/ Forside/ Interesser / Helbred / Alternativ behandling / Spørgsmål
10  MuGG3K 570
smerte klinik ? hvor og hvad ?
Fra : hellobal1
Vist : 2268 gange
100 point
Dato : 07-05-09 12:33

hvad gør man når man har u-udholdelige smerter i ryggen, ligger på sofaen meget af dagen, har prøvet alt alternativt, lægen gir smertestillende man bliver mere skidt tilpas af... ?

ved der findes noget der hedder smerte klinikker... kan de hjælpe med dette ? og hvordan ? og hvor ligger disse ?

hvem ved noget om dette???

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 07-05-09 12:35

Ja smerteklinikker kan hjælpe

tal med din læge som kan henvise

Kommentar
Fra : Thomas.Haugaard

Dato : 07-05-09 12:56

Henvisning til rygspecialist Ortopæd eller Reumatolog og eller henvend dig til fysioterapeut der har speciale i rygtræning. Nogen har også god hjælp fra kiroprator.

Dårlige rygge skal som udgangspunkt trænes således at musklerne kan aflaste der hvor det gør ondt.

Smerten er kun et symptom og at ligge på sofaen gør kun tingene værre.

Jeg har levet med et brud på ryggen og efterfølgende slidgigt de sidste 30 år og har prøvet lidt af hvert inden for behandlingssystemet.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 07-05-09 13:21

Først og fremmest skal årsagen til smerterne jo findes, om der er tale om en tilstand der kan bedres/helbredes. Jeg tænker på diskusprolabs, slidgigt o.s.v.

Smerteklinikker fjerner ikke umiddelbart smerter, men forsøger at hjælpe folk til at leve med smerterne

Accepteret svar
Fra : jdkq

Modtaget 100 point
Dato : 07-05-09 13:34

Du er ikke alene om Dit problem, - men der er mange ubekendte fakturer, som vi nødvendigvis må have mere styr på, inden vi kan give Dig den helt optimale vejledning, - men på trods af Dine lidt sparsomme oplysninger, (Du oplyser f.eks. ikke noget om Din alder, - ej heller om hvornår Du oplevede smerten første gang, - om hvordan smerten opleves, - om hvorfor Du mener smerten er opstået, etc. etc.), har vi en rimelig klar idé om, at vi har noget der kan hjælpe Dig.

Det er et kosttilskuds-produkt, som ganske vist ikke findes i Danmark, men vi kan rimeligt nemt foranledige, at Du kan komme i besiddelse af dette enestående produkt. - (bruger der selv, og det opleves som smørelse af leddene)

Vi har gode erfaringer med at ledsmerter fra f.eks. leddegigt kan helt eller delvist afvikles, Vi har erfaringer med at diskusprolaps neutraliseres og smerter p.g.a. diskusprolaps nedtones mærkbart. - (Du kan kontakte os via KanDu-sidens service om direkte mails)

M.h.t. træning, for det bliver sikkert nødvendigt, at genoptræne / styrke ryggen igen, - kan vi om forholdsvis kort tid (i løbet af få måneder) tilbyde Dig, - og alle andre, - en helt personlig, - og helt gratis service på internettet.

Du, - og alle andre, - kan helt uden omkostninger få en helt personlige Vitalitets-coach, der kan hjælpe med stort set alt inden for kost, ernæring, livsstil og livskvalitet, . . - en super professionel service helt gratis.

Du kan allerede nu tilmelde Dig, (klik på linket herunder), - men vær opmærksom på, at den Vitalitets Coach Du vil se, når Du klikker på, kun er en lille introduktion til det der snart kommer.

Hvis Du tilmelder Dig på siden, vil Du være blandt de allerførste, der får besked når Vitalitets Coach’en er klar til at servicere os alle her i Danmark ! . . - og husk det er helt gratis for Dig og for alle dem Du kender.

http://www.webstar.biz/?id=INTE-65EC-C2F7

Med Venlig Hilsen
jdkq

Kommentar
Fra : Klojs

Dato : 07-05-09 13:37

Er det kun smerter i ryggen eller har du også snurren / soven i ben eller tæer ?

Du skal sørge for at have en ordentlig madras. Børn kan nøjes med blød, normalvægtige skal have medium, meget overvægtige skal have fast / hård madras.

Og som teil skriver, så bliv henvist til feks reumatolog. Hvis du har snurren i ben eller tæer, så bliv henvist til en neurokirurg.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 07-05-09 14:19

Jeg er helt enig med Thomas Hougaard, jeg har også problemer med ryggen, men træning, brug af fysioterapeut og kiropraktor når det var nødvendigt. Jeg kan i dag klare mig med lidt smertestillende, og endda ikke hver dag.

Så op fra sofaen og ned til en specialist og så i gang med den behandling som specialisten anbefaler. Duer aktivitet ikke, så skal der måske en operation til. Det ved specialisten.

Under alle omstændigheder så har vi ikke nok oplysninger til at udtale os om noget konkret.

Held og lykke med det, du er ikke alene om det og der er hjælp at få.

Kommentar
Fra : bauchmann

Dato : 07-05-09 15:35

Hej
Er lige afsluttet på smerteklinikken på Glostrup Privathospital. Dem må jeg på det kraftigste advare imod. Jeg mistede min sidste selvtillid samt livskvalitet. . Jeg er på stærk smertestillende hvilket jeg gerne ud af, men de ville fratage mig alt min medicin ( også hjertemedicin) uden at sætte noget andet istedet.

Torben

Kommentar
Fra : alka

Dato : 11-05-09 08:11

Der er smerteklinik i Aalborg og Århus. Aalbor kender jeg ikke. Smerteklinikken i Århus har tidligere kørt som et forsøg.

Hvordan man kommer på smerteklinik:
http://www.nervesmerter.dk/cms.cfm?npageno=3655

Godkendelse af svar
Fra : hellobal1

Dato : 20-05-09 11:37

Tak for svaret jdkq.