/ Forside/ Karriere / Penge / Andet penge / Spørgsmål
10  jakjoe 1088
hvordan sender jeg en pakke
Fra : gril
Vist : 3485 gange
500 point
Dato : 13-04-09 10:37

Hejsa alle sammen god påske…

Jeg er ved at sælge min mobiltelefon på dba. og nu har jeg fundet en der gerne vil købe den. Og så var det jeg kom til at tænke på hvor danman ordner det der men betalingen, først vil jeg sende den per efterkrav men det kan man vis ikke mere som privat person eller kan man.
Hvordan vil i ordne det men pengene så jeg ikke bliver snydt også han ikke tror jeg vil snyde ham

Kommentar
Fra : Tordenkalven

Dato : 13-04-09 10:40

Der er intet problem i at sende pr. efterkrav.....det koster bare kan ikke huske hvor meget

Kommentar
Fra : gril

Dato : 13-04-09 10:45

er du sikker på man godt kan det kan nemlig ikke finde inde på post Danmarks hjemmeside

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 13-04-09 10:51

Hej god påske

Pr efterkrav hedder også Postopkrævningspakker
Citat
Postopkrævningspakker er en nem og sikker løsning, når modtageren skal betale for pakken ved modtagelsen. Forsendelsen bliver ikke udleveret til modtageren, før postopkrævningsbeløbet og et gebyr for overførsel af beløbet til afsender er betalt.
http://www.postdanmark.dk/contentfull.dk?content=/cms/da-dk/privat/doegnpost/doegnpost_forside.htm&menufile=

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 510 point
Dato : 13-04-09 10:54

Du kan sende den via denne side, det er det der bliver brugt efter efterkrav er stoppet

http://www.privatbetaling.dk/

Kommentar
Fra : dova

Dato : 13-04-09 10:55

Efterkrav er afskaffet for private.

Citat
Hvordan vil i ordne det men pengene så jeg ikke bliver snydt også han ikke tror jeg vil snyde ham

Om du bliver snydt eller ej ved du først i det øjeblik du står med pengene.

M.h.t. pakken har Post Danmark et track & trace system, hvor modtageren og du selv kan følge pakken fra du indleverer den og til den er modtageren i hænde.

Det er dig der står med den største risiko.

For enten skal du kræve at ha' pengene før du sender pakken, og det vil de fleste ikke acceptere fordi de så er bange for du ikke sender den....eller også skal du sende pakken og så risikere ikke at få pengene.

Så må du vurdere om du tør løbe den risiko

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 13-04-09 10:57

PS.... det var i sin tid Rye Jensen - kandubruger (jurist) der fortalte om den nye fremgangsmåde, så derfor tager jeg den som gode vare

Kommentar
Fra : Dakota

Dato : 13-04-09 10:59

https://www.paypal.com, den er også på dansk

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 13-04-09 11:04

Postopkrævning

Postopkrævningspakker er en nem og sikker løsning, når modtageren skal betale for pakken ved modtagelsen. Forsendelsen bliver ikke udleveret til modtageren, før postopkrævningsbeløbet og et gebyr for overførsel af beløbet til afsender er betalt.

Postopkrævningsbeløbet får du som afsender indsat på en girokonto.

Alle Postopkrævningspakker er uden omdeling og bliver derfor lagt direkte til afhentning på et posthus. Post Danmark sørger for at udskrive og sende "Post til Afhentning" (PtA) blanketten til modtager. Den indeholder et girokort til indbetaling af postopkrævningsbeløbet.

Hvis du benytter serviceydelsen Valgfrit Afhentningssted, kan du tilbyde dine kunder, at de selv kan vælge, på hvilket posthus/postbutik, de vil hente deres pakke. Det kan bl.a. være en god løsning for de kunder, der ikke kan nå at hente pakker efter arbejdstid, inden deres "eget" posthus lukker. Med denne løsning, kan modtager fx vælge et posthus, der ligger tæt på deres arbejdsplads.

Hvad kræver det?
For at sende Postopkrævningspakker kræver det blandt andet, at du som afsender har et forsendelsessystem, der kan sende oplysninger til Post Danmark i EDIFACT-format. Desuden skal du benytte særlige pakkestregkoder til Postopkrævningspakker.

Og du kan sende Privatpakker (fra erhverv til private) og Erhvervspakker (fra erhverv til erhverv)som Postopkrævningspakker.

Du skal selv udskrive adressesedlen til pakken via dit forsendelsessystem og kan ikke benytte de fortrykte adressesedler til Erhvervspakker og Privatpakker. Adressesedlen skal bl.a. indeholde oplysninger om afsender, modtager og det beløb, der skal opkræves hos modtager. Desuden skal den være mærket med PO-trekanten og teksten "Postopkrævningspakke". Post Danmark sørger for at udskrive og sende girokortet til indbetaling af postopkrævningsbeløbet til modtager.

Kundeservice
Har du yderligere spørgsmål vedrørende pakker på postopkrævning er du velkommen til at kontakte din lokale salgskonsulent eller ringe til kundeservice på 70 11 12 30.

Sidst opdateret: 26.08.2008

Kommentar
Fra : dova

Dato : 13-04-09 12:22

Citat
Og du kan sende Privatpakker (fra erhverv til private) og Erhvervspakker (fra erhverv til erhverv)som Postopkrævningspakker

Ja nemlig...man kan IKKE sende postopkrævning fra privat til privat

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 13-04-09 12:40

Ja dova det kan jeg godt se nu

Kommentar
Fra : refi

Dato : 13-04-09 13:34

Lad dog køberen overføre beløbet via kortbetaling - så er ALLE sikret...

Køber kan trække pengene tilbage ved manglende vare - du kan vente med at sende til du kan se pengene....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 13-04-09 13:36

Bortset fra det....

Vil man handle privat på den måde må man jo tage chancen - sådan er livet....

Godkendelse af svar
Fra : gril

Dato : 13-04-09 18:49

Tak for svaret Nordsted1.