/ Forside/ Karriere / Erhverv / Jura / Spørgsmål
10  jakjoe 2566
Brækket en tand på en café
Fra : Fonzi11
Vist : 3654 gange
100 point
Dato : 13-04-09 08:55

Jeg har været ude at spise, en skøn pariserbøf iøvrigt, men pga en lille sten/bensplint, har jeg tygget en lille flis af min tand. Jeg forespurgte tjeneren hvad jeg skulle gøre og han anede intet. Jeg har stadig det lille stykke af tanden og både tjener og ejer af caféen har set det.

Jeg er 37 år og har ellers udemærkede tænder.

Hvem skal betale for min kommende tandlæge regning ? Jeg har IKKE en tyggeskade-forsikring selv.

På forhånd tak

Anders

Kommentar
Fra : Luke2000

Dato : 13-04-09 09:06

Det skal du selv.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 13-04-09 09:09

Caféns forsikring skal dække din tand, du skal få dem til at rekvirerer en skadesanmeldelse fra deres forsikringsselskab

Min mand knækkede en tand på en Spiestur, men vi vidste ikke bedre end at ringe til vores eget forsikringsselskab da vi kom hjem

Du har gjort det rigtige ved at sige det til cafén, så de er bekendt med skaden-- ergo du har vidner, hvilket er det aller vigtigste, ellers kan alle jo sige som dig, og slippe for en tandlægeregning

Kommentar
Fra : takker

Dato : 13-04-09 09:20

Du skal tilbage til cafe og bede dem om at betale.

De har forhåbenlig en forsikring som dækker, har de ikke nogen forsikring, er den stadigvæk dem som skal betale.

Det er vigtigt at det bliver gjort hurtigt.

Henvend dig til cafe igen, forklar pænt, at det er dem som skal betale og sig du er villig til at hjælpe med at udfylde de papir som skal udfyldes.

Kommentar
Fra : Thomas_Mygind

Dato : 13-04-09 09:43

Hvis det var en bil der var gået i stykker er sagsgangen at du først går til dit eget forsikringsselskab og lav en skadesanmeldelse.

Dit forsikringsselskab laver så en sag videre mod Cafe' via - eventuelt via deres forsikringsselskab.

Accepteret svar
Fra : miritdk

Modtaget 110 point
Dato : 13-04-09 09:49

jeg her netop før påske været ude for nøjagtig det samme - en sten i miniudgave i brød - grrrrr.

håber du har beholdt flisen som bevis - for så skal deres forsikring ind og dække dine udgifter -

jeg har fået dækket mine gennem producenten - via restauranten ... måtte i første omgang betale selv (lægge ud) - måtte sende beviset og tandlægeregning - og de handlede kvikt så erstatningen er i hus

Kommentar
Fra : Olesen-50

Dato : 13-04-09 10:14

Bensplinter i mad der ødelægger tænder, bliver dækket og her af restauranten

Småsten i brød bliver IKKE, da det det lige så godt kan være en hård dejklump, prøv også lige at tjekke på brødposer, der fraskriver producenten sig ofte ansvar for knækkede tænder pga småsten, ligeledes i kirsebærsovs mm

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 13-04-09 11:22

Citat
Småsten i brød bliver IKKE, da det det lige så godt kan være en hård dejklump, prøv også lige at tjekke på brødposer, der fraskriver producenten sig ofte ansvar for knækkede tænder pga småsten, ligeledes i kirsebærsovs mm
... småsten i brød bliver åbenbart - og hvordan vil du have at folk skal tjekke posen på en restaurent ????

Godkendelse af svar
Fra : Fonzi11

Dato : 21-04-09 20:04

Tak for svaret miritdk.