/ Forside/ Interesser / Dyr / Gnavere / Spørgsmål
10  sofus.dk 275
hvilket marsvin
Fra : lille-ciller00
Vist : 694 gange
50 point
Dato : 17-04-09 20:22

hej!
jeg skal konfirmeres her på søndag, og jeg har fået lov af min far og få /købe et /nogle marsvin
jeg vil gerne have to hanner, og de skal helst hver fald den ene være rød. hvad for en race kan det f.eks være?

Kommentar
Fra : Tunip

Dato : 17-04-09 20:27

Albinoer er jo altid søde...

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 17-04-09 20:29

IIh hvor bliver det spændende på søndag... tillykke med dagen

Jeg har fundet dette

Citat
2 eller flere hanner eler kastrerede hanner kan gå sammen, hvis de er opvokset sammen som unger, men der kan opstå skænderi hvis der er en hun i nærheden. Bringes de sammen som voksne vil de slås - og kastrering vil ikke fjerne deres tendens til slagsmål hvis de først er begyndt.

Så du må lige tænke over det når du skal ud og handle

http://www.dyreklinik.net/Gnavere/Marsvin/

Hvis du vælger et langhåret svin, så skal du også lige være opmærksom på, at det skal børstes

He he, det er næsten synd for mit lille svin, jeg prøvede at afspille de lyde der er på siden i linket, han troede lige han havde fået gæster

Kommentar
Fra : lille-ciller00

Dato : 17-04-09 20:31

det er en kanin er det ikke ? ?

Kommentar
Fra : lille-ciller00

Dato : 17-04-09 20:33

tak

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 17-04-09 20:35

Albinoer= er betegnelsen for helt hvide dyr/mennesker med røde øjne

Kommentar
Fra : Tunip

Dato : 17-04-09 21:18

Albinoer har ikke altid røde øjne, der findes også halv-albinoer...

Kommentar
Fra : dova

Dato : 17-04-09 21:21

Du kan ikke ha' to hanner til at gå sammen, de vil højst sandsynligvis slås meget voldsomt når de bli'r voksne.

Og hvis I ikke lige opdager hvis de ryger i totterne på hinanden, kan de altså skade hinanden så meget at de forbløder og dør af det.

Der findes ganske vist dem der påstår, at det er muligt at ha' to hanner, det kan det også være i et stykke tid, men jeg synes ikke der er grund til at løbe den risiko.

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 50 point
Dato : 17-04-09 21:27

Du kan også overveje at sætte et marsvin og en kanin sammen, så får du ingen slåskampe eller unger, men to dyr der kan have enormt meget glæde af hinanden

De spiser også samme slags foder, det siges godt nok at marsvin skal have ekstra vitaminer, men køber du en godt tørkostblanding er det ikke nødvendigt

Kommentar
Fra : lille-ciller00

Dato : 17-04-09 21:34

kan en marsvin og et dværg hamster os gå sammen ?

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 17-04-09 21:36

Nej, det går ikke! Marsvinet vil spise hamsteren hvis de går sammen!

Kommentar
Fra : lille-ciller00

Dato : 17-04-09 21:38

for har et dværg hamster i forvejen

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 17-04-09 21:52

Det tror jeg ikke de kan, dværg hamsteren er jo natdyr og marsvinet et dagdyr, de vil ikke få glæde af hinanden - hvis de ellers kan gå sammen, men spørg dyrehandleren

Kommentar
Fra : dova

Dato : 17-04-09 22:04

Hamster og marsvin sammen det går ikke.

Men hvorfor vil du absolut ha' to hanmarsvin...hvorfor ikke to hunner, de kan sagtens gå sammen uden probemer.

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 18-04-09 00:07

Du skal bare sørge for at akvariet er stort nok, så kan de sagtens gå sammen. De trives bedst ved ca. 20 grader varmt vand.

Kommentar
Fra : lille-ciller00

Dato : 18-04-09 16:29

vil bare gerne have to hanner men vil da os godt have to hunner

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 19-04-09 16:42

Prøv om de kan gå sammen med din guldfisk - hvis de kan det er de fredelige og kan gå sammen med alle andre dyr. Det er sådan man plejer at gøre for at se om dyr kan gå sammen - altså sætter dem sammen med en guldfisk i ca. 2 dage.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 19-04-09 17:34

Når du engang læser dette, håber jeg du har haft en god fest

Citat
vil bare gerne have to hanner men vil da os godt have to hunner

Det var derfor jeg viste dig, hvorfor det ikke altid går så godt at sætte to hanner sammen

Køb du hellere to hun marsvin eller et marsvin og en kanin, så er du garderet

Godkendelse af svar
Fra : lille-ciller00

Dato : 19-04-09 20:59

Tak for svaret Nordsted1.