/ Forside/ Interesser / Fritid / Jagt / Spørgsmål
10  TheRealDe.. 4815
kan hardballkikkert bruges??
Fra : Daniel281091
Vist : 548 gange
40 point
Dato : 25-04-09 19:34

kan en hardballkikkert bruges på et luftgevær.

jeg mener om den kan holde til det?

den kikkert jeg har i tankerne er denne kikkert.
link: http://hardballshoppen.dk/product_info.php?cPath=683_146_22_24&products_id=6902&osCsid=3kurv0grlmse832vkr0fv1nsc4

hvis ikke så smid lige et link til andre kikkertsigter som kan bruges på et luftgevær.

det luftgevær som kikkerten skal monteres på er en : Gamo CFX Royal 5.5mm.

KIKKERTEN SKAL MONTERES PÅ ET LUFTGEVÆR. Skal skyde duer. (jeg har jagttegn)

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 25-04-09 21:10

Hejsa
Yep--den kan sagtens bruges.
Kvaliteten fremgår ikke af linket, men med den rækkevidde et luftgevær har, skulle det være ok.
Mvh
dabj

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 25-04-09 21:13

Ps.. hvor længe den holder er så en anden sag
Men den er jo ikke dyrere end det er værd at forsøge.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 26-04-09 01:03

Er det ikke temmelig letsindigt at udtale et "yep" til et produkt man ikke kender?? Der er åbenbart tale om en ung fyr med få kroner på kontoen, og så vil det stadig være bedre at vente et stykke tid og derefter ofre et par hundrede på noget, der er garanteret til at holde til de voldsomme påvirkninger et luftgevær afgiver.

Kikketsigter beregnet til hardballgveværer holder ikke til brugen på et luftgevær. Det er en kendsgerning.

Kommentar
Fra : Daniel281091

Dato : 26-04-09 14:49

det iorden tak for svarene.
har besluttet mig for en kikkert nu . ( 2-7x32 mærke: Jaeger) burde holde.

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 27-04-09 20:50

Hardball...???? Så sku' i ha' set masaiens.......det var hardball.......AF STÅL.!!! Skulle jeg hillse at sige.........Jøøøøøps..

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 27-04-09 21:39

Heidi-Ho, ved du hvorfor masaikvinderne smører kolort i håret????

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 27-04-09 22:46

Jeps.! For ikke at lugte af ged.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 28-04-09 00:49

Nul - det er fordi de ikke vil have alle de forbandende fluer svirende om r. . . . når de arbejder i bushen.

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 28-04-09 09:15

Nårh, det er derfor.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 28-04-09 11:25

OK, den var lidt langt ude, fordi der blot er tale om en ukritisk omskrivning af en "polakvits" fra trediverne.
Den originale vitz lyder som sådan:

"Hvorfor tager de polske piger underbukserne af, når de hakker roer"?

Svaret: Det er fordi de ikke vil have alle de forbandede fluer svirrende omkring ørerne.

Annuller spørgsmålet
Fra : Daniel281091

Dato : 28-04-09 14:47

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål