/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Psykologi / Spørgsmål
10  dova 460
SENTA, undersøger du dine tip?????
Fra : Mone
Vist : 657 gange
172 point
Dato : 06-04-03 18:06

Jeg vil gerne spørge om Senta undersøger om hans/hendes tip er etisk korrekte, før de videregives her.

Jeg spørge pga. dette tip,
http://www.kandu.dk/dk/tip/3476
hvor der henvises til nogle piller, *PAXIL* imod generthed. Jeg er noget chock'ket over at se det, da det omtalte middel er et *ANTIDEPRESIVT* middel.

http://www.benzoinfo.dk/humor/legersir.htm

http://www.sundhed.dk/servlet/newsarticle?id=7168

Det syntes jeg er ret uheldigt, men det er selvfølgelig kun MIN uforbeholdne mening, kan jo kun tale for mig selv.

Jeg håber at han/hun vil undersøge hvad det er for ting der bliver videregivet som tip, er undersøgt inden.

Med venlig hilsen
Mone

Kommentar
Fra : rasmus91

Dato : 06-04-03 18:09

Tak for tippet, jeg havde egentlig tænkt mig at bruge det der middel, hvis ikke du lige havde sagt dette her

Kommentar
Fra : senta

Dato : 06-04-03 18:37

Du skriver "
Jeg spørge pga. dette tip,
http://www.kandu.dk/dk/tip/3476
hvor der henvises til nogle piller, *PAXIL* imod generthed. Jeg er noget chock'ket over at se det, da det omtalte middel er et *ANTIDEPRESIVT* middel.

Inden du prøver .erfare ..får nyt medicin...specielt læge ordineret..recept pligtig medicin søger … spørger du vel din egen læge om oplysninger om præparatet og hvad bivirkninger det har…det er vel ikke sådan at du spiser andres medicin.. uden at vide hvad det indeholder og hvad det er ordineret for.
Dette omtalte tip er kun en henvisning … omtale om at nu kan der også gives medicin for generthed.. jeg spørger bare hvad bliver det næste…..medicin for store næser hvem ved.
Senta

Accepteret svar
Fra : grethes

Modtaget 182 point
Dato : 06-04-03 19:05

Hejsa..........

30 tips på bare 5 dage.........så kan de vel ikke være særlig grundig undersøgt.........men nu er det da ikke kun slægtsforskning, tipsene drejer sig om.

Jeg giver ikke meget for de tips, hvor man bare skyder en tilfældig links af.......og, tilsyneladende
selv betragter det som et "godt" tips. Nogle kan selvfølgelig være gode, men bestemt ikke alle........og slet ikke når de kommer i de mængder, som til tider sker.

Hvis alle, når de fandt et eller andet link, lagde det ind som tips.......uha, hvor vil der komme mange tips.......brugbare?? måske enkelte!!

Et måske surt opstød fra
Grethe
Men fortsat god søndag.........

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 06-04-03 19:57

Jeg tilslutter mig grethes opstød... synes også det er rigeligt! Vi kan jo alle finde links, når vi surfer.. og hvis alle lagde dem ud i samme hastighed som senta, ville vi ikke kunne nå at læse dem!!!
Christina

Kommentar
Fra : laurenzio

Dato : 06-04-03 20:00

Fuldstændig enig med Grethes.

Du>senta aflevere bare et link uden som nogen som helst forklaring/henvisning til hvad det indholder ud over psykologi og generthed. Vil du tages alvorligt, må du lære at forklare dig lidt nærmere.....og undlade at, bombardere os andre med ubugelige links som vi selv kunne finde på 2 sek.
Kender du forresten denher http://www.barbie.com den er pisse morsom.

Laurenzio

Kommentar
Fra : Mone

Dato : 06-04-03 20:03

Har du været inde og kigge på denne side

http://www.benzoinfo.dk/humor/legersir.htm

Lægerne (ikke alle) giver disse piller som bolcher, hver gang en eller anden har et problem, *de ikke* kan finde ud af, istedet for at sende folk videre til *rette* vedkommende, som kan hjælpe med af få *løst* problemet, istedet for at blive fyldt med piller.

Jeg har selv fået *både* antidepresiv & bensodiazepiner igennem 10 år, og jeg har *aldrig* fået noget at vide om *hvor* afhængig man bliver. Og når først man opdager det, så er man blevet afhængig, og lægerne bliver bare ved med at udskrive dem.

Nu kan du jo så sige, *jeg kunne jo have spurgt da jeg fik pillerne*, men det er altså ikke lige det man har i hovedet når man *ligger ned*, der tænker man *kun* på, at få noget der kan hjælpe en.

