/ Forside/ Interesser / Rejser / Camping / Spørgsmål
10  ans 800
Rigtig billig camping ? ! ?
Fra : Rustica.dk
Vist : 1717 gange
100 point
Dato : 24-03-09 13:18

Hej kandu-er.
Jeg skal på ferie i egen campingvogn i en uge her til sommer.

Men jeg syntes det er rarsende dyrt.

Er der ikke nogle steder hvor det er rigtig billigt ?

Jeg syntes en gang jeg har set kontant med helt gratis plasser ?

Håber der er nogen der har et par gode Link: !

Venlig Hilsen
Kandu-Campisten ;oD

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 24-03-09 13:23

Næææ gratisplader findes ikke

Men hvis du ikke "kræver" legepladser, underholdning og andre "luksusting" så kan det gøres til en nogenlunde rimelig pris.... du skal søge på de pladser der hedder --- back to nature--

Men DK er blevet et dyrt camingland, men der er ikke så langt til f.eks Tjekkiet, kan nåes på en dag, og der er det til gengæld billigt at camperer.

I Sverige kan det også godt betale sig at kikke nærmere på, hvis i er en familie,for derovre, betaler man for en vogn, uanset hvor mange man er i den, og ikke som mange steder, pr. person + el og hvad de nu kan finde på, for at vi skal betale som meget som muligt

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 24-03-09 13:26

Hvis du er ny indenfor camping,så vil jeg anbefale dig at kikke nærmere på www.dcu.dk oppe i toppen er der et forum... mellem campister, en rigtig god side

Husk at få dig et campingpas inden du tager afsted - det kan dog også købes på pladserne, men du kan lige så godt få det klaret inden.

Dcu og FDM har lige indgået et samarbejde, så hvis du er medlem af en af de organisationer, kan du opnå 10% rabat på pladserne

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 24-03-09 14:10

Hej

Her er en der tilbyder gratis camping ved Ribe
Citat
Vi stiller en del af vores grund (ca. 2000m2) til fri afbenyttelse for dem som måtte have lyst.
De eneste krav for personer der benytter området er;

Vis hensyn til evt. andre, som benytter området.
Knæk/bræk ikke grene af træer og buske.
Hold området rent.
Nyd livet og vær overbærende ...
Faciliteter;
Området tilbyder ikke anden luksus, end de smukke omgivelser.
Der er mulighed for at få frisk vand, li'som der er et lokum og en bålplads, et bord og et par bænke.
(Ved henv. i privaten kan strøm evt. arrangeres).

http://www.fabelbo.dk/Camping/gratis_camping_.htm

Go´ ferie

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 24-03-09 14:13

Citat
Jeg syntes en gang jeg har set kontant med helt gratis plasser

Ja det er rigtigt, men det er teltpladser - læs mere her hvor du også kan gense indslaget i Rabatten
http://www.dr.dk/DR1/Rabatten/Indslag/2005/1003115305.htm

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 24-03-09 14:28

Inden i kører til Gratis camping, så ring lige og forhør jer om det også kan gælde for en hel uge

Citat
Her har i mulighed for Gratis Camping et par dage i landlige omgivelser nær Ribe.

Dejligt med menneskelighed, men desværre er campingbranchen oppe på tæerne, og vil selvfølgelig gøre alt for at kunderne kommer til dem --- ofte syntes jeg det er utidig indblanding - men de skal selvfølgelig tjene penge...........

I Sverige er det også muligt at kunne camperer gratis - allemands retten - men det er ikke helt ufarligt, så hvis i har mod på det, så tjek området ud først............spørg evt. på dcu's side om nogle kan anbefale nogle pladser

Accepteret svar
Fra : alka

Modtaget 100 point
Dato : 24-03-09 14:47

Det bedste du kan gøre Rustica.dk, er at gå ind på de forskellige websider af campingpladser. Der er mange der har specielle påsketilbud, forårstilbud, forsæsontilbud mv.

Du har ret i, at det ikke er helt billigt mere at campere. En weekend med to voksne og to børn, løber i normalpriser op på 500 til 600 kr. for to overnatningher med strøm + kørsel.

