/ Forside/ Interesser / Hus og have / El-installationer / Spørgsmål
10  Bassebo 2677
sensor
Fra : mercedesteam
Vist : 2821 gange
100 point
Dato : 15-04-09 11:10

hej har en lampe med sensor men den virker ikke mere har købt en ny sensor i lampe er der 2 ledninger brun og blå i sensor er der 3 brun og blå og rød blå og brun kan man vel klemme sammen med dem fra lampe men rød fra sensor hvilken skal den sammen med håber der en der kan hjælpe mig.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 15-04-09 11:12

Og så er der forskel på almindelige pærer
og sparepærer.
Der findes vel en vejledning med den nye sensor.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 15-04-09 11:14

Brun og blå er fase og nul

Brun = fase
Blå = nul

Rød er til lampen når sensor er aktiv

Lampen bruger

Blå = nul
Rød = mellemledning (fase)

Laver du samlinger, skal det være i vandfaste dåser når det er udendørs.

Accepteret svar
Fra : theill

Modtaget 100 point
Dato : 15-04-09 19:39

Hej.

Sådan som jeg forstår dit spørgsmål.:
Så har du en lampe med sensor hvor sensoren er gået i stykker.
Du har derfor købt en ny sensor som du vil tilslutte den gamle lampe med den defekte sensor.

Den nye sensor skal have fase (brun) og nul (blå). Den røde er den der tænder lampen når der er bevægelse.

Hvis den gamle lampe kun har en brun og en blå ledning kan du ikke tilslutte din nye sensor.

Da en lampe med sensor kun skal have en fase (brun) og en Nul (blå). Da den "røde" fra sensoren i lampen er tilsluttet pæren direkte.

Så hvis du vil tilslutte sensoren til den gamle lampe skal du skille lampe af så du kan finde den ledning i lampen der går fra sensoren til fatningen i lampen. (Men pas på det ikke er nullen)

Men vil anbefale at købe en ny lampe.

Håber det var svar nok.

Godkendelse af svar
Fra : mercedesteam

Dato : 15-04-09 20:47

Tak for svaret theill.