/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Skilsmisser / Spørgsmål
10  pifo 320
Skilsmissebegæring
Fra : rima51
Vist : 4174 gange
20 point
Dato : 17-05-09 02:14

Hvad sker der efter et års seperation, og min mand forlanger skilsmisse, hvis jeg nægter at skrive under på skilsmissebegæringen, efter at den er gået i retten. Altså hvis jeg ikke vil skrive under på papiret????

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 17-05-09 03:04

Efter et års seperation kan den ene part kræve skilsmisse, selv om den anden part nægter: http://da.wikipedia.org/wiki/Skilsmisse#Skilsmisse_efter_forudg.C3.A5ende_separation
og:
http://www.familiestyrelsen.dk/9/

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 17-05-09 03:06
Kommentar
Fra : Tilde38

Dato : 17-05-09 07:41

efter 1 år bliver du skilt om du vil eller ej. Forudsat han går i retten og betaler hvad det koster for en skilsmisse.

Kommentar
Fra : BarkeBillen

Dato : 17-05-09 08:14

og det er sikkert de 500 værd

Kommentar
Fra : Tilde38

Dato : 17-05-09 08:28

det er der jo nok..

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 17-05-09 09:32

hvad havde du forestillet dig, at der ville komme ud af at nægte at skrive under?

Kommentar
Fra : Chabo

Dato : 17-05-09 09:33

Efter et år kan den ene part forlange skilsmissen gennemført, man kan ikke hindre at en der vil skilles bliver skilt.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 17-05-09 09:49

Citat
Altså hvis jeg ikke vil skrive under på papiret????

Ja svaret har du fået, at manden altså kan få sin skilsmisse alligevel.

Men har du også gjort op med dig selv hvorfor, du evt. ville nægte at skrive under?

Jeg mener, skilsmisse, så er løbet jo kørt, og så hjælper du alligevel ikke dig selv på nogen måde ved at nægte at skrive under, han kommer jo ikke tilbage af den grund

Måske du kunne komme bedre gennem din bearbejdelse af at ægteskabet er slut, så du kan komme videre med dit liv, hvis du med en underskrift fik sat et punktum, i stedet for at hage sig fast i noget der er slut

Kommentar
Fra : rima51

Dato : 17-05-09 12:15

Baggrunden for at jeg ikke vil skrive under er at jeg har et økonomisk mellemværende som jeg ønsker en afklaring på inden jeg skriver under.

Accepteret svar
Fra : Tilde38

Modtaget 20 point
Dato : 17-05-09 12:41

kan du bevise at han skylder dig penge?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 17-05-09 12:58

I skal i skifterreten når skilsmissen gennemføres, og der bliver den økonomiske mellemværende gjort op, altså hvis du som Tilde38 skriver, du skal bevise han skylder dig penge

Godkendelse af svar
Fra : rima51

Dato : 17-05-09 13:04

Tak for svaret Tilde38.

Kommentar
Fra : rima51

Dato : 17-05-09 13:12

Ja, det kan jeg. Det drejer sig om et underskud på vores fælles budget som han er smuttet fra, som jeg alene har betalt og derfor har det kostet mig en hel del rent økonomisk at han bare stak af fra det hele. Han har ikke selv haft nogle udgifter ved at forlade mig, men efterlod alle udgifterne til mig. Jeg ønsker bare at han skal betale 1/2 delen af underskuddet som han har været med til at
realisere. Det drejer sig dog om kr. 8000,-.

Kommentar
Fra : Tilde38

Dato : 17-05-09 17:58

jamen så er det bare at klø på. Held og lykke