Her er én af landets billigste pladser - og har altid været det. Vores første møde med pladsen var i 1972. Der er hverken kæmpelegeplads eller badeland, men derimod er pladsen indrettet, så forældre og børn kommer hinanden ved. Se:
http://www.campingferie.dk/link.asp?link=http://www.hertugbyenscamping.dk

Kik også her: http://www.campingferie.dk/h1_campingpladser/s/visplads.asp?plads=570

God tur

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 24-03-09 15:27

Hej med dig.
Der er også mulighed for at købe camipng cheques på DCU's hjemmeside.
Der gir' du 108 kr. pr overnatning inc. alt .
Du kan se på nettet hvor du kan bruge dem. Bl.a. er muligheden på camping Mitte i Tyskland.
Det er en dansk drevet plads og er netop åbnet.
Der er altså mulighed for at få en billig ferie...se hvor du akn købe dd cheques og hvor du kan bruge dem.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 24-03-09 15:52

Ulempen ved campingcheck er at de næsten ingen steder kan bruges i skolebørnenes ferier, da de perioder hører under højsæsonen.... heller ikke på helligdage--- ergo der hvor de fleste campister gerne vil camperer

Prisen på kr. 108,00 er for to personer, så hvis man er flere afsted, skal man enten bruge flere checks eller betale kontant ved siden af

Så hvis du vælger at prøve med campingchecks, så skal du lige regne på det, for de fleste steder er børnene med til en mindre takst

Campingcheck er en rigtig god ide, for folk der har mulighed for at camperer udenfor højsæsonen/helligdage

http://www.campingcheque.dk/dk/

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 24-03-09 17:25

Citat
Ulempen ved campingcheck er at de næsten ingen steder kan bruges i skolebørnenes ferier, da de perioder hører under højsæsonen

Det er så tilgengæld ikke helt rigtigt.
På camping Mitte kan man bruge dem året rundt.
Køb event. den bog der hedder campingcheques hos DCU der står det i hvor de kan bruges og på hvilke tider af året.
Bogen koster kun 45 kr.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 24-03-09 17:38

Det er ikke helt rigtigt piaskov

her er perioden hvor du kan bruge dem på campingplas Mitte i Tyskland

typisk ikke i højsæsonen, hvor de fleste gerne vil camperer

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 24-03-09 19:19

Ok det fatter jeg så ikke en fi.... af.
I den nye bog jeg har købt gældende for hele 2009 står der det er hele året

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 24-03-09 19:28

Citat
I den nye bog jeg har købt gældende for hele 2009 står der det er hele året

Så enten er der en trykfejl, eller også menes der at pladsen har åbent hele året

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 24-03-09 20:13

hvis du skal holde billig ferie skal du sælge campingvognen og købe en båd. det koster langt under det halve for overnatninger og der er ikke betaling pr. person.

Kommentar
Fra : heseda

Dato : 24-03-09 21:28

Kandu - hjælpe os lidt, hvor kunne du tænke dig at tage hen?
Er der børn med, som måske kunne tænke sig legeplads - underholdning osv. ??

Kommentar
Fra : Rustica.dk

Dato : 24-03-09 21:34

En båd er ikke en mulighed ;oD

Vi er 2 voksne og 1 barn på ca. 1 år. (Så de vilde aktiviteter er ikke nødvendig endnu)

Det skal helst være i Jylland.

;oD

Kommentar
Fra : heseda

Dato : 24-03-09 21:36

Her er billigt - og så er det i Jylland

http://www.turist-them.com/dk/dk_hjlund_camping.htm

men det er også derefter.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 24-03-09 21:40

Selv om i har en campingvogn, så kommer i til at bruge nogle af campingpladsens faciliteter, bl.a. bad

Når i kikker efter en plads,så ville jeg ikke gå efter mindre end en plads med 3 stjerner

Her er et link, til et udvalg af nogle af campingpladserne i DK

http://www.eurocampings.dk/da/europa/danmark/

Meen der er mange flere pladser

Når jeres barn ikke er ældre, så er der jo også mulighed for at holde ferien udenfor højsæsonen, hvor der kan være mange penge at spare (bl.a med check)

Kommentar
Fra : heseda

Dato : 24-03-09 21:46

på Hjølund camping er der ikke langt til et besøg i Legoland - Givskud dyrpark - ja der er mange aktiviteter i nærheden.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 24-03-09 21:51

Jeg kan godt li prisen de har på den campingplads, men jeg ville nu gerne have haft muligheden for at kunne se toiletbygning mm på deres hjemmeside

Der står ikke nævnt nogen pris for el, er det inckl. eller er der ikke strøm på pladsen?

