/ Forside/ Karriere / Erhverv / Jura / Spørgsmål
10  jakjoe 2566
13 årig dreng er blevet far.
Fra : alimak
Vist : 1315 gange
100 point
Dato : 16-04-09 15:51

Jeg læste i EkstraBladet at en 13 år gammel dreng var blevet far og at han og en pige på 13 år var blevet forældre til et barn.
Drengen havde fået regning på 1100kr.pr.mnd.i børnepenge. som han skal betale de næste 18 år. Da han ikke kan betale de penge nu så ville kommunen lægge ud og give han regningen da han bliver 18.
La os sige at drengen ikke vil betale børnepenge når han bliver 18. Kan myndighedene kræve at han skal betale for noget dumt han gjorde da han var et barn på 12 år?

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 16-04-09 15:55

Citat
Kan myndighedene kræve at han skal betale for noget dumt han gjorde da han var et barn på 12 år?
Det må man da håbe, ellers kan pengene vel inddrives via hans forældre der jo har det juridiske ansvar for ham.

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 16-04-09 15:58

Ja selvfølgelig kan de det.

hawaii7

Accepteret svar
Fra : transor

Modtaget 110 point
Dato : 16-04-09 16:32

Man kan ikke straffe en person for hvad han gør som 13 årig.
Men børnepenge er ikke en straf, det er en ydelse for det gode at have et barn. Så de penge skal han af med når han er gammel nok til at de kan opkræves.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 16-04-09 16:49

Selvfølgelig skal drengen betale børnepenge. Har har et barn. Og så er det lige meget om han har penge, han kan betale 25 kr. om ugen resten af sit liv bare han betaler.

Kommentar
Fra : droslerne

Dato : 16-04-09 16:54

Det da kun rimelig, ellers er dig og mig der kommer til at betale dem

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 16-04-09 16:58

Rigtig mange er i restance med børnebidraget, men de slipper ikke for at betale.

Kommunen er det billigste sted at skylde penge til, for børnebidraget skal der ikke betales renter af

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-04-09 17:01

Citat
men de slipper ikke for at betale.

Eneste trøst....

Det er rentefrit SÅ LÆNGE SKYLDNEREN LEVER

Kommentar
Fra : gøgeungen

Dato : 16-04-09 19:51

Citat
Drengen havde fået regning på 1100kr.pr.mnd.i børnepenge. som han skal betale de næste 18 år

Godt man ikke stikker snablen ud +ind

Citat
for noget dumt han gjorde da han var et barn på 12 år?

I ? Gamle dage dækkede Familie forsikringen

Men du kan ikke hænge på noget der er ? gjort UFORSKYLDT
når du kun er 12_ÅR.

CCCCCC på alle udlændginger der HELLER ikke kender DK LOV§!§§§§§§§§
Får de BALLADE AF ___? = HVEM
NEJ

SÅ er det sgu _da ''kællingen'' der skulle vide bedre.
Eller bede ''BARNET¨på 13'' om at gå hen og købe et pakke kondomer

LÆNGE LEVE DANMARK

Dette gælder dog IKKE udlændninge, da de ikke MENER
at DK ret og lov er tilstede..._____= fuck dem.

Godkendelse af svar
Fra : alimak

Dato : 17-04-09 15:14

Tak for svaret transor.
alimak