/ Forside/ Interesser / Dyr / Gnavere / Spørgsmål
10  sofus.dk 275
Kanin drikker ikke
Fra : Søsser
Vist : 3846 gange
50 point
Dato : 29-04-09 15:48

Hejsa, jeg har lige købt mig en kanin (belgisk kæmpe) på ca 8 uger. Han er faldet rigtigt godt til og spiser som han skal og har ikke rigtigt noget imod at blive holdt og rørt ved (er først rigtigt kommet i mennekse hænder hos mig). Men jeg kan ikke få ham til at drikke. Hverken af flaske eller skål (hos den tidligere ejer havde han en skål). Men jeg giver ham dog mange gulerødder og salater for at få noget væske i ham.

Et andet spørgsmål er om nogen ved hvorfor en kanin ryster med hovedet og derefter kommer med et spjæt/spring. Det sker både ude og når han sidder for sig selv i buret.

Hilsner Michelle

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 35 point
Dato : 29-04-09 16:19

Citat
Men jeg giver ham dog mange gulerødder og salater for at få noget væske i ham.

Så skal du ikke være bekymret... han får vædske, hvis han så også ved hvor vandskålen er, så skal han nok begynde at drikke, hvis han skulle blive tørstig

Hvorfor kaninerne nogle gange laver de krumspring ved jeg ikke, men min den ene gør det også

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 29-04-09 21:26

Hej prøv at se her - og tillykke med din nye kanin

Citat
Vand
Gives bedst i solide ophængelige skåle. Det er forkert at tro, at kaniner aldrig behøver at drikke vand, fordi de til tider næsten ingenting drikker. Kaninen drikker mest, når foderet har ringe vandindhold, og lidt mere om sommeren end når det er koldt. Især behøver diegivende hunner tilskud af drikkevand. En hun med et kuld ældre unger kan drikke over 2 liter vand om dagen. Får kaninerne kun tørfoder, skal der altid være vand i drikkeskålen.

http://www.kaniner.info/index.php?option=com_content&view=article&id=53:pasning-af-kaniner&catid=25:info-pjecer&Itemid=54

Jeg har fundet denne side, som er rigtig sjov og lærerig om kaniner, måske også noget for dig
http://www.kaninasylet.dk/5742141

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 29-04-09 21:54

Der kan være stor forskel på kaniner, min ene vil kun drikke af flaske den anden kun af en skål

Den ene drikker en del, den anden spiser meget grønt og behøver åbenbart ikke så meget vædske

Hvis din kanin ellers virker til at være helt rask, så ville jeg ikke bekymre mig, og du skriver jo også
at der er adgang til vand, så hvis den tørster, skal den nok finde det

Godkendelse af svar
Fra : Søsser

Dato : 30-04-09 10:19

Tak for svaret Nordsted1.