Kommentar
Fra : heseda

Dato : 24-03-09 22:04

Har selv været der - der er strøm - toilet - bad - købmand, men som prisen angiver er der jo ikke svømmepol - restaurant - hoppeborg osv, men en meget billig campingplads. der er også grill muligheder. Det ligger midt i Jylland og muligheder for mange udflugter.

Kommentar
Fra : Rustica.dk

Dato : 24-03-09 22:11

heseda.
ja den er godt nok billig.
Men jeg sys det ser du til det ikke er for campingvogn !

Kommentar
Fra : heseda

Dato : 24-03-09 22:13

Vi har selv en campingvogn - Hobby 540 - så det ER til også til cmpingvogne

Kommentar
Fra : heseda

Dato : 24-03-09 22:14

cmpingvogne = campingvogne

Kommentar
Fra : heseda

Dato : 24-03-09 22:17

Der er ikke langt til Silkeborg - Bryrup - veterantog - Himmelbjerget osv. mange muligligheder med en lille på 1år.

Kommentar
Fra : heseda

Dato : 24-03-09 22:25

Du kan også melde dig ind i http://www.backtonature.dk
pladserne er ikke gratis, men billige og gode. Er selv medlem og nyder pladserne.

Kommentar
Fra : heseda

Dato : 24-03-09 22:27

Jeg kan efterfølgende, når den lille bliver lidt større (Vi er 2 voksne og 1 barn på ca. 1 år. (Så de vilde aktiviteter er ikke nødvendig endnu) at melde dig ind i DCU. Det har vi haft meget fornøjelse af sammen med vores 2 "unger"

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 24-03-09 22:40

Heseda.... vi har talt en del om hvor mange fordele er der ved DCU?? medlemsbladet, rabat ved færge,og dcu pladserne og campingpas

Men hvis man vil holde ferien i DK og f.eks er på sjælland,hvor der næsten ikke er nogle dcu pladser, hvor meget er der så af "fortjeneste/besparelse" ved at være medlem??

Medlemsbladet kan nu købes i de fleste større supermarkeder

Den plads du har nævnt, er nu lagt i foretrukne og vil blive overvejet til sommer, hvor vi overvejer at tage til Silkeborg

Kommentar
Fra : heseda

Dato : 24-03-09 22:51

Hej Nordsted1. Jeg tænker ikke så meget på rabatter, når jeg fremhæver DCU. Jeg må indrømme at de har nogle dejlige pladser, hvor HELE familien kan værer samlet. Eftersom børnene er blevet størrer - besøger vi ikke pladserne så meget længere. For os var "ferie" når børnene trives godt - bl.a på legepladserne og pølen - og vi afslappet kunne holde øje med dem.

Godkendelse af svar
Fra : Rustica.dk

Dato : 01-04-09 18:06

Tak for svaret alka.
Jeg vil også gerne takke jer alle for de mange gode råd og inlæg

Rigtig go´ sommer til jer alle.

Venlig Hilsen
Rustica

Kommentar
Fra : alka

Dato : 01-04-09 18:30

Selvtak Rustica.dk

Kommentar
Fra : soren-v-jensen

Dato : 15-06-10 01:03

jeg ved at der findes campingpladser i danmark der er billige end alle andre er der nogen der ved hvordan man finder dem

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 15-06-10 08:43

Soren-v-jensen, du har stillet spørgsmålet i et besvaret spørgsmål, så det er kun dem der har deltaget i spørgsmålet, der ser dit spørgsmål

Hvis alle skal kunne se det - så du kan få svar af alle der ved noget om camping - må du oprettet dit eget spørgsmål

Men de billigste campingpladser, uden en helt masse, så skal du søge på - back to nature

http://www.google.dk/#hl=da&source=hp&q=camping%2Bback+to+nature&aq=f&aqi=&aql=&oq=&gs_rfai=&fp=b9c81e3f297e491b