/ Forside/ Interesser / Hus og have / Til- og ombygning / Spørgsmål
10  McBobo 1070
Kastrupvinduet - erfaringer
Fra : folmerfolmer
Vist : 827 gange
50 point
Dato : 19-04-09 09:28

Jeg søger nogen der har erfaringer med Kastrup-vunduet. Det er specielt træ/alu vinduerne, jeg er interesseret i og overvejer at investere i.

Kan se ud fra tidligere indlæg (nu lukkede) at emnet har været diskuteret før. Hvis nogen af jer allerede har gjort jer nogen erfaringer med Kastrup træ/alu, så vil jeg meget gerne høre jeres erfaringer (ikke rygter).

mvh Folmer

Accepteret svar
Fra : trimare46

Modtaget 25 point
Dato : 19-04-09 11:06

de holder en fornufig standard. har lige sat kastrupvinduer i hos min datter og det ser fornuftigt ud.

Kommentar
Fra : folmerfolmer

Dato : 19-04-09 11:20

Det lyder fint... og det er netop folks egne erfaringer jeg er på jagt efter.

Det jeg mest havde i tankerne var erfaringer med vinterkulde og evt. kuldebroer. Det skal jo ikke være nogen hemmelighed at der har været kritik at konstruktioner osv. (se evt. http://www.ue.dk/nyhedsarkiv/23294.aspx).

Hvis vinduerne lige er monteret, så har du sikkert ikke erfaring med kuldebroer og evt. kondens på de invendige dele af rammer og rudekanter om vinteren - eller hvordan ?

mvh Folmer

Godkendelse af svar
Fra : folmerfolmer

Dato : 26-04-09 22:13

Tak for svaret trimare46.

Kommentar
Fra : folmerfolmer

Dato : 05-02-12 18:04

Har nu haft min træ/alu-vinduer fra Kastrup-vinduet i mere end 2 år, og selv i ekstrem vinterkulde, er der ingen kuldebroer eller kondensproblemer.

Kan varmt anbefales til andre... mvh Folmer