/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
fy for satan
Fra : bublebee
Vist : 903 gange
100 point
Dato : 24-03-09 12:15

Hvad går der galt for denne mand ?

Skal advare om meget stærke billeder, har ikke selv set mere end 2 sec. for det kunne jeg simpelthen ikke holde ud.....

http://nyhederne.tv2.dk/krimi/article.php/id-21250410.html

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 24-03-09 12:21

Han skulle udsættes for samme behandling.

Kommentar
Fra : Annela

Dato : 24-03-09 12:39

Et menneske så blottet for indfølingsevne bør tvangsindlægges på ubestemt tid på en lukket afdeling til empatitræning af professionelle indtil de vurderer at personen er blevet "normal" - han er jo ekstremt farlig for os alle

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 24-03-09 12:44

Ja jeg så det i aftes i TV avisen.
d
Det er SÅ modbydeligt som noget kan være
Hvis der er nogen der finder ham skal de bare sende ham herned såååååå

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 24-03-09 13:08

ja han fortjener virkelig at blive spændt fast og have samme tur.

Kommentar
Fra : Hausbaer

Dato : 24-03-09 13:08

Hvordan i alverden kan man finde på sådan noget... Det er da et sygt menneske som gør sådan noget... Ved godt man ikke må tage loven i sin egen hånd.. men når man ser sådan noget...

Han skulle skydes med lunken katmuch og strøes ud over øresund... tror ikke jeg kunne holde mig tilbage hvis jeg vilde møde sådan et syn...

Puha...det var klamt.. kunne heller ikke se meget af det...får det dårligt hvis jeg bare kommer til træde min hun på halen når den ligger under bordet...

Igen... Indfør så det "kørekort" for at ha hund. Det viser sig igen og igen at nogle mennesker ikke er egnet til at ha et dyr.

På vegne af Paw (min hund)

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 24-03-09 13:11

ligeså vel som folk bliver tjekket i hoved og røv for at få lov at adoptere børn osv, skal det samme indføres for dyr. Vi skal have et dyrepoliti i DK.
Og jeg havde ikke kunnet lade være med at gribe ind - der havde jeg sgu tænkt mere på hunden end mig selv....

Kommentar
Fra : Hausbaer

Dato : 24-03-09 13:13

Ja det var faktisk underligt at han ikke greb ind...men i stedet for filmede det hele.

Accepteret svar
Fra : Birgitta

Modtaget 100 point
Dato : 24-03-09 13:24

Jeg ville være flippet totalt ud, hvis jeg havde set det!! Uanset konsekvenserne! --Sandsynligvis ville jeg være endt med at blive nappet af hunden i kampens hede, --for ejeren er da en fej svækling som jeg umuligt kunne være bange for.

---Jeg HAR forøvrigt prøvet at fare i flint over en mand, der tævede sin hund fordi hun ikke kom hurtigt nok. Bare det, at jeg råbte og skreg og truede med al landsens ulykker var nok til at manden stoppede med at slå hende. På DET tidspunkt.

Hvis jeg stod i situationen og havde åndsnærværelse nok til at filme, så ville jeg da tage billeder af bilens NUMMERPLADE! Tågede billeder af en hund, der hænger i et træ er da nok sensationelle, men de kan jo ikke bruges til noget.

Kommentar
Fra : Hausbaer

Dato : 24-03-09 13:33

Det trælse er bare at sådan en mand kun får en bøde på ja hvad ved jeg 500 kr. og så kan han tæve hunden igen...

Og hvis du slår/puffer til ejeren, ja så får du en dom for vold.....

Vi skal ha flere rettigheder til dyr og beskytte dem med lov. Fængselstraf er det eneste de forstår. Eller en bøde på 10-30 kkr og uanmeldte besøg de næste 3 år for at kontrollere at vedkommende ikke har fået dyr igen.

Samfundet = politker er for ligeglad med dyr. Der bliver hver gang råbt op omkring den slags men der sker aldrig noget.

HANDLING TAK

Kommentar
Fra : dova

Dato : 24-03-09 13:34

Det er så modbydeligt, men desværre ikke enkeltstående...

Sidste år var der en lignende sag fra Kbh, hvor en 10-årig pige på vej til skole fandt en Labradorblanding hængende i et træ, den var også blevet tæsket voldsomt og kvalt...

Kommentar
Fra : Hausbaer

Dato : 24-03-09 13:39

Ja og det er jo derfor vi skal ha de politikkere op ad læderstolen og gå igang med at skærpe loven omkring den slags vold.

Vold mod hund = Vold mod mennesker

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 24-03-09 13:59

Ja det er simpelthen det mest frygtelige. Forstår slet ikke at folk kan gøre sådan, og at de bare får en lille bøde - og desværre oftest stadig får lov at beholde dyret også. helt ærligt. En gang vold mod dyr = aldrig mere nogensinde at have lov til at holde dyr !

Min far har engang smadret et vindue i en bil fordi der derinde lå en hund og var ved at gå til at varme. da ejeren kom ud gik han også helt amok med hvad fanden min far bildte sig ind. Og der blev ringet efter politiet, men det eneste de så gjorde var at sige til ejeren at den rude måtte han selv betale for og så en anden gang sørge for at hunden kunne få luft....hmmm- jo jo

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 24-03-09 14:01

Citat
Det trælse er bare at sådan en mand kun får en bøde på ja hvad ved jeg 500 kr. og så kan han tæve hunden igen...

