/ Forside/ Interesser / Fritid / Håndarbejde / Spørgsmål
10  Camillasm.. 1373
Bore i glas
Fra : pkforever888
Vist : 1668 gange
200 point
Dato : 19-04-09 12:24

Hej

Hvordan kan man bore i glas?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 19-04-09 12:29

Et meget fint bor, og for at det ikke skal smutte, kan det være en fordel at sætte et stykke plaster på, der hvor du skal bore - tegn lige et kryds på plasteret, så du kan se hvor du skal bore

Kommentar
Fra : pkforever888

Dato : 19-04-09 12:30

Skal det være et specielt bor?

Kommentar
Fra : pkforever888

Dato : 19-04-09 12:30

Eller kan man bruge et hvilket som helst bor?

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 19-04-09 12:32

et glasbor / diamantbor måske!

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 19-04-09 12:36
Kommentar
Fra : A.C.Rosmon

Dato : 19-04-09 14:06

er du gode venner med din tandlæge, så få nogle af hans kasserede bor. ellers et godt jernbor. du han smøre det ved atlave en vold af f.eks. modelervoks, kidt eller andet, og så bare skæreolie i.

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 200 point
Dato : 19-04-09 20:56

Et murbor der er slebet med skær (speciel slibesten) kan bore i glas når boret er i vand.
Pas på strømovergang hvis du gør det i stålvasken.

Glasset kan revne lige når du går i gennem.

Kommentar
Fra : Højris

Dato : 25-04-09 15:04

Som eyvind siger i vand, du kan også klippe i glas med en saks altså ikke en fiskars af aluminium men en af jern der er lidt robust i det.
Når du bore skal du være lidt forsigtig med dit tryk men hvis glasset er under vand skal det kunne lade sig gøre.
Held og lykke med det.
Højris

Godkendelse af svar
Fra : pkforever888

Dato : 29-04-09 22:11

tak for svaret eyvind