/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
Kitchen Aid køkkenmaskine
Fra : nusa
Vist : 8673 gange
50 point
Dato : 25-04-09 10:29

Er der nogen af jeg, der har erfaring med Kitchen Aid køkkenmaskinen?
Min gamle Kenwood er ved at være udslidt, og jeg overvejer at skifte til Kitchen Aid.
Rører den dejen helt ned til bunden af skålen? Støjer den meget (mere end Kenwood)?
mvh nusa

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 25-04-09 10:57

Jeg ville kiggeefter test af køkkenmaskiner her

http://www.forbrug.dk/test/dbc/dbc/fremvisning/?user_dbcforbrugerindeks_pi3[input_field]=904

så du kan sammenligne med andre maskiner. Tænk og nogle af de andre blade der har lavet tests kan du finde på biblioteket

Kommentar
Fra : frieda

Dato : 25-04-09 10:59

Jeg har investeret i en Kitchen Aid.

Jeg elsker den,
MEN
jeg har beholdt min trofaste over 30-år gamle Kenwood for den er altså bedst til æltning (brød)

Accepteret svar
Fra : frieda

Modtaget 60 point
Dato : 25-04-09 11:07

Der var jeg vist lidt kort.

På min kitchen Aid laver jeg vidunderlig mørdej, river råkost, rører kagedej, fars, etc men når jeg skal lave brøddej af f.ex. 1 kg mel, så hiver jeg min gamle Kenwood ud af skabet.

Kitchen Aid'en er ikke særlig støjende og let at holde.

Jeg må indrømme, at jeg (der elsker at lave mad, bage, eksperimentere) nok er temmelig kræsen hvad angår køkkenmaskiner.

Jeg kunne ikke leve uden min stavblender m. minihakker. Den bruger jeg bl.a. til at blende supper direkte i gryden. Minihakkeren er uundværlig til nødder, krydderurter, løg, etc.

Min Kenwood bruges til brøddej.

Og min Kitchen Aid til alt andet.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 25-04-09 11:28

Hmm, de gamle "sejtrækkere" skal vis støves af og frem

Jeg bruger en el-pisker til brød, ved den sidste æltning ryger dejen dog ud på bordet til en gang arm-fitness.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 25-04-09 18:30

Ja Kitchen Aid er en god gammel røremaskine, med unik hastighedsregulering som selv føler belastningen.

Hilsen fra en gammel Hobart (kitchen Aid) reparatør/montør. (35 år siden)
Eyvind.

Kommentar
Fra : m13ark

Dato : 26-04-09 06:48

har haft en Kitchen i 10 år. Det er en del af min hverdag. Bruger den hver dag, og den er nem at rengøre. Kan alt fra at røre, til at hakke, rive,lave pølser ,,o.s.v... hvis du køber tilbehøret.

Kommentar
Fra : m13ark

Dato : 26-04-09 06:51

nej den støjer ikke, og den rør helt i bund......fars, dej... flødeskum... just name it

Godkendelse af svar
Fra : nusa

Dato : 27-04-09 19:29

Tak for svaret frieda.
Det er altid rart at høre en mening fra een, der selv har gjort erfaringerne. Jeg tjekkede min gamle Kenwood, og den har 600 W, så jeg kan godt se, at de 300 W, som Kitchen Aid har, kan være i underkanten. Jeg bager ind imellem både franskbrød og rugbrød, og da kan jeg godt se, at det kan knibe for Kitchen Aid. Jeg har ikke plads til begge maskiner, så nu tager jeg den lidt med ro indtil videre.
Tak også til øvrige svarere.
mvh nusa