/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Bredbånd / Spørgsmål
10  Nordsted1 805
Kan ikke komme på Inter-Nettet
Fra : lexiben2
Vist : 556 gange
500 point
Dato : 14-05-09 10:02

Jeg har god forbindelse til trådløs, men kan ikke åbne nogle hjemmesider, hvad kan det værre
M.v.h Lexiben2

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 14-05-09 10:05

Højreklik på netværksikonet i processlinjen/reparer.

Kommentar
Fra : lexiben2

Dato : 14-05-09 10:10

Det virker ikke

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 14-05-09 10:14

Reeset modem/router, det gør du ved, at slukke for strømmen i ca. 15sekunder.

Kommentar
Fra : lexiben2

Dato : 14-05-09 10:37

okay det vil jeg gøre fredag.
men har en HP-touch-smart det kører fint på det trådløse!

Kommentar
Fra : lexiben2

Dato : 14-05-09 10:38

kommer i tanke om, hun heller ikke kan komme på internettet på efterskolen

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 14-05-09 10:42

Så ligger der sikkert en trojaner, der blokker, hent malwarebytes på spywarefri/indstaller og opdater, scan systemet.

Kommentar
Fra : lexiben2

Dato : 14-05-09 12:04

Tak det vil jeg prøve

Accepteret svar
Fra : severino

Modtaget 500 point
Dato : 14-05-09 18:48

Inden du laver den helt store støvsugning med alskens programmer, så prøv med udelukkelses metoden.
Se på dine egenskaber for trådløs forbindelse på PC'en.
Her skal du have tildelt 3 IP-adresser.
Den første er den lokale IP-adresse, som giver dig adgang til dit netværk.
Den anden er supnetmasken, som oftest vil være 255,255,255,0
Den tredie er gatway adressen, som giver dig adgang ud af eget netværk og ud på internettet.
Mangler den sidste, er du spærret inde i eget lokalnetværk.

Hvis du har alle tre adresser fremhævet, så er der andet der genere dig, som peet49 er inde på!

Godkendelse af svar
Fra : lexiben2

Dato : 21-05-09 08:23

Tak for svaret severino.
det er vildt godt med hjælpen, du får point da du gav mig overblikket.
M.v.h. Nils