/ Forside/ Interesser / Fritid / Film / Spørgsmål
10  granner01 2400
Moviemaker/Sony DV
Fra : sonjor
Vist : 508 gange
100 point
Dato : 17-04-09 15:14

Hej
Kan det passe, at Windows Moviemaker (Vista) ikke kan kende mit Sony videocamera DCR-HC16E?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-04-09 15:22

Ja....

Der er nok ikke driver i komputeren til netop det.....

Du har vel en CD til kameraet ?????

Ellers prøv Sonys hjemmeside....

http://support.sony-europe.com/dime/camcorders/dv/dv.aspx?site=odw_da_DK&m=DCR-HC16E

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-04-09 15:28

Hov...

Det er jo et "tape"kamera - så det kræver der er TVkort i komputeren.....

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 17-04-09 21:05

Nope refi, der er usb-udgang så det kræver kun at der inst. en driver (og en masse tålmodighed, 1 times optagelse tager ..... 1 time at overføre)

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 17-04-09 21:06
Kommentar
Fra : sonjor

Dato : 17-04-09 22:24

til EXAMINATOR

Tak for linket - jeg har prøvet, men mine skærmbilleder så desværre ikke ud som i vejledningen. Allerede i det første trin fik jeg ikke "Program Compatibility Assistant" at se, og da jeg valgte egenskaber/kompatibilitet ved setup-filen kunne jeg ikke vælge "kør som administrator", og det virkede således heller ikke efter genstart og tilslutning af cameraet. Hvad gør jeg mon galt?

hilsen Sonja

Kommentar
Fra : edison

Dato : 18-04-09 06:47

har du aktiveret USB porten i kamaraet..

Kommentar
Fra : sonjor

Dato : 18-04-09 07:59

Jeg ved ikke helt hvad du mener - edison, men kameraet virker udmærket på min datters PC, der bruger XP. Problemet er bare, at hun bor 10 km væk.

Hilsen Sonja

Accepteret svar
Fra : EXTERMINATOR

Modtaget 100 point
Dato : 18-04-09 08:11

skidt med det første skærmbillede, den har jo åbenbart pakket det ud.

ang. din setupfil, så er der noget du har misforstået: du skal ikke vælge "kør som administrator" i h.kliksmenuen.
kig en ekstra gang på billedet i punkt fire, det er der du vælger at altid køre programmet som administrator

så burde den installere driveren

Kommentar
Fra : sonjor

Dato : 18-04-09 09:51

Exterminator:

ja og det er netop det punkt, der er nedtonet i mit skærmbillede

Godkendelse af svar
Fra : sonjor

Dato : 18-04-09 13:22

Tak for svaret EXTERMINATOR.

Hej igen. Nu fik jeg installeret driveren (tror jeg nok) MEN har nu fundet ud af, at der er et andet problem, nemlig at det er umuligt for mig at sætte DV-kablet ordentligt ind i stikket, så der er miseren nok. Der er flere andre ting i vejen med min PC, så den ryger til rep/ombytning nu, så ser vi hvad der sker. (En mandagsmaskine, der nu skal af sted for 3.die gang, så jeg får muligvis en ny eller pengene retur iflg. hotline)Købt i juni 2008 - øv

Mange tak for hjælpen alligevel.
Hilsen Sonja