/ Forside/ Teknologi / Udvikling / .Net / Spørgsmål
10  piaskov 110
Ethernet-controller
Fra : Jonztrup
Vist : 458 gange
40 point
Dato : 14-05-09 21:03

Hej alle samme, jeg sidder her med et stort problem for mig ihvertfald..

Mit problem består af, at jeg har 4 stk, Acer Veriton 7800 Computere til at stå, hvor jeg skal have fixe dem sådan de kan køre.
de køre på XP og bruger Kabel til net.
Problem med dem er at de ikke har nogen lyd / Netværk eller lignene, som jo er rimlig nitten,

Derfor håber jeg der er nogen her inde der kan hjælpe.

Problemet er sådan set at den siger der ikk er noget Netværkskort i computern, men det er der.
Jeg er sikker på at hvis jeg fik fat i den Ethernet-controller driver, så skulle det køre. hvis jeg bare kunne komme på nette fra computern var det nok ikk så svært igen, men kan jeg jo ikke, er der nogen der har et Svar eller en Ide til hvordan jeg skal kunne komme vider her fra, jeg har prøvet næsten alt...

ps. jeg har ingen Skive til computern, jeg har kun jeres viden, min viden og computern...

Help me please

Kommentar
Fra : edison

Dato : 15-05-09 06:10

pil netkortet ud. og kik på det, der står normalt et navn og nummer. og goggle det. eller skri det her. hvis det er et indbygget i bundkortet. læs på bundkort hvad det heder og gå ind på producentens hjemme side. og hent driver

Kommentar
Fra : edison

Dato : 15-05-09 06:11
Kommentar
Fra : Jonztrup

Dato : 15-05-09 06:49

Ja, rigtig nok jeg har været inde og hente den driver der hedder " LAN " men det er en mappe altsår en gul mappe med nogen filer i, som skal ligges ind et eller andet sted, og jeg ved sku ikk lige hvor jeg skulle smide den mappe :/

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 15-05-09 10:21
Kommentar
Fra : rotw

Dato : 15-05-09 10:22

vælg desktop / type: Veriton / model: 7800 så ligger driverne til download

Kommentar
Fra : Jonztrup

Dato : 15-05-09 19:35

Okay tak.
jeg prøver lige

Kommentar
Fra : Jonztrup

Dato : 15-05-09 21:38

Okay, nu er jeg altsår ikk med mere, jeg mangler kun at få mit Netværk til at virke nu resten virker, og det er der skidt med Ethernet-Controller. som jeg skal have fået til at virke, nogen nye forslag, den LAN! fil er 3 filer, som vist bare skal være der, der er ikk nogen Setup fil med, så det er lidt nitten, har du eller andre nogen ider om hvad jeg kan gøre her, ud over at sætte nyt Netkort i !

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 16-05-09 07:07

når du har langt driveren ind til dit netværkskort skal du gå ind under netværk
konfigurer netværksforbindelse og følg så guiden

Kommentar
Fra : Jonztrup

Dato : 16-05-09 17:55

Hvor finder jeg mit Netværk's kort

-Sorry hvis jeg spørger dumt.

Accepteret svar
Fra : rotw

Modtaget 40 point
Dato : 17-05-09 06:14

når driveren et langt ind.
start /indstillinger /kontrolpanel /netværk-delingscenter/ konfigurer-netværksforbindelse

Godkendelse af svar
Fra : Jonztrup

Dato : 17-05-09 22:37

Tak for svaret rotw.