/ Forside/ Interesser / Dyr / Heste / Spørgsmål
10  jannie73 328
chancer for "held"
Fra : Hunbjoernen
Vist : 938 gange
200 point
Dato : 14-04-09 02:24

Min veninde har lige købt en hoppe på 132 cm i stang, som hun skal have opstaldet ved mig.. Selv har jeg en hingst på 85 cm i stang..Kan han nå op til hende?? Der skal helst ikke komme føl i hende efter ham, så hvor stor er chancen for at han kan få "held i sprøjten". Hvis chancen er stor, må de jo gå hver for sig, men det ville være nemmere hvis de kunne gå sammen.. Og jeg har ingen idé om hvor langt en " lille ivrig fyr" kan nå op..

Tak på forhånd..

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 14-04-09 08:04

Undskyld mig et øjeblik, men hvilke racer er der tale om?

Kommentar
Fra : Hunbjoernen

Dato : 14-04-09 08:57

Hingsten er miniature, hoppen er en blanding..

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 200 point
Dato : 14-04-09 10:52

Det har ikke noget med race at gøre, men lyst fra begge parter, hvis dine to heste går sammen på en mark, så er du næsten helt sikker på at få føl til næste år, tænk på at ikke kun hingsten har lyst, det har hoppen også, kan han ikke nå så står hun ned i en lavning eller går ned i knæ

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 14-04-09 11:05

Det var også bare nysgerrighed

Kommentar
Fra : Dipsey

Dato : 16-04-09 21:01

Det kan den sagtens, ja. Kender en der har været ude for lige dettte og ikke troede det kunne lade sig gøre :)

Godkendelse af svar
Fra : Hunbjoernen

Dato : 25-04-09 04:06

Tak for svaret o.v.n..

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 25-04-09 09:21

Selv tak - i må ud og lave en indhegning mere, her i weekenden, god weekend