/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Plæneklipper
Fra : hyldeborg
Vist : 2683 gange
100 point
Dato : 13-04-09 12:59

Hej!

Jeg har en rotor-plæneklipper af mærket "Ginge Classic 46 B". Jeg kunne godt tænke mig at græsset blev klippet lidt kortere end det gør, men jeg kan ikke finde ud af at indstille klippehøjden. Jeg har en slags brugsanvisning, men i den står der kun sikkerhedsforeskrifter, hvordan den skal vedligeholdes, hvordan den startes og standses, olie osv. Der står ikke noget om klippehøjden. Måske kan klippehøjden slet ikke indstilles. Det troede jeg bare altid den kunne.

Er der nogen derude der kan hjælpe mig?

Vh
hyldeborg

Kommentar
Fra : brokke44

Dato : 13-04-09 13:06

Du har da de små fjederbelastede håndtag ved hjulene - træk i dem og placer dem i næste hul i skjoldet. Forhjulene stilles separat. Så vidt jeg ved stilles baghjulene samlet.

Kommentar
Fra : Westwod9830

Dato : 13-04-09 13:33

Sidder der ikk et slags håndtag ved hvert hjul?

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 13-04-09 14:09

Er det så'n en, så kan du justere klippehøjde ved venstre forhjul, i kørselsretningen:
http://www.kej.dk/1-product-186-Ginge%20Classic%2046%20B%20Auto.html

mvh klaudi

Kommentar
Fra : hyldeborg

Dato : 13-04-09 14:54

Min maskine er en "Ginge Classic 46 B" og ikke en "auto" som det link du henviser til Klaudi. "Autoen" er en meget dyrere maskine end min, og sandsynligvis selvkørende.

Og til I andre - har lige tjekket det - der er ikke nogen håndtag ved hjulene. Hjulene er sat fast med en skrue og en møtrik, og der er tre forskellige huller der kan bruges. De sidder lidt forskudt og i lidt forskellig højde, med ca. ½ cm i mellem hver. Hjulene på min maskine er sat i det hul der er øverst - altså det der så skulle give det kortest klippede græs. Kan det virkelig være den eneste justeringsmulighed?

Vh
hyldeborg

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 13-04-09 15:03
Kommentar
Fra : hyldeborg

Dato : 13-04-09 15:32

Nej det er heller ikke den. Den hedder jo "S" - min hedder "B". Og den ser også lidt anderledes ud.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 13-04-09 15:42

Nå for den da, det skrev du jo os

På nogle klippere kan kniven vendes en halv omgang, måske kan din det?

Kommentar
Fra : hyldeborg

Dato : 13-04-09 15:52

Det ved jeg ikke om den kan. Og godt nok er der meget "handy-woman" i mig - men at vende kniven er jeg sgu ikke meget for at skulle til at eksperimentere med

Jeg har været inde på Ginges hjemmeside nu, og jeg har sendt dem en mail om mit problem. De må for pokker da vide om det kan lade sig gøre.

Tak for hjælpen indtil videre Klaudi. Jeg lader lige spørgsmålet stå et par dage for at se om der skulle komme mere præcis hjælp.

Vh
hyldeborg

Kommentar
Fra : Avant85

Dato : 13-04-09 17:39

Hej hyldeborg

Jeg var inde på nettet for at se den Ginge du beskriver. Den ligner meget den jeg har og der sidder et håndtag ved venstre baghjul, som justerer højden på alle hjul på een gang. der er ligesom en vandret stang fra håndtaget og hen til forhjulene, som så justerer dem sammen med baghjulene.

Jeg ved ikke om det er det samme på din, held og lykke

Venlig hilsen
Avant85

Annuller spørgsmålet
Fra : hyldeborg

Dato : 14-04-09 21:49

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål