/ Forside/ Interesser / Hus og have / Murerarbejde / Spørgsmål
10  janik 840
gasbeton
Fra : Dieter
Vist : 957 gange
100 point
Dato : 10-04-09 15:15

Kan man anvende H+H multiplader til udvendig mur.
Jeg skal lave et hundehus ! Det skal ikke behandels udvendig.
Så spørgsmålet er om multipåladen duer.
Hvis ikke hvad skal jeg så bruge af billig og nemt forarbejdelig materiale.

Accepteret svar
Fra : bennymanden

Modtaget 110 point
Dato : 10-04-09 15:36

Hej Dieter.

Umiddelbart er der ikke noget i vejen for at bruge multiplader til at bygge et hundehus af.
De anvendes jo i stort omfang til skillerum, ja brusenicher, og andet i vådrum, så fugten er ikke noget problem.
Jeg ville vælge at spartle, evt. filtse væggen udvendig og så give den en gang diffusionsåben facademaling til sidst - det vil øge styrken i forhold til samspillet mellem fugt og frost.
God byggelyst
og fortsat god påske
Bennymanden

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 10-04-09 15:37

Træ...

Hvis gasbetonen ikke bliver behandlet springer det i frosten.

Godkendelse af svar
Fra : Dieter

Dato : 10-04-09 16:22

Tak for svaret bennymanden. Og også en god påske til dig !

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 10-04-09 17:00

Selvtak Dieter