/ Forside/ Interesser / Hus og have / Til- og ombygning / Spørgsmål
10  McBobo 1070
Skab til el måler
Fra : Dahab
Vist : 8956 gange
100 point
Dato : 13-05-09 15:47

Hej

Står og skal bruge et skab til at dække min elmåler m.m.
Er godt klar over at jeg selv kan bygge noget ud af f.eks MDF el.lign. eller tilpasse et skab der har andre mål end det jeg skal bruge. Men for at minimere arbejdet vil jeg lige høre om der er nogle der stødt på et sådan skab.

Er der nogen der ved om der eksisterer et skab med låge der kan bruges til dette ?
Har kigget hos Ikea og Kvik uden det store resultat.

Højden på skabet er min. 100 cm, bredden er 40 cm og dybden skal være omkring 20 cm.

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 13-05-09 16:42

der er ikke lavet noget specialt skal til dette formål desværre. alle de steder hvor jeg komme har folk selv fået tilpasset et skab. npgle bygger det selv fra bunden andre køber et færdig skab og skære af i dybten

Kommentar
Fra : ara

Dato : 13-05-09 17:36

Hos det energiselskab jeg arbejder hos, kan du kvit og frit få en moderne elmåler. Her findes der en løsning på problemet.

Kommentar
Fra : Dahab

Dato : 13-05-09 19:12

Det er ikke ligefrem en løsning på mit problem, da jeg netop skriver at jeg skal have dækket min el måler m.m.

Accepteret svar
Fra : HelleBirgitte

Modtaget 100 point
Dato : 13-05-09 20:56

Dette firma, som laver radiatorskjulere, laver også såkaldte el-skabe. Jeg syntes, at de er rigtig pæne

http://www.radiatorskjuler.dk/top.asp?type=5

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 13-05-09 21:43

Du kunne også købe en plastkasse der passer i målet. Bore 2 huller øverst i kassen og så have et par kroge ved siden af måleren. Hvis kassen er for grim, så køb lidt selvklæbende tapet og dekorer den. Den kan så løftes af og på efter behov.

Kommentar
Fra : mariafrederiksen

Dato : 13-05-09 23:35

Det nemmeste er at købe et overskab i 92*40 hos .f.eks. Ikea med den låge, du vil have. Så samler du skabet undtagen bagbeklædningen, og herefter saver du skabet af i den dybde, du ønsker. Det sættes så op med et passende beslag og lågen sættes på.

Kommentar
Fra : Falcham

Dato : 15-05-09 18:58

Ikke fordi jeg skal være en dødbider

Men du skal værer opmærksom på at det skab du sætter op enten skal værer så stort at en voksen elektrikker unden besvær kan komme tavlen, jeg mener jeg har hørt noget om at der skal mindst værer 20 cm på hver side af tavlen.
Eller også skal skabet værer til at tage ned, når elektrikkeren skal til, også selv om det er meget sjældent.

Falcham

Kommentar
Fra : mariafrederiksen

Dato : 15-05-09 21:14

Elektrikikkeren skal kunne komme til i rimeligt omfang. Et skab med en god, stor låge, er god nok.

Godkendelse af svar
Fra : Dahab

Dato : 16-05-09 17:30

Tak for svaret HelleBirgitte.

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 16-05-09 18:35

Selv tak