/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
folder i hovedet
Fra : lille-ciller00
Vist : 770 gange
100 point
Dato : 22-03-09 20:22

hej! jeg ville bare lige spørge om: en engelsk bulldog og mopsen har sådan nogle folder i hovedet, og dem skal man pleje men med hvad? bare vand eller..

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 110 point
Dato : 22-03-09 20:25

Citat
Jeg er ejer af 6 engelske bulldogs, og jeg kan da fortælle hvad jeg gør for at renholde folderne i hovedet . Jeg går ud fra du tænker mest på næsefolden – jeg vasker alle folder med lunken vand, tørrer grundigt efter med en tør klud (f.eks en stofble) derefter smører jeg med zinkpasta 40% som kan købes på apoteket (40% er det bedste.
dette bruger jeg alle steder hvor der kan blive fugtigt og hvor der kan blive rødt og irriteret f. eks under halen, kan nogen have behov for det – eller i lysken – og det er også godt til de våde brune striber, nogle bulldogger også nemt kan få ned ad kinden – vask – tør og smør

herfra http://www.gipote.dk/forums/5/topics/205 hvor der står flere indlæg

Godkendelse af svar
Fra : lille-ciller00

Dato : 22-03-09 20:29

Tak for svaret Nordsted1.