/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Overføre data fra GPS til PC
Fra : holbaek
Vist : 851 gange
100 point
Dato : 03-04-09 13:48

Hejsa.

Jeg har en Garmin nuvi 760.
Har købt et kort over Nordamerika og oprettet ture på GPSén.
Ville gerne have et "sikkerhedskopi" af disse ture på min PC.
Kan det lade sig gøre - eller kan jeg kun tilføre fra PC. - opdateringer og lign.

Med venlig hilsen

Holbaek

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 03-04-09 13:54

Du skal bare købe et USB kabel specielt til Garmin, så kan du gøre det.
Det skal være et spec. kabel hvis der ikke er alm. USB stik i GPS.

Kommentar
Fra : holbaek

Dato : 03-04-09 13:58

Har et sådan kabel.

Men kan jeg bare overføre til pcén uden nogle problemer.
GPSén skulle jo gerne virke bagefter

Accepteret svar
Fra : granner01

Modtaget 110 point
Dato : 03-04-09 14:02

Jeg har selv Garmin og har selv overført. Så længe du kopierer så sker der ikke noget, du skal ikke bede om at flytte.

Godkendelse af svar
Fra : holbaek

Dato : 03-04-09 14:04

Tak for svaret granner01.

Kanon.

Jeg kopierer og overfører med varsom hånd.

Tak for det hurtige svar

Holbaek

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 03-04-09 14:05

Selv tak og held og lykke med det.

Kommentar
Fra : holbaek

Dato : 03-04-09 14:14

øhhhh.

Har koblet GPS til PC og åbnet mappen men...

Kan ikke umiddelbart finde ud af hvilke filer som er mine ruter.

kan du hjælpe på den

Holbaek

Kommentar
Fra : transor

Dato : 03-04-09 20:24

Du skal bruge programmet mapsource til at håndtere waypoints, ruter og andre data på din Garmin.
Hvis du købte kort på cd (dvd) burde programmet også være der. Tidligere fulgte det gratis med Garmin produkterne. Det gør det stadig i visse lande.

Ellers må du købe det. Det er ret håbløst at bruge computeren til en Garmin gps uden det program.

Kommentar
Fra : buch78

Dato : 04-04-09 20:04

Hejsa.
Jeg bruger ofte et program der hedder easygps til at gemme ruter samt til at lave dem..
da jeg bruger det til geocaching
www.easygps.com

Kommentar
Fra : holbaek

Dato : 04-04-09 21:56

Tak for svarene.
Jeg prøver ligewww.easygps.com af og vender tilbage.

Holbaek