/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn 

Kodeord  


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21585
EA_HS 19179
refi 16217
Cortina01 14584
pallenoc 13678
transor 13218
3773 12917
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Skifte pærer? Peugeot 306
Fra : jorael
Vist : 2374 gange
300 point
Dato : 08-04-09 20:33

To spørgsmål:
Generelt: En pære, fx nummerpladelyset, lyser for det meste kun, når man banker på glasset. Er der pæren, der er sprunget, eller en løs forbindelse. Skal man bare skifte pæren, og se om det løser problemet?

Det mere specielle: Hvordan tager man TÅGEbaglygterne ud på på en 306 st. car. De sikker nederst med to bøjler, siges det. Hvor skal man helt præcist stikke noget fladt ind, for at få lygteenheden ud?

 
 
Kommentar
Fra : refi


Dato : 08-04-09 20:56

Citat
Er der pæren, der er sprunget, eller en løs forbindelse. Skal man bare skifte pæren, og se om det løser problemet?


Det ville da UDELUKKE den ene del


Kommentar
Fra : Cortina01


Dato : 08-04-09 23:18

Mon ikke du har korroderede forbindelser ? Tag pæren ud og sprøjt med f.eks. wd 40, inden du sætter pæren på plads. Så virker den sikkert igen, men skal du gøre det lidt bedre, dypper du lige soklen på pæren i lidt lejefedt e.l. bare det IKKE er strømførende.

Kommentar
Fra : jorael


Dato : 09-04-09 08:21

Nu koster pærer type 5w5 til nummerpladelys kun 20 - 30 kr for begge, så det er nok bedst bare at skifte dem. Kan en gang w40 gøre gavn i soklen? Det lyder lidt farligt for mig at sprøjte noget på der. Kan man komme korrosion o.lign til livs på den måde, eller er en gang polering med en klud det sikre valg?
Så er der tagebaglygten. Hvor skal man gå ind med en fladt stykke metal, for at få den ud? Den er integreret i stykket lige under kofangeren.

Kommentar
Fra : taunusanden


Dato : 09-04-09 11:13

Det med at rense forbindelser på fatninger og stik, problemet vender tit tilbage.
Det bedste er at skifte både fatning og pære, evt også stik. Det er den mest holdbare løsning.

Tågebaglygten, du har lige mindet mig om at jeg har lovet en kammerat at hjælpe med at skifte pæren i tågebaglyset på en 306 hdi st.car. Håber ikke det er så svært

Kommentar
Fra : jorael


Dato : 09-04-09 15:56

Så kom tågebaglygten af. På den venstre lygte, som skal kunne lyse, sidder tappen i højre side. En tynd ikke for spids kniv eller lign., der føres ind lige i midten i højre side, får den vippet løs.

Så er der nummerpladepærerne w5w og baglyset (kombineret bag- og stop pære). De virker kun med et lille venligt bank på glasset. Hvad er jeres erfaring? Skal man pudse, skifte pære eller begge dele. Ny fatning er en god ide, men ofte dyr løsning?

Kommentar
Fra : jorael


Dato : 17-04-09 11:00

Nu er den fikset med en klud og et klem på forbindelserne i fatningen, en enkelt pære blev skiftet

Annuller spørgsmålet
Fra : jorael


Dato : 17-04-09 11:01

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar ud over hvad enhver kan gætte sig til, og annullerer derfor dette spørgsmål

Du har følgende muligheder
Dette spørgsmål er blevet annulleret, det er derfor ikke muligt for at tilføje flere kommentarer.
Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 173566
Tips : 31662
Nyheder : 719565
Indlæg : 6383086
Brugere : 218252

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste