/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
GPRS opsætning Telmore vs. htc
Fra : alkyrix
Vist : 1170 gange
50 point
Dato : 25-04-09 11:29

Hjælp tak!

Jeg har en HTC Touch (ganske almindelig), hvor jeg før har haft telia.
Nu har jeg skiftet til telmore, men kan simpelthen ikke få min gprs/internet/mms til at virke!

Jeg har snakket lang tid med support ved telmore, men de kan hellere ikke hjælpe mig længere - og de kan ikke bare sende en automatisk opsætning til mig

Problemet er at i deres manual (https://image.telmore.dk/guides_dk/htc/touch/Setup.pdf) på billede 15, skal jeg trykke på et menupunkt kaldet "MMS-indstillinger" - den har jeg simplethen ikke!!
Min touch har ikke den menu, og mig og telmore-manden tror det er fordi manualerne er lavet til flere telefoner, så måske passer den ik lige til min.
Men måske skal min tlf opdateres..men det ved jeg hellere ikke hvor man gør - så er lidt på røven..

Så hvordan opsætter jeg min touch til telmore mms? Er der nogle der kan hjælpe?

Kommentar
Fra : gril

Dato : 25-04-09 12:07

Prøv at slette alle opsætning til gprs internet og mms det virker måske

Kommentar
Fra : alkyrix

Dato : 25-04-09 12:10

@gril
Desværre ik, har prøvet at slette det hele, men stadig intet sker.
Jeg snakkede med telmore-manden om at det kan være telia har ændret lidt i opsætningen af menuerne..men det ka jeg ikke forestille mig.

Jeg overvejer lidt at resette telefonen, altså bare starte helt forfra..men jeg ved ik om det er spild - så ryger alle min opsætninger ..mega surt

Accepteret svar
Fra : JegErHer

Modtaget 50 point
Dato : 26-04-09 08:29

Telmore bruger TDC's net prøv at brug TDC auto setup :)

http://erhverv.tdc.dk/mobilitet/opsaetning/mms/

PS. her er de ting du skal checke
http://imobiled.com/how-to-activate-mms-service-in-htc-touch-smartphone/

Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 26-04-09 08:38

PS. måske bodstrup's løsning til en M1000 også kan bruges til din , det er jo også en Windows Mobile

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=224109

Godkendelse af svar
Fra : alkyrix

Dato : 26-04-09 13:55

Super! Jeg lukker den her, har nemlig fået skidtet til at virke!...og langt om længe, jeg har simpelthen brugt flere dage på at finde ud af det her

Men jeg læste bare http://imobiled.com/how-to-activate-mms-service-in-htc-touch-smartphone/ der stod nemlig at man bare skal ind i menuen hvor man sender mms'er --> menu --> og der finder man MMS-indstillinger. - Den som jeg havde brugt så lang tid på at finde...

Derefter så var det bare at følge telmores egen manual - så virkede det

Mange tak for hjælpen og god søndag!

Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 27-04-09 21:37

du er velkommen, og selv tak.