Iøvrigt, så behøver der jo ikke komme *endnu* et præperat til samlingen, på grund af generthed, det må da kunne klares med de præperater der allerede *er* på markedet IK'??, for mig er det bare et spørgsmål om penge.
"GAMMEL VIN PÅ NYE FLASKER"

Du skriver.:
[Dette omtalte tip er kun en henvisning … omtale om at nu kan der også gives medicin for generthed.. jeg spørger bare hvad bliver det næste…..medicin for store næser hvem ved]
Dette læser jeg *IKKE* i dit tip, det er jo bare et link, uden kommentarer overhovedet.

Og hvad med, rasmus91???? Ud fra det link du laver, så ser det ud til, at det bare er noget man kan gå hen og købe, og (uden at vide det selvfølgelig), så læser *jeg*
rasmus91 indlæg som om at han "måske troede" at det "bare" var noget men kunne gå hen og købe. !!!!

Med venlig hilsen
Mone

Kommentar
Fra : Mone

Dato : 06-04-03 20:54

Og iøvrigt er jeg fuldstændig enig med grethes i det sure opstød.

Og i slægtsforskning ånder de lettet op tror jeg.

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 06-04-03 21:07

ha ha Mone lol

Christina, der tænker på de lettede brugere i slægtsforskning

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 06-04-03 21:53

Ja....hep hep - denne her tilslutter jeg mig, det er i den grad irriterende at se på det der linkrytteri, senta - tag dog og samle nogle af dem, istedet for bare at "skyde" uhæmmet fra hoften.

Karina der tilslutter sig det sure opstød.

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 06-04-03 21:57

Velkommen

til

DE SURE OPSTØDS KLUB

Vi gør søde opstød til sure...og vi er lidt trætte af alt for mange links!!

he he... jeg har lige lært at lave den lille røde djævel... Christina, på de Sure Opstøds Vegne (lol)

Kommentar
Fra : hansandersen22

Dato : 06-04-03 22:12

Sikken i kan.....

MEn en søgning viser jo at Senta tidligere stod for skud....

Så det er ikke første gang han/hun er i vælten

Kommentar
Fra : Mone

Dato : 06-04-03 22:14

Nu vil jeg også prøve
Var det mon rigtigt?????

Mon Senta er gået i seng??? B-(

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 06-04-03 22:16

hvis det er den lille røde djævel, så er detaltgr samtidig med du trykker 9 en mellemrumsstreg og shift mens du trykker 9

Christina

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 06-04-03 22:17

så det ser sådan ud, bare uden mellemrum ] - )

Kommentar
Fra : Mone

Dato : 06-04-03 22:17

Nææ, det var det ik', så må jeg jo prøve igen.

Kommentar
Fra : Mone

Dato : 06-04-03 22:26

Yesssssss, så var den der. Godt du havde fået fat i det Christina )
Hilsen
Mone
(Cristina)

hansandersen22, nej det er ikke første gang, og jeg blev altså "lidt" vred over det tip, som bare bliver sat ind, kun som link og ingen kommentarer overhovedet.

Det var måske liiiiige den der berømte "dråbe", for jeg må da indrømme, jeg har været *temmelig* irriteret over alle de link.
Venlig hilsen
Mone

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 06-04-03 23:31

114 tip siden august sidste år... orv!!! (har lige kigget på sentas historik!)

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 06-04-03 23:39

Ja de kommer som skidt fra en spædekalv - og minder osse om det mange af dem

Kommentar
Fra : Mone

Dato : 06-04-03 23:44

Ja, jeg havde været inde og "snuse" lidt.

Jeg syntes det er en god ting med tip, men når der bare bliver lavet et link til en eller anden side, så syntes jeg altså ikke det rigtig er noget tip. Godt være jeg er helt galt på den, men jeg syntes et tip skal være noget man sådan lige sidder inde med, og mener at andre "måske" kan bruge til noget.

Er det noget helt specielt man "leder" efter, så kan vi nok godt allesammen selv finde ud af st "lede" på nettet tror jeg.

Hmmm, en lille sidebemærkning.

Det er da underligt, der er ikke kommet nogen tip de sidste par timer, og han/hun har heller ikke svaret på mit svar til ham/hende. -------- Mærrrkeliiiigt.

Kommentar
Fra : Mone

Dato : 06-04-03 23:48

Nu tror jeg vist sengen kalder, stave kan jeg heller ikke.

st = at

Go' nat herfra.

Mone

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 06-04-03 23:50

godnat, og sov godt!
Christina, for hvem det lykkedes at stave "sommerferie" "spomeer ferie" i et andet indlæg...

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 21-04-03 06:57

Det er jo skønt at se et menneske udvikle sig.

Nu har Tipstossen Senta fundet ud af, at der er noget der hedder kartofler, og med samme omhu som hun med spredhagl fyrer andre tips af, kommer hun nu med et tips om Hasselbagte kartofler.

Hvis hun havde evner til at søge og i øvrigt til at sætte sig ind i tingene, ville hun vide at det hedder Hasselbach kartofler, som hun i øvrigt tipser til at skulle steges. Hvordan steger man en hasselBAGT kartoffel.

