/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Bredbånd / Spørgsmål
10  Nordsted1 805
Mobilt bredbånd
Fra : piaskov
Vist : 530 gange
100 point
Dato : 24-03-09 23:27

Hej herinde.
Er der nogle af jer der har mobilt bredbånd ??
Jeg leder og syntes det er lidt af en jungle at finde rundt i
Man bliver mere forvirret end klog på det jo mere man kigger.
Erfaringer søges og ikke til en pris der rammer skyerne .

Kommentar
Fra : transor

Dato : 25-03-09 01:02

Jeg mangler stadig at høre fra en eneste med mobilt bredbånd, som er tilfreds, og mener han har en stabil forbindelse med den ydelse han betaler for.

Kommentar
Fra : Luke2000

Dato : 25-03-09 01:11

Jeg er meget tilfreds med Telia moblit bredbånd - Har aldrig oplevet at det gik ned eller under i upload 2mb, men bruger det også kun lidt uden for Århus samt i KBH. =Ved ikke hvordan det køre i resten af landet.

Betaler 150 kr for flatrate så ingen chancer for ekstra regninger.

Så transor nu har du så mødt den første der er 100% tilfreds.

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 25-03-09 04:43

3 er flere gang udråbt som det bedste og det mest stabile mobil-bredbånd. og nu hæver de standarten til 14,4 mbit men det forventes først i løbet af sommeren for der er produkter som understøtter det.
men som med alt andet er det kun teoretisk hastighed da der er tale om mobiltbrebånd. men igen i forskellige test er 3 det selskab der har den bedste hastighed og mest stabile og i forhold til hvad de lover

Accepteret svar
Fra : jangchr

Modtaget 100 point
Dato : 25-03-09 08:36

Citat
Jeg er meget tilfreds med Telia moblit bredbånd - Har aldrig oplevet at det gik ned eller under i upload 2mb, men bruger det også kun lidt uden for Århus samt i KBH. =Ved ikke hvordan det køre i resten af landet.

Betaler 150 kr for flatrate så ingen chancer for ekstra regninger.

Så transor nu har du så mødt den første der er 100% tilfreds

Telia virker ikke ret godt hvis man ikke bor i de 3 største byer,jeg tror sgu aldrig at jeg har tabt så mange penge i poker siden jeg fik telia mobilt bredbånd,den mister forbindelsen konstant,så hvis man ikke bor i en af de 3 største byer,så skal man ikke bruge telia

Men her er en oversigt over mobilt bredbånd

http://www.mobilt-bredbaand.dk/mobilt-bredbaand

http://mobiltbredbaand.infotips.dk/archives/2008/06/20/guide-til-mobilt-bredbands-udbydere/

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 25-03-09 08:47

Bare lige til info, så ER der risiko for ekstra regning.

Det som Telia kalder flatrate (og de fleste andre operatører også for den sags skyld) er begrænset til 10 GB trafik pr. måned, forbruger du mere end det kan du modtage en regning eller en opsigelse af dit abb.

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 25-03-09 14:35

den risiko for ekstraregninger som nogle påpeger, er kun hvis du bruger dit mobile bredbånd i udlandet.
jeg har mit hos 3 og er særdeles godt tilfreds med det. det er med frit forbrug både i danmark og sverige og hastigheden er i orden.
299 kr om måneden og det kører bare.
der findes i øjeblikket ingen fornuftig alternativ til 3.

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 25-03-09 14:46

trimare46
Nej, tror nu på mig, jeg arbejder i branchen.

Hvis du læser betingelserne fra både 3, Telia og TDC står der at de har mulighed for at fakturere forbrug der går ud over 10 GB pr. måned, hos Sonofon forbeholder man sig ret til at opsige abbonementet når forbruget kommer over 10GB pr. måned.

det er en såkaldt Fraud grænse der er sat for at undgå, at en eller flere sætter sig til at downloade, helt uhæmmet, for på den måde at holde tilgængeligheden i bund for andre brugere

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 25-03-09 15:38

Hej igen.
Foreløbig tak for råd og link.
Det jeg mest skal bruge det til er at tjekke mail og tjekke campingpladser ud når vi er afsted.
Det er altså et must at det virker både på land og i by.
Jeg kigger lidt mere på det i aften når tiden byder sig.
Jeg vender tilbage.

Godkendelse af svar
Fra : piaskov

Dato : 26-03-09 18:14

Tak for svaret jangchr.
Gode links til samligning.
Har ikke bestemt mig endnu . Har telia herhjemme og er tilfreds med det.