/ Forside/ Interesser / Dyr / Gnavere / Spørgsmål
10  sofus.dk 275
kanin/ marsvin og hamster?
Fra : lille-ciller00
Vist : 2830 gange
50 point
Dato : 23-03-09 15:32

hej! jeg har et dværg hamster, og kunne godt tænke mig en kanin eller et marsvin. men jeg ved godt de ikke kan gå sammen, (altså dværg hamstet og kaninen/ marsvinet) men tænkte om det påvirker mit dværg hamster, at jeg for en anden gnaver, fordi så lugter jeg jo af en anden gnaver?

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 60 point
Dato : 23-03-09 15:40

Kanin og marsvin KAN GODT GÅ SAMMEN, de kan oveni købet have stor glæde af hinanden, da begge racer gerne vil have selskab

Din hamstervil være ligeglad med at du nusser andre dyr, vi har haft hamster samtidig med kanin og marsvin, ingen problemer idet

For øvrigt er hamster nataktiv i modsætning til de andre to, så den vil ikke engang opdage det

Godkendelse af svar
Fra : lille-ciller00

Dato : 23-03-09 15:42

Tak for svaret Nordsted1.

Kommentar
Fra : Chinchi

Dato : 08-08-09 04:02

2 forskellige arter bør ALDRIG gå sammen.

Kaniner er kolonidyr og ikke flokdyr. De bør ikke gå sammen med andre kaniner konstant, med mindre de har et meget stort bur, og kan få hvert deres sted at gemme sig.

Marsvin og kaniner kan ikke forstå hinanden. Det er ikke unormalt at kaniner gør stor skade på hinanden, og formentlig vil man ende med at dyrene dør tidligt af stress.

At proppe en kanin og et marsvin i bur med hinanden, kan sammenlignes med at proppe en menneste og en gorilla sammen, og så bare forvente at de kan snakke sammen, og lever hele livet som perle venner.
Det er ikke realistisk!

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 08-08-09 13:05

Chinchi.........kan godt være du har læst dig til en hel masse, men prøv at opleve det i det virkelige liv, før du udtaler dig