/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / Linux / Spørgsmål
10  BjarneD 875
Ubuntu sikkerhedsprogrammer
Fra : marcussen1
Vist : 598 gange
100 point
Dato : 25-04-09 13:07

Jeg har lagt Ubuntu 9.04 på min PC. Er der nogen, der ved om der skal f.eks. Antivirus-program og andet godt påÅ
Mvh
Niels

Accepteret svar
Fra : JørnRudolph

Modtaget 110 point
Dato : 25-04-09 13:32

Ifølge Ubuntus Danske forum er det IKKE nødvendigt medanti-virus eller anti-mailware.

http://ubuntudanmark.dk/forum/index.php

Kig selv lidt omkring.

JR

Kommentar
Fra : JørnRudolph

Dato : 25-04-09 13:38

Nu kan jeg ikke lige finde spørgsmålet om det - men det er der et sted.

(Så jeg for et stykke tid siden)

Skal gå nu - så kig selv ...

Eller opret dig som bruger af Forum.

Kommentar
Fra : Højris

Dato : 25-04-09 16:41

Det er jo en af de lyksalighedder der er ved at bruge linux der kommer ikke nogle vira eller andet pjevs ind i din maskine aller højst på din browser men så kan du jo bare genstarte den. Men til gengæld må du så bokse med alle andre problemer, så som installation af div. andre programmer. Så har den ikke driver til både dit og dat. Det er en videnskab i sig selv at køre med På pingvinen. Men O.V.N. har svar på det meste.
Højris

Kommentar
Fra : JørnRudolph

Dato : 25-04-09 18:11

Fra det Internationale Ubuntu Forum :

http://ubuntuforums.org/archive/index.php/t-1057916.html

Kommentar
Fra : JørnRudolph

Dato : 25-04-09 18:18

Sender du e-mail til folk, som bruger Windows er det åbenhart en god idé at have anti-virus program ...

Se det længere ned på siden:
http://ubuntudanmark.dk/fakta/

Men det kan du jo bare lade være med ...

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 25-04-09 18:24

ubuntu er jo så smart indrettet at der skal tastes kode hvergang der foretages ændringer, så det er lidt svært for virusser at smutte med ind.

Godkendelse af svar
Fra : marcussen1

Dato : 25-04-09 18:48

Tak for svaret JørnRudolph.

Kommentar
Fra : JørnRudolph