/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
dvd
Fra : sommers58
Vist : 628 gange
35 point
Dato : 16-04-09 20:26

hejsa
jeg plejer at bruge dvd 4x speed til at brænde film på jeg bruger anydvd og clonedvd som brænderprogram.Kan jeg istedet bruge 16x speed eller 8x speed???????ps lige et tillægsspørgsmål jeg har prøvet at brænde fra pc via brænderprogram ned på rw+ men kan ikke spille dem i min ene dvd men godt på den anden dvd film der er optaget ned på en dvdoptager kan begge dvdoptager tage betyder det noget at det er en man kan brænde ned på igen og igen????

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-04-09 20:48

Citat
Kan jeg istedet bruge 16x speed eller 8x speed

JA hvis din brænder kan klare det - men normalt finder den selv hurtigeste hastighed.

Citat
men kan ikke spille dem i min ene dvd

Det skyldes så den kun kan køre med minusskiver, eller at du har brændt i multisession..

Citat
betyder det noget at det er en man kan brænde ned på igen og igen????

NEJ

Kommentar
Fra : sommers58

Dato : 16-04-09 21:02

nu er min brænder en der var i pcen pcen er 2½ år gl.
vedrørende -kan den dvdafspiller der ikke vil tage den når det er en der er brændt via pc(og anydvd-clonedvd)godt tage skiven hvis det er en film jeg har brændt ned via min anden dvdoptager også selvom det er en + skive når jeg brænder en film så klikker jeg på klonedvd klone en dvd inclusive alle titler og menuer det er anydvd og clonedvd jeg bruger man kan også vælge kopier dvdtitler kopier en eller flere dvdtitler har aldrig haft problemer med engangsskiver(altså skiver der ikke kan slettes og optages på

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-04-09 21:08

Hvis din DVDafspiller kan afspille skiven blot fordi du bruger et andet brænderprogram, er fejlen at du kører multisession i det program der giver fejl - derved bliver skiven IKKE lukket...

Men det er da muligt jeg misforstår dit spørgsmål....

Er det film fra DVDoptagere du laver om i PCen ?????

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 16-04-09 21:10

Har lige checket en del dvd-hdd maskiner på nettet. Ved næsten alle står der: Afspiller DVD-R/+R/-RW/RW/+R Double Layer. Så det må være den måde du brænder på, det er galt med. Prøv DVD-Shrink.

Mht. hastighed at brænde på. Det bedste resultat får man, efter min erfaring, ved at bruge så lav hastighed som muligt, altså 4x el. 8x. Og det gælder både musik og film.

MVH

Kommentar
Fra : sommers58

Dato : 16-04-09 21:12

nej det er ikke filmen fra dvdoptageren det er købefilm jeg får fra min datter så jeg kan have et eksemplar

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-04-09 21:17

Citat
det er købefilm jeg får fra min datter så jeg kan have et eksemplar

Det ved du så godt IKKE er lovligt - IKKE

AnyDVD bruges til at fjerne kopibeskyttelse.....

CloneDVD laver en NØJAGTIG kopi af DVDen og formindsker den automatisk hvis der er behov for det...

BEGGE programmer er OK - så du må lave en fejl under brændingen - igen er multisession en oplagt fejlmulighed...

Du må IKKE køre multisession hvis de skal kunne afspilles i en alm. DVDafspiller...

Kommentar
Fra : sommers58

Dato : 16-04-09 21:20

ved i om jeg skal klikke klone dvd eller kopier dvd titler???når jeg brænder en film i clonedvd /anydvd

Kommentar
Fra : sommers58

Dato : 16-04-09 21:24

hvordan er det jeg laver fejlen ved multisession???ved ikke lige hvad det er kan det være fordi det er dvd der kan optages på igen og igen???er ikke problemer hvis det er engangsskiver hvad koster shrink
undskyld alle spørgsmål er ikke så meget inde i det,ps min datter har betalt for filmene og jeg laver kun et eksemplar

Kommentar
Fra : sommers58

Dato : 16-04-09 21:26

ps atk fordi at i er så søde at vil hjælpe mig

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 16-04-09 21:48

Citat
ved i om jeg skal klikke klone dvd eller kopier dvd titler

Du skal clone så alt kommer med over.

Har du 2 DVD drev......................for så kan det være den der afspiller som ikke er helt ok.

Kommentar
Fra : sommers58

Dato : 16-04-09 21:55

nej men jeg har 2 dvdafspiller(den ene en harddiskoptager)og en dvdafspiller m sourround og det er den sidste der godt vil afspille dvdfil der er brændt ned fra harddiskoptageren eller købefilm og film der er brændt ned på dvd-r eller dvd+ men ikke vil tage den hvis den er brændt ned på en der kan optages og slettes så man kan optage igen . Når jeg fek's har brændt en dvd på pceen og sætter en dvd rw + i som jeg har tømt på min hardiskoptager for at den skal være tom så kommer anydvd alifgevel og siger der er noget på den og om den skal overskrive det det siger jeg ja til men kan ikke afspille den i dvdafspiller

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-04-09 21:56

Du skal bruge KLONE DVD

RW skiver bør IKKE være problemet....

Med mindre du lægger flere film på samme skive - så kan det sagtens gå galt....

Citat
ps min datter har betalt for filmene og jeg laver kun et eksemplar

Det er desværre stadig ulovligt....
Det er TILLADT at lave en sikkerhedskopi til sig selv - men originalen er jo ikke din

PS...

Glem snakken om multisession i CloneDVD - det kan den slet ikke...

DVDShrink er FREEWARE - kan hentes her - så du kan da prøve

http://www.softpedia.com/get/CD-DVD-Tools/CD-DVD-Rip-Other-Tools/DVD-Shrink.shtml

PPS:
AnyDVD skal STADIG køre i baggrunden også til denne....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-04-09 22:01

Citat
men ikke vil tage den hvis den er brændt ned på en der kan optages og slettes så man kan optage igen

Det er da muligt at den ene afspiller IKKE kan afspille RWskiver - det må stå i instruktionsbogen....

De fleste nyere kan afspille alt.... men der er stadig maskiner der ikke kan....

Kommentar
Fra : sommers58

Dato : 16-04-09 22:04

det kan den for den kan godt tage dem hvis det er film der er taget ned fra harddisken når jeg har brændt en skive jeg tror der er tom kommer anydvd og siger flg det skrivbare medie i drev d indeholder allerede data eller er formateret vil du overskrive alle data på det genskrivebare medie ???

Kommentar
Fra : sommers58

Dato : 16-04-09 22:12

hvis jeg tager dvd shrink ned skal man så også bruge nero elelr kan man nøjes med shrink???

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 16-04-09 22:28

Ja, jeg skrev godt nok om DVD-Shrink - men da refi lissom har overtaget, vil jeg overlade til refi at svare

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 35 point
Dato : 17-04-09 08:23

DVDShrink er blot et alternativ til CloneDVD....

Så enten

AnyDVD + CloneDVD

eller

AnyDVD + DVDShrink

Godkendelse af svar
Fra : sommers58

Dato : 17-04-09 08:34

Tak for svaret refi.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-04-09 09:02

Selv tak....