/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
Mit kamera kan ikke virke
Fra : tadeo
Vist : 908 gange
95 point
Dato : 28-04-09 10:59

Hej, jeg har et Konica/Minolta DiMAGE E 500, vist nok fra 2006.
Det kan ikke tage foto, display virker som det skal, indstillinger virker,
og kan ses, men ikke når jeg fokuserer på det jeg vil tage et foto af,
og har drejet indstillingen foroven til A, forbliver display sort, blitz virker
når jeg, men ingen billede, hvad kan der være galt?

På forhånd tak for gode relevante råd og kommentarer

tadeo

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 28-04-09 11:04

Indstilling A betyder ?

Kommentar
Fra : tadeo

Dato : 28-04-09 11:17

Automatisk indstilling, den mest anvendte!

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 28-04-09 12:01

Jeg tror ikke du få andet råd her end få en reparatør til at kigge på det er det for dyrt så køb dig et nyt.

Kommentar
Fra : Kirstineka

Dato : 28-04-09 12:11

Er det ikke fordi du har slået "skærmen" fra?, eller gemmer den slet ikke billeder ned på kameraet?
Hilsen Kirstineka

Kommentar
Fra : tadeo

Dato : 28-04-09 13:39

Jeg har ikke slået skærmen fra, den gemmer billede med data osv.,
blot ikke selve billedet, det forbliver sort.

bentjuul, jeg har et dejligt Samsung, men kom til at tænke på mit gl.
vil så lige prøve at finde ud af om der er noget jeg har overset, derfor.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 28-04-09 13:52

Det lyder som en fejl i kameraet, så det forbliver lukket for lys og dermed billedinformationer udefra

Kommentar
Fra : tadeo

Dato : 28-04-09 13:59

Sådan ser det tilsyneladende ud dova.

Men hvordan denne fejl ved jeg ikke, det har ikke været tabt på gulvet eller andre hændelser.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 28-04-09 15:58

Opståede fejl i elektronic kan som regel aldrig forklares, kun en reparatør kan fortælle dig om det kan betale sig at reparere - jeg tror det ikke, det vil sikkert blive billigere med et nyt,
prøv at kig her http://kamerahuset.dk/kamera/kompakt/?path=kamera%2Fkompakt%2F&page=2 der er både Canon, Nikon m.fl.

Kommentar
Fra : tadeo

Dato : 28-04-09 16:11

Det ved jeg benthjuul, som tidligere omtalt har jeg et Samsung S 1050,
det købte jeg sidste år da mit Konica/Minolta stod af.

Ved godt at det ikke kan betale sig at sende det til rep.

Men det kunne jo være der dukkede noget overset op, ikk.?

Accepteret svar
Fra : Reset

Modtaget 95 point
Dato : 29-04-09 09:49

Har selv et Konica Minolta Dynax 5D. For ca. 2. år siden lavede det det samme nummer, altså sorte billeder.
Heldigvis var det et kendt, og af KM anderkendt problem, som blev repareret uden udgifter for mig.
Og kameraet har virket upåklageligt siden.
Nu er det jo ikke samme model du har, så jeg ved ikke om det er samme fejl.
Denne webside omhandler det problem, som jeg havde. Men det er jo ikke sikkert du kan bruge det.

http://www.dyxum.com/columns/other/First_Black_Frame/First_Black_Frame.asp

Kommentar
Fra : tadeo

Dato : 29-04-09 15:46

Tak for din kommentar "Reset", det er så spørgsmålet om det kan lade sig gøre at få det repareret uden udgift for mig, jeg vil prøve at tale med dem.

Det kunne se ud som samme fejl, som du skriver.

Godkendelse af svar
Fra : tadeo

Dato : 30-04-09 07:37

Tak for svaret Reset.

Selvom jeg ikke rigtig kan bruge din kommentar, viser det hvad der kan ske med et godt kamera,
mit kamera ligger i en anden prisklasse end dit, mit er også ældre, så det ryger på mit depot,
man ved jo aldrig.

Som tidligere omtalt har jeg mit Samsung, så jeg klarer mig.

Mvh
tadeo