/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Reservedele til DAF V400
Fra : vi
Vist : 582 gange
100 point
Dato : 26-04-09 15:55

Hej
Jeg har købt mig en DAF 400 autotransporter.. Bilen har været meget billig, men det kan også ses på den.. Min problem er nu, at jeg ikke rigtig kan finde nogle dele til denne bil..
Så mit spørgsmål er, er der nogen anden model(mærke som bruger den samme undervogn? pladedele? motor? o.s.v.. For tror ikke at de er startet fra bunden med den Hollandske DAF..

Om bilen:
Mærke/Model: DAF V400
Fra: 1991
Motor: 2.5TDi

Fakta jeg har fundet/leder efter:
Mærke/model: Hedder også: leyland DAf 400
Motoren er fra en: Peugeot J5
Plade dele: trinbræt kan bruges fra en Ford transit

Men mangler fakta som:
Hvilke modeller kan jeg tage pladedele fra?
Hvilken bil kan jeg tage Bagtøj og kardang fra?
Bremseslanger hvor kan jeg tage dem fra?
Hvilken bil kan jeg tage fortøjet/forbro fra?
Altså mange andre biler kan altid krydes med andre modeller og årgange, som altså bruger samme reservedele..

Kommentar
Fra : Cortina01

Dato : 26-04-09 18:42

Umiddelbart ligner den Leyland Sherpa. Nok ikke lige den letteste, at finde stumper til, men har du tiden til det, kan mange uoriginale dele tilpasses (pladedele naturligvis )
Evt. prøv hos DOMI og se, om de har noget liggende og samle støv.

Kommentar
Fra : Ekspress105

Dato : 26-04-09 19:57

Citat
Hvilken bil kan jeg tage Bagtøj og kardang fra?
Bremseslanger hvor kan jeg tage dem fra?
Hvilken bil kan jeg tage fortøjet/forbro fra?

Så skal du nok liiiige snakke med synshallen om de vil godkende det... Det er jo konstruktive ændringer med mindre du finder Noget Helt magen til...

Kommentar
Fra : Beestone

Dato : 26-04-09 22:37

http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=59997300
http://www.autoteileplus.de/DAFLDV-V400/detail/3013383.html

Søg endvidere på http://www.ebay.de/ (alle kategorien)
og http://www.ebay.co.uk/ (all categories)

Hvis den passer motor med Peug J5, så er det samme sag i Fiat Iveco og Citroen C35 fra samme årgange.
Det er en hollandsk/engelsk coproduktion som også blev solgt under modelnavnet Sherpa 400.
Visse LandRover modeller bruger også samme motor.

Annuller spørgsmålet
Fra : vi

Dato : 01-05-09 16:42

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål
Ingen der har kunne komme med mærker på biler hvor jeg kan bruge dele som bagtøj pladedele o.s.v..
Ingen der er kommet med autoforhandlere som levere dele til DAF400..

Og jo, synsmænd er sku ikke så dygtige og kan se om trinbrættet er fra en transit..
Om bagtøjet stammer fra en IVERCO o.s.v.. Alt kan lade sig gøre, hvis man gør det ordenligt..

Men jeg takker for jeres interesse.