Forkert, der er fængselsstraf for den slags fyrbrydelser.

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 24-03-09 14:31

Ja, vi er nogle stykker, der i årevis har forsøgt at råbe politikerne op om både køre kort og højere straffe for dyre mishandling.

Blandt Danmarks landbrugs ungdom er det nu heldigvis ved at slå igennem. De er begyndt med kurser mange steder i landet.

Noget helt andet med D.K.K. de overvejer stadig hvordan de skal indføre et kørekort til hund, for man må jo ikke krænke den hellige ejendomsret.......

Dyrenes beskyttelse og kattens værn meget rige og magtfulde organisationer er heller ikke nok på banen i denne sag. Det er ikke nok økonomisk at st'øtte internate.
Det ville være langt bedre at forrebygge:
Ingen fup handel med dyr.
Kørekort til alle hus dyr.
Ingen import uden FCI atester. ( Race rene arter )
Bøder som kan mærkes til de der bevidst over træder loven.
Dansk hunde register skal op og stå¨, det skal fungere og der skal ansættes kontrolører, hvis politiet ikke kan/vil overkomme det job de allerede lovmæssigt har.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 24-03-09 18:06

Så kan i godt slappe af.
http://ttv.tv2.dk/index.php?side=147

Mosebaek.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 24-03-09 18:43

Så har der lige været et indslag i Go' Aften Danmark om ovennævnte spørgsmål.

Der blev vist klip fra det ejeren selv havde optaget. Det var jo optaget på tættere hånd, så der kunne det tydeligt ses at hunden sprang op efter en gren .... hylede fordi grenen ikke ville gi' sig.

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 24-03-09 18:59

ja har godt læst det - heldigvis siger jeg bare. hehe nu må han være lidt flov ham der optog det første gang.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 24-03-09 19:09

Efter at have set Go' Aften Danmark, så tvivler jeg lidt på den anmeldelse, som den unge man kom med i går.

Han hævder at have set hunden blive hængt op i sit halsbånd i en gren. Hunden bliver slået af sin ejer. Går så 30 meter væk for at filme det. Ser samtidig at hundens ejer selv optager det samtidig med at hunden bliver slået !!!!!!!

Billederne fra ejeren viste noget helt andet.

Jeg håber da, at politiet igen tager en snak med anmelderen.

Mon ikke han bare har været ude efter en sensation, som satte det meste af befolkningen i oprør.

Hvis det er, som jeg tror, så er det en grov spøg.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 24-03-09 19:13

Ja nu fusede det hele lidt ud,DENNE GANG.Men der foregår helt sikkert,meget dyremishandling.
(Bl.a. jagt). Også med kæledyr,når folk bliver trætte af dem.
Så det er da flot at nogen reagerer.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 24-03-09 19:14

ja det foregår jo hver dag - her var der heldigvis for en gangs skyld tale om noget leg...

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 24-03-09 19:20

var der overhovedet nogen af jer der så programmet? der er overhovedet ikke tale om mishandling, men en kamphund der leger. hvis i kigger ordentligt efter, vil i lægge mærke til, at der ikke optræder nogen person på billederne. det er en ganske normal måde for en kamphund at lege sådan.
den springer op ad træet og griber fat i en gren som den så prøver at bid over eler rykke løs. det ser voldsomt ud, men det er ren leg.
det blev meget tydeligt vist i tv2 i aften.

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 24-03-09 19:23

hallo trimare, det er så opklaret for længe siden hvis du læser lige over dit indlæg.

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 24-03-09 19:53

At nogle var lidt fortidligt ude med riven er ingen undskyldning for ikke at arbejde for bedre frhold forvore firebenede venner!!!

Hellere en gang for meget end en gang for lidt i disse sager.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 24-03-09 20:06

Jeg tror nu stadig, at det var en falsk anmeldelse.

Først var anmelderen tættere på men turde ikke "filme" Går i stedet længere væk og viser så meget utydelige optagelser.

Citat
Hellere en gang for meget end en gang for lidt i disse sager.

Jeg håber, at anmelderen får en påtale af politiet, hvis det viser sig at det bare var en grov spøg fra hans side.

I det mindste opnåede han da at at komme anonym i TV.

Hvem ved ..... måske har de været fælles om det .... ville lige tjekke hvor lang tid der gik, før det kom i medierne.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 24-03-09 22:31

Klippet fra Go' Aften Danmark kan ses her

http://programmer.tv2.dk/go/seneste/?menu

Kommentar
Fra : rocoolsen

Dato : 25-03-09 09:15

Fantastisk reklameindslag, så får vi mere focus på dyremishandlerne og den ulovlige import.

Mener også vi burde have dyrepoliti.

Kommentar
Fra : Annela

Dato : 25-03-09 13:55

Godt det var en fejltagelse denne gang.........

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 25-03-09 16:03

hehe sød hund

Kommentar
Fra : ans

Dato : 26-03-09 09:47

Mit indlæg den 24.03.09 kl. 22:31 er nu forældet.

Klippet fra Go' aften Danmark kan nu ses her

http://sputnik.tv2.dk/index.php/channel_id-2069481.html?menu

Klik på tirsdag den 24.03.09

Godkendelse af svar
Fra : bublebee

Dato : 04-06-09 15:13

Tak for svaret Birgitta.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 04-06-09 15:40

tak for accepten af mit svar..