/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Drilagtigt tastatur
Fra : Fynboerne
Vist : 493 gange
100 point
Dato : 06-04-09 20:54

Jeg har siddet ved et tastatur, der var rigtig drilagtig. Når jeg skulle skrive _ kom der et ?.
Når jeg prøvede med @ kom der slet ikke noget. Der skulle trykkes på helt andre knapper, hvad kan der være sket med tastaturet.
Hvordan får jeg rettet fejlen?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 06-04-09 21:04

Snabela skrives med skift+2
Står der EN nede ved tastaturet - for så er det med engelsk opsætning.
H-klik på EN og skift til DK

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 06-04-09 21:38

Smid det ud.
Du får et nyt for små penge.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 07-04-09 01:41

Dit tastatur er på mystisk vis blevet amerikansk, tryk Shift og Alt tasterne samtidig for at ændre tilbage til dansk tastatur, Shift er den yderste tast i anden række, den er i begge sider og har en pil op

Kommentar
Fra : lassethorsted

Dato : 07-04-09 06:37

Hæhæ! Jeg har tit samme problem. Somregl efter jeg har trykket lidt for ivrigt på Ctrl + Alt + Del og er kommet til at ramme Shift og Alt i stedet for! Men som o.v.n. siger - tryk på Shift og Alt samtidigt!

Kommentar
Fra : Fynboerne

Dato : 07-04-09 08:09

Det kan godt tænkes, at der er et par børn, der har siddet og trykket på en masse taster, så nu vil jeg prøve med shift og alt tasterne, når jeg kommer i nærheden af det tastatur igen.
Vender tilbage senere, med resultatet.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 07-04-09 09:41

Jeg har et ikon på proceslinien, der kan jeg vælge sprog efter behov

Kommentar
Fra : Fynboerne

Dato : 07-04-09 11:46

Nu har jeg pr vet, men den vil ikke stille tilbage ved hj lp af de taster som o.v.n. foreslog. Hvad g r jeg?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 07-04-09 11:58

Her er mine genveje til mit Intel skærmkort.
Ctrl + alt + en piltast

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 07-04-09 12:09

Det var mit bedste bud, når de to taster trykkes samtidig, så skiftes sprog på alle tastaturer (prøv selv) hvis ikke der sker noget så kan det være fordi du ikke har trykket dem ned nøjagtig på samme tid

Kommentar
Fra : Fynboerne

Dato : 07-04-09 14:35

Nu har jeg selv løst problemet.
Har kørt en systemgendannelse, så nu virker det.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 08-04-09 00:40

Godt du fik løst problemet, husk nu at lukke spørgsmålet, selv om vi ikke kunne komme med løsningen, så er en annulering også en afslutning

Annuller spørgsmålet
Fra : Fynboerne

Dato : 09-04-09 16:04

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål

Jeg har selv fundet en løsning på problemet.