Dette kartoffeltips bidrager udelukkende til begrebsforvirring og opskriftforplumring, hvilket er et gennemgående tema i hendes uendelige række af ligegyldige og fejlagtige tips. Hun er simpelthen idiot.

For at imødegå div. personers hylen op, om at jeg bruger anstødelige betegnelser i beskrivelser af andre medlemmer, har jeg kopieret Gyldendals fremmedordbogs forklaring på Idiot ind nedenstående. Når jeg kalder Senta en Idiot, refererer det til de 2 sidste ord i forklaringen - Tåbe & Fjols. Om Senta er åndsvag i en eller anden grad, kan jeg, da jeg ikke kender hende personligt, ikke udtale mig om. Dog kan jeg ud fra diverse tips have mine anelser.

[citat]
idiot -en, -er (gr. idiotes privatmand, lægmand (mods. statsembedsmand), udannet person, til idios egen) person der er åndssvag af stærkeste grad;
tåbe, fjols[/code]

Mvh
Ram2

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 21-04-03 11:00

og iøvrigt skal omtalte kartofler ikke bare "snittes", de skal nærmest skæres i skiver uden at kartoflen falder fra hinanden!!!! (øh...hvodden formulerer man liiige det!!!)
Christina

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 21-04-03 11:18

Hej Christina.

F.eks som sådan:
Skyl og skræl kartoflerne. Skær kartoflerne i tynde skiver, evt. på begge led - men ikke hele vejen igennem (stop en lille cm. fra bunden). Kan f. eks gøres ved at stikke en kødnål ind på langs en lille cm. fra bunden af kartoflen, og med en skarp kniv skære ned til nålen, eller at kartoflen lægges mellem 2 spækbrædder, og så bare skære derud af.
Pensl med olie og drys med salt.
Bages i ovnen ved 225 grader i 30-45 minutter - afhængig af kartoflernes art. Stik i en kartoffel med en spids kniv eller gaffel, og mærk om kartoflen føles mør. Hvis den stadig er hård inden i, skal de bage lidt længere.

I øvrigt gad jeg ikke kommentere alle de andre forplumringer som f. eks krydderierne.
Det kan godt være det smager godt, men har ikke en skid med Hasselbach kartofler at gøre.

Pestilensen ved disse opskriftforplumrere, er at de videregiver en ukorrekt opskrift, så newbees tror, at sådan er denne ret mv. Når vedkommende newbee så en dag får den ægte vare, siger de, det er jo ikke det jeg har bestilt - eller tænkt mig.

Specielt gælder det den tipstossede Senta. Hun tér sig som en prøveløsladt patient i et skydetelt på Bakken med bind for øjnene. Det gælder ikke kun slægtsforskning - desværre - nu kaster hun sig over alt, som er nyt for hende - Og det er meget!!!

Mvh
Ram2

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 21-04-03 11:23

he he.... dagens tips:
I avisen kan du se, hvad der kommer i fjernsynet i aften..eller på flg. link:
www.tv-2.dk

I brugsen kan man købe kogekøger..eller se flg. link til boghandlere
www.kogebog.dk

til folk med haver: det er nu, græsset skal slås
Se flg link med plæneklippere og havegødning

På nettet kan man finde alt muligt
Prøv flg. søgemaskiner: google, AltaVista m.fl.

Vil du vide, hvordan vejret er? Man kan se det i avisen eller på flg. link..

Nå. Sorry! Blev grebet af det!!!
Christina

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 21-04-03 11:27

Nu skal du ikke lade dig rive med af Sentaismen.

Ram2

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 21-04-03 11:29

hvuff ikk? Det gir da gode points!

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 21-04-03 11:37

Hvis du mangler point, kan du da bare sige det. Så kan du da få nogle af mig, bare vi slipper for det bavl senta levererer.

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 21-04-03 11:43

he he! men jeg giver dig ret, det er lidt irriterende.
Kunne man ikke opstille nogle kriterier for, hvad et godt tip er?

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 21-04-03 12:10

Alm. sund fornuft skulle normalt kunne gøre det

Godkendelse af svar
Fra : Mone

Dato : 18-05-03 18:32

Tak for svaret grethes.

Da det jo ikke ser ud til at Senta har tænkt sig at kommenterer dette indlæg
yderligere, lukker jeg det nu. For det kan jo ikke stå her til evig tid.

Tak også til alle I andre for de positive inlæg, det er jo rart at vide, at det
ikke kun var mig der blev lidt irriteret over det.

Tak til alle
Og god søndag aften.

Mvh.
Mone

Kommentar
Fra : grethes

Dato : 19-05-03 18:46

Tak for det Mone.

Jeg tror Senta er gået lidt i hi.......længe siden han/hun har været på banen.

Hilsen
Grethe

Kommentar
Fra : Mone

Dato : 20-05-03 22:44

Selv tak Grethe.

Ja, jeg tror også at hun er gået i hi....

Lidt synd, for nu kommer sommeren jo (forhåbentlig) )

Mvh
Mone