/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Filmscanner
Fra : sbj
Vist : 5628 gange
100 point
Dato : 26-04-09 12:42

jeg har købt en OfficeOne filmscanner med tilhørende software til
Jeg har installeret den på en computer som kører med windows XP hvorpå den kører fint men den kører lidt langsomt
Jeg har en nyere computer som kører windows vista men der kkan programmet ikke finde scanneren. Det er installeret som der står i manualen.
Softwaren som medfølger er ArcSoft PhotoImpression 6
Er der nogen som kan hjælpe med en løsning på problemet eller kender et andet program som man kkan downloade ?

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 26-04-09 13:44

ArcSoft PhotoImpression 6 er ikke ret meget værd,

det er langsom, gammeldags funktioner m.m.

Find et bedre program

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 26-04-09 13:48

Måske du skal prøve at finde opdatering til programmet. Lige et spørgsmål?
Var scanneren tilsluttet og tændt, da du installerede scanner og program i Vista-maskinen? For havde du det, kan problemet bare ligge der. Så skal ud afinstallere programmet mm. , tage scanneren fra, installere programmet igen og så tilslutte scanneren. Måske dette virker .

Accepteret svar
Fra : heller22

Modtaget 100 point
Dato : 26-04-09 17:54

sbj

Kan du få det til at virke

Godkendelse af svar
Fra : sbj

Dato : 26-04-09 20:05

Tak for svaret heller22.
nej jeg har afinstalleret og installeret op til flere gange både med og uden scanneren koblet til, de første gange uden den var koblet til.
det virker upåklageligt i XP men i Vista vil den ikke.
der står i manualen at den både er til vista og xp.
Jeg har et program som hedder Gimp som godt kan finde scanneren men som ikke kan scanne en serrie billeder af gangen som PhotoImpression.

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 26-04-09 22:04

Det var pænt af dig, at acceptere et svar, selv om det ikke hjalp dig .

Jeg har desværre ikke forstand på scanningsprogrammer, så der kan jeg slet ikke hjælpe dig . Men prøv at se på denne side:

http://programmer.downloadcentral.dk/?Video-ogMusik/kategori/100/0

Måske du kan finde et godt gratis program der.

MVH