/ Forside/ Interesser / Dyr / Katte / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 1440
Killingers vægt
Fra : the1best
Vist : 1042 gange
300 point
Dato : 18-03-09 11:36

Har jeg regnet rigtigt, når jeg ud fra den beregning på denne side er kommet frem til at killinger, når de er 5 måneder skal veje ca. 2,2 kilo ?
http://www.birma.dk/opfostring.htm
Nu er det ikke burmakatte det drejer sig om, men almindelig huskat.
Jeg kender nogle der har har 2 killinger på 5 måneder og deres vægt er 1,6 er det normalt?

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 18-03-09 11:43

Det er jo altså meget forskelligt fra kat til kat....
Jeg har en kat på over 1 år - også en huskat af en slags, hun vejer kun 3 kg og er meget lille.
Så der er ingen facit liste påå hvad de bør veje. Bare du ikke kan se ribben og sådan tydeligt. Det bedste er jo en slank kat, men ikke hvor du kan se knoglerne. Hvis du syntes den er i fin stand - jamen så er den det også.
For det er meget forskelligt fra huskat til huskat....
For de er jo også alle af forskellig størrelse, da huskatte som regel ender med at være blandinger af en masse....

Så det lyder fint sys jg.

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 310 point
Dato : 18-03-09 11:57

Jeg synes 2,2 kilo lyder for lidt til en huskat på 5 måneder, og 1,6 er i hvert fald alt for lidt hvis de ellers har "normal" størrelse for alderen.

For selvfølgelig kommer det an på kattenes størrelse, om vægten passer sammen med, men man må ikke kunne mærke knoglerne tydeligt på ryggen og hofteben o.s.v....

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 18-03-09 12:17

Jeg har 2 huskatte, den ene er stor og den anden lille. Så igen - der er stor størrelsesforskel på sådan nogle alm huskatte ;)

Kommentar
Fra : Caaasper

Dato : 20-03-09 15:14

jeg har to lige gamle killinger som jeg tror der er et halvt år ,
og han katten vejer knap 5 kilo ,
og hun katten vejer 2 kilo ,
og ingen af de to er tykke ,
og de er normale huskatte ,
så kan være meget forskelligt

Godkendelse af svar
Fra : the1best

Dato : 08-04-09 21:17

Tak for svaret dova.