 98147016 -- mob. 20129955.

søren de har nok noget af verdens bedste fuge masse, og du vil få alle de oplysninger og svar med hvordan og hvorledes du skal gøre, Service i højsædet
så god fornøjelse
mvh
vic2000

Kommentar
Fra : vic2000

Dato : 21-05-09 14:20

søren
nordjysk fugeteknik levere fugemasse vel nok 90% af al den fugemasse som bruges til alle skibs dæk på de LUksus både som bliver leveret fra Norge, det fortæller lidt om kvali.

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 24-05-09 22:58

Bostik 2640. DANA har én i samme stil, og begge slags koster kassen. Har mit badeværelsesgulv plus et par trappereposer og et køkkengulv fuget med stadset, og det virker. Det er bare ikke det billigste på hylden!
mvh
pbp

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 25-05-09 10:04

Men du skal sørge for, at massen kan binde i siderne af fugen MEN IKKE I BUNDEN! Hvis gulvbrædderne fedter, skal der primes i siderne først, og dernæst skal der lægges en liste løst i bunden af fugen, så massen ikke klæber fast til feren. Og så skal du maske af med tape på begge sider af fugen før du sprøjter stadset i. OMHU!! Har nogen påstået, det var let? Det er det fjerde og femte gang, men ikke første.
mvh
pbp