/ Forside/ Interesser / Hus og have / Andet hus og have / Spørgsmål
10  Stouenberg 3232
Fjernbetjening til garageport
Fra : Larsigne
Vist : 6957 gange
50 point
Dato : 23-04-09 17:50

I det hus vi har købt er der i garagen en elektrisk port, men kun men én fjernbetjening. I det lokale byggemarked vil de gerne bestille så vi kan få én mere, men for at det kan blive den rigtige som kun vil kunne åbne vores port, skal de bruge det serie/type-nr. som sidder på motoren. Dette lyder for mig ganske logisk indtil i går hvor jeg på en hjemmeside ser, at jeg der kan spare kr.155,-
alt incl. ved at købe der, men de skal ikke have nogle data - hvordan kan de vide at den kan åbne vores port, med mindre det er en universal. Hvis det er dét, er det da ikke særlig smart!

Hilsen Larsigne

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 23-04-09 19:45

Vores garageport fjernbetjening skal indstilles til en kode som også modtageren bliver indstillet til.
Det kan gøres af enhver.
De to du har kikket på, er det samme model og mærke?

Kommentar
Fra : Larsigne

Dato : 23-04-09 20:48

Ja det er samme model - einhell-bgt/63(tysk), som jeg har kunnet finde frem til er/bliver forhandlet hos Bauhaus.
Ved du så hvordan den indstilles - medfølger der en manual?

Accepteret svar
Fra : BertelBrander

Modtaget 50 point
Dato : 23-04-09 21:29
Kommentar
Fra : Larsigne

Dato : 24-04-09 17:54

Ved du BertelBrander, om der følger en manual med til kodning, eller hvordan kodes der til eksisterende?

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 24-04-09 19:29

I den fil jeg linkede til, står der noget om kodning af fjernbetjeninger til den garageportåbner, på side 43, på dansk.

Ellers vil jeg da bestemt formode at der følger en manual med, når du køber den.

Kommentar
Fra : Larsigne

Dato : 24-04-09 20:10

Jeg er meget tilfreds med det du har hjulpet mig med og jeg har læst det du omtaler, men ud fra det må der også være en vejlledning i kodning tror jeg.

Godkendelse af svar
Fra : Larsigne

Dato : 24-04-09 20:12

Tak for svaret BertelBrander.
Det var lige hvad jeg ikke selv kunne finde

Hilsen Larsigne