/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / AutoCAD / Spørgsmål
10  fame 280
Linje typer - Norm
Fra : rudik
Vist : 1336 gange
76 point
Dato : 24-04-09 09:52

Hej Autocad eksperter.
Jeg sidder lige pt på arbejdet. Her for nogen tid siden kom vi til at diskuter hvor man brugte de forskellige linje typer i autocad.
Er der nogle her inde der kender til en skema, hvor der står . Hvor man bruger de forskellige linjer typer.

Et eksempel. Vi har et layout over en plads, på pladsen skal der optegnet kloak linjer. Hvilken linje type bruger man her.
Andet eksempel. Vi ønsker at lave et snit, hvilken linje type- Bruger man normalt til snit linjer.

Er der nogle der har en skema læggende. Som jeg kan have læggende ved sidden af mig som en guide line.

Accepteret svar
Fra : CADmageren

Modtaget 48 point
Dato : 24-04-09 10:29

Det afhænger jo lidt af hvilken brance du arbejder indenfor, men det lyder som om det er inden for IBB/Bips område.

Fandt dette dokument, men ved ikke om det bringer dig på rette vej.
http://personale.vitusbering.dk/amo/ACAD/IBB-lag.doc

Mvh
Michael ChristoffersenSolutionSpace ApS
CAD/PDM/Productkonfigurering

Kommentar
Fra : rudik

Dato : 24-04-09 11:13

Joh, såvidt jeg kan se , står der en masse med hvordan man navngiver sine lag og deler dem op. Men der står ikke hvilken linje typer man benytter til de forskellige situationer. Men jo jeg tror nok du har ramt rigtig med bibs området. Selvom at jeg ikke er klar over hvad det står for. Men jo, det er et anlæg jeg er igang med at tegne en layout og nogle snit tegninger over.

Men jeg har printet din post ud. Så nu vil jeg gå igang med at læse og lære.

Mvh. Eleven

Godkendelse af svar
Fra : rudik

Dato : 30-04-09 14:03

Tak for svaret CADmageren.