/ Forside/ Interesser / Hus og have / Møbel-reparationer / Spørgsmål
10  transor 665
Designmøbel eller......
Fra : tamtamtam
Vist : 474 gange
20 point
Dato : 21-04-09 12:41

Hej kandu'ere

Jeg ved at jeg er kommet ind på et lidt forkert forum, da der ikke er tale om reparation af møbel, blot ønsker jeg lidt hjæp med at finde navnet på møblet jeg har uploadet her:

http://imageload.dk/files/1e124576589faab08384b1bfd7966d07.jpg

Det er mærket med Fritz Hansen i bunden, men jeg synes ikke at kunne finde tilsvarende på nettet. Standen er dårlig, men jeg kvier mig ved at flå møblet fra hinanden for en rask ombetrækning og en lille pensel, tænk hvis det skulle vise sig at have en værdi, som jeg efterfølgende fik ødelagt.

Da jeg er ganske ny her i forummet, bliver min pointbidrag af en beskeden størrelse, alligevel håber jeg på lidt respons

Måske I kan hjælpe
Hilsen Tam

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 21-04-09 12:46

Prøv at spørge her hos Bruun Rasmussen, ganske gratis og nemt - online

http://www.bruun-rasmussen.dk/vfs/static/valuation/online/index.html

Kommentar
Fra : jeb3

Dato : 21-04-09 12:54

Umiddelbart ligner det nogle af Fritz Lounge møbler, men prøv www.fritzhansen.com.

De kan hjælpe dig.

Skal den repareres, så ville jeg sende den til en møbelsnedker.
Hvor i landet bor du?

jeg kender et par stykker.

Kommentar
Fra : tamtamtam

Dato : 21-04-09 13:48

HelleBrigitte
God idé - men op til 2 ugers ventetid, så er min ferie forbi og mit stoleprojekt må afvente til jeg atter får noget sammenhængende tid.
Dog har jeg nu afsendt billederne, så må vi se hvor lang tid de er om at svare.

Jeb3
Jeg har nu været inde på www.fritzhansen.com uden at blive klogere, og i deres "Concact" mail er det (vist) ikke muligt at vedhæfte billeder.
Vedr. møbelsnedker var min tanke at pudsle med tingene selv, derefor er jeg så nervøs for at ødelægge noget af værdi, da jeg ellers godt kan påregne at den øvrige familie, ikke vil skåne mig for hån i lang tid fremover.

Thanks anyway

Accepteret svar
Fra : HelleBirgitte

Modtaget 20 point
Dato : 21-04-09 13:54

Kender godt det med at være utålmodig
Men hvis nu stolen er noget værd, kan det vel godt betale sig at afvente svar fra Bruun Rasmussen, inden du evt selv går igang med den

Godkendelse af svar
Fra : tamtamtam

Dato : 23-04-09 10:26

Tak for svaret HelleBirgitte.
BR har allerede svaret - Det er en reproduktion af Hvidt Mølgaard møbler fra 1950 og uden speciel værdi - i modsætning til orginalmøblerne.

Takker igen
Hilsen TamTam

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 23-04-09 11:14

Jamen så har du jo helt frie hænder til at gøre den flot