/ Forside/ Teknologi / Udvikling / PHP / Spørgsmål
10  Interkril.. 1146
Nyhedsscript
Fra : kbisgaard
Vist : 370 gange
200 point
Dato : 13-04-09 14:26

Hej alle.
Jeg prøver at lave et nyhedsscript til min hjemmeside, men kan ikke rigtig få det til at virke.
har lavet en table i min database med navnet: nyheder, med følgende rækker:
id: int, auto_increment, primary_key
dato: tinytext
overskrift: tinytext
tekst: text

Her er PHP koden til siden, hvor man tilføjer en ny nyhed:
Kode
<HTML>
<BODY>
<?
if($kodeord =="kodeord"){
echo "Nyheden er tilføjet!";
$db = mysql_connect("localhost", "just2cool_dk", "********");
mysql_select_db("nyheder", $db);
$nyhed_dato = time();
mysql_query("INSERT INTO nyheder (dato, overskrift, tekst) VALUES('$nyhed_dato', '$nyhed_overskrift', '$nyhed_tekst')");
} else {
?>
<FORM METHOD=POST ACTION=<? echo $PHP_SELF;?>>
Kodeord:<BR />
<INPUT TYPE=PASSWORD NAME=kodeord /><BR />
Tekst:<BR />
<TEXTAREA NAME=nyhed_tekst>Her indtastes nyheden</TEXTAREA><BR />
<INPUT TYPE=SUBMIT VALUE=skriv />
</FORM>
<?
}
?>
</BODY>
</HTML>

Her er PHP koden til siden hvor man ser nyheden:
Kode
<HTML>
<BODY>
<?
$db =mysql_connect("localhost", "just2cool_dk", "********");
mysql_select_db("nyheder", $db);
$foresp = mysql_query("SELECT dato, overskrift, tekst FROM nyheder ORDER BY dato DESC LIMIT 0,2");
while($data = mysql_fetch_array($foresp)){
echo "<B>$data[1]</B> - ";
echo date("j/n - Y", $data[0]);
echo "<BR>$data[2]<BR><BR>";
}
?>
</BODY>
</HTML>

Kommentar
Fra : justuniverse

Dato : 14-04-09 00:31

Jeg kender ikke PHP, men kommer lige med et gæt.

Jeg går ud fra at $kodeord forventes at indeholde VALUE fra
<INPUT TYPE=PASSWORD NAME=kodeord /> ??

Hvis det er tilfældet vil
if($kodeord =="kodeord")
blive sprunget over hver gang man ikke indtaster "kodeord" som kodeord.

-bare et gæt.

Men ellers kan det hjælpe hvis du beskriver hvordan du forventer det skal virke, og hvordan det viser sig, at det ikke virker.

Annuller spørgsmålet
Fra : kbisgaard

Dato : 15-04-09 15:44

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål