/ Forside/ Karriere / Penge / Økonomi / Spørgsmål
10  alka 1803
Hvad må fogeden tage ved udlæg
Fra : BirgittaOne
Vist : 4565 gange
20 point
Dato : 07-04-09 07:43

Hej.
Vi står i en meget dårlig situation, og skal nu i fogedretten d. 7. Maj. Der står at de ved besøg kan gøre udlæg i genstande - bil - og hus.
Nu er det sådan at vi bor i en lille landsby hvor der ikke findes offentlige transportmidler, og jeg arbejder i Bramming 30 km. herfra, ser mig derfor afhængig af bilen for at komme på arbejde. Jeg arbejder fra 16.00 - 23.00. Må de således inddrage bilen - så har jeg ikke mulighed for at fastholde mit arbejde. I vores by findes ingen arbejdspladser, og jeg har i 20 år arbejdet som plejehjemsassistent. Må de tage vores bil?
Og hvilke andre ting? Jeg/ vi har flest arvestykker i vores hjem med affektionsværdier, idet vores forældre alle er døde. Vi er 50 og 51 år. Vi ejer ikke elektronik udover hvad en alm. hustand efterhånden skal have. Til slut vil jeg nævne at vi for 4 mdr. siden blev tilknyttet ØKONOMIcentret i Århus, for at komme på fode igen, vi får "kun" et beløb til kost hver måned. Resten beholder de.
Der er bare ikke rigtig kommet skred i vore betalinger endnu. Hvad skal vi dog gøre?
Vores intension er at være istand til at tilbagebetale vores gæld.
Ser frem til et svar. Venlig hilsen Pia Birgitta Brockdorff Jørgensen
Frifeltvej 4 Frifelt
6780 Skærbæk.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 07-04-09 08:44

Du er modig,
Navn og adresse på nettet er en invitation til tyveknægte

Kommentar
Fra : lassethorsted

Dato : 07-04-09 08:53

Hej Birgitta.

Det lyder som en ret kedelig situation I er havnet i. I realiteten kan fogeden godt fratage jer jeres bil, men afhængigt af hvilken bil der er tale om i situationen, så tvivler jeg på at de gør det. Hvis i ejer en BMW til 500.000 kan i sikkert godt regne med at de sælger den, men har I en ganske almindelig og ældre bil, så gør de sikkert ikke. Det er straks værre med huset. Afhængigt at hvor stpr jeres gæld er (og mange andre ting) kunne de godt finde på at sætte det på tvangsauktion. Men igen - det er lidt svært at svare på udfra de oplysninger du har givet.

En mulighed for at komme på fode igen kunne jo reelt være at sælge huset hvis I har friværdi i det?

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 07-04-09 08:55

hvis ikke du har luxus-ting mellem dit indbo, så tager fogeden ikke noget. og hvis din bil er en almindelig fattigrøvsbil, tager han heller ikke den. han er kun interesseret i noget der er let omsættelig og som kan indbringe en fornuftig pris ved salg.
så hvis du er en ganske almindelig lønmodtger i den fattige ende, behøver du ikke frygte fogeden.

Kommentar
Fra : tararam

Dato : 07-04-09 09:02

arvestykkerne i jeres hjem kan vel "gemmes" lidt af vejen, og bilen udskiftes med en billigere, eller sættes over i andet navn.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 07-04-09 09:33

Man kan gøre udlæg i indbo og bil hvis det er noget værd.
Men man har ret til en tarvelig bolig, som det hedder.

benyt hellere fogedbesøget positivt til at få en afdragsordning , som i kan overkomme.
så har i fået kreditoroerne til at holde kæft for altid, bare i overholder ordningen.

Værst er det at love afdrag, som i ikke overholder. Det giver bare vrøvl i al fremtid.

husk i på en måde har fat i den lange ende. Det er de andre , der kommer for at opnå noget.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 07-04-09 11:24

Hvis ikke det er meget dumt at lægge adresse på internettet i et forum.................så er det måske chikane mod dem som virkelig bor på denne adresse.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 07-04-09 13:14

Jeg synes du har båret dig temmeligt dumt ad ved at offentliggøre fulde navn og adresse i et offentligt forum.

Uanset om det er dine egne oplysninger, eller om det er chikane mod andre, som Eyvind er inde på, så bør du sende en mail til service@kandu.dk og bede om at få det slettet

Kommentar
Fra : Mad_Nuser

Dato : 07-04-09 16:36

http://www.bt.dk/article/20030908/nyheder/109080158/
http://www.forbrugerraadet.dk/?cid=2214

jeg ville tage en snak med bankrådgvierne i stedet.
fandt bla. ovenstående link om ØKONOMIcentret i Århus
ikke spændende læsning desværre.

mvh Mad-Nuser

Kommentar
Fra : Falcham

Dato : 07-04-09 20:18

Jeg vil bare lige støtte Mad_Nuser.

Hold dig langt fra Økonomicenteret (Jan Swyrtz - Ja ham fra Luxusfælden på TV).

Hvis du skal have hjælp fra nogen så prøv www.gaeld.com

Annuller spørgsmålet
Fra : BirgittaOne

Dato : 08-04-09 05